Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 451

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
misten - Ikke medlem lenger2018-10-01 12:02
Antall innlegg: 542

Digital postkasse

Jeg har ikke digital postkasse, ser ikke behovet for det.
Men, nå maser stat og kommune, de vil jeg skal ha det.
Min kontakt med stat og kommune er minimal, hva skal de sende til den kassa? Hva får dere der? Barnehageinfo
byggetillatelse, utslipp... Ikke har jeg unger, ikke skal jeg bygge.. Treger jeg det ? Hva mener dere ?

Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-10-01 12:26
Antall innlegg: 314

Trenger ikke digital postkasse. Bare å ignorere maset.
Jeg har, men det er fint lite den brukes til.
Det aller meste ordner man med bank-ID eller andre helt vanlige sikkerhetstiltak gjennom ordinær postgang, akkurat som før.
Det eneste jeg har hatt nytte av den digitale postkassa var for et par år siden når jeg skulle ha noen papirer i.f.m. jobben. Da kom de med en gang der, i stedet for å bruke halvannet døgn med vanlig postgang.
Sikkert kjekt hvis du bruker den til "alt", men jeg har aldri sett behovet for det og klarer meg helt fint med vanlig post.

klunk - Ikke medlem lenger2018-10-01 12:29
Antall innlegg: 343

Selv har jeg hatt digital postkasse i mange år. Det er nok ikke en livs nødvendighet, men praktisk. Det betyr jo at du kan lese dette samme hvor du er i verden. Det er ikke så mye post som kommer her, men enkelte ting fra det offentlige. Dette er heller ikke noe du trenger å sjekke hver dag, når du registrerer deg er det bare å huke av for varsel på SMS eller mail, så får du varsel når det kommer noe. Jeg innbiller meg at vi er med å gjøre hverdagen lettere for dem som skal ha tak i oss ved å bruke dette verktøyet.

Aran - Ikke medlem lenger2018-10-01 16:44
Antall innlegg: 6062

Har inntrykk av at alt jeg trenger av info fra det offentlige får jeg gjennom altinn.no . altinn.no kan man jo søke seg inn på uansett hvor man er i verden.

Er det noe man ikke kan få i altin.no som man bare kan få i digital postkasse ???

Erik75 - Ikke medlem lenger2018-10-01 20:21
Antall innlegg: 11608

Jeg har aldri hatt digital postkasse, og har heller aldri opplevd noe mas om det fra hverken stat eller kommune i noen forbindelser, så jeg kan bare bidra med å si at det går helt fint uten.

misten - Ikke medlem lenger2018-10-02 09:16

Det blir nok ingen digital postkasse på meg.
Takk for andres erfaringer.

klunk - Ikke medlem lenger2018-10-02 09:39
Antall innlegg: 343

Bruker du altinn misten?

misten - Ikke medlem lenger2018-10-02 10:02

Ja, det gjør jeg.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?