Spillrom
| Sjiraffen | 5 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 5 |
Mobilspill
| Pågående | 8 453 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-04 21:43 | |
![]() | "Negativ verdi" Vi har et helt nytt lite verksted/anneks på eiendommen som vi nå skal selge. Det står også et gammelt bolighus der som skal rives. Dette er i Asker i et ganske dyrt område. Men at dette flotte lille bygget på 30 kvadrat blir regnet som "negativ verdi"! det er over min fatteevne. Tomta er stor nok til å sette opp et normalt stort bolighus , og beholde det lille bygget. Men når pengene rår, vil de bare meie ned alt for å sette opp et stort bygg med flatt tak og muligens integrerte garasjer; like stygt som et kontorbygg. Vi vil få like mye, eller mer for eiendommen uten annekset/verkstedet! Så hva gjør man da? At man skal rive et helt nytt fullisolert bygg føles helt sykt; så vi vil prøve å flytte det. Alt er bedre enn å rive. Noen som har tanker om en såpass spesiell situasjon... ? Håper at naboen (broren) vil ha det; hvis ikke kan vi kanskje legge det ut på Finn... hehe, vet ikke om jeg skal le eller grine. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-06 16:49 | |
![]() | Jeg våger å ta fram min egen tråd... Utrolig hvor store hus som kan flyttes! Det lille annekset som vi har er enkelt å flytte sa fyren fra Nordic Crane. Jeg holdt pusten da han skulle gi meg en ca. pris; men det var mye lavere enn jeg hadde frykta. "Negativ verdi" sa et par meglere. Da følte jeg sterk for å "lage litt bråk". Et helt nytt anneks på 30 kvadrat som ligger i enden av tomta, litt som en buffer mot naboen; og som er en minivariant av et sørlandshus (som de fleste jo liker); blir regnet som negativt! Forbanna sossestrøk! Sånn var det ikke her før. Men nå meier de ned trær, og snakka om å rive et helt nytt anneks! Ikke F! Sorry. Men heldigvis så kan vi få flytta det. Puh. Vi får like mye, eller mer, for eiendommen når bygget er borte. Ja, sånn er det her som pengene rår. | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-06 22:43 | |
![]() | Ligger boligen på Finn? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-06 22:55 | |
![]() | Nei, ikke ennå, snart. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-06 23:15 | |
![]() | Så gjenstår det å se om noen vil ha dette annekset som har såkalt "negativ verdi"; den reelle verdien er rundt 500.000,- Men tror nok vi flytter det før eiendommen legges ut for salg. Har heldigvis mulighet til å ha det på nabotomta (brorens tomt) en stund før vi finner en egnet plass. Skulle egentlig selge selv, for å slippe unna megler; men har litt dårlig tid, så vi lot en megler ta salget. Det er ikke alle steder her i landet som et nytt fullisolert anneks blir sett på som verdiløst heldigvis... En ting er hvis det hadde stått dårlig plassert i forhold til huset, men det gjør det ikke. Vel, enda godt det kan flyttes. megleren kommer til å bli litt overraska når det er borte tenker jeg! Vi sier ingenting, og så skal jeg spille litt skuespill. Kan vel le av det hele nå snart; men måtte "bearbeide" det først. Megleren ville ha oppdraget, og ga inntrykk av at det var positivt med anneks. Så kom en annen megler som skulle se på naboeiendommen som også skal selges snart; og han sa uten å nøle at det er "negativ verdi". Da tok jeg en telefon til hun som skal selge, og lurte på om det virkelig kunne være så ille. Vi kan jo tenke selv; men synes nok megleren burde vært mer ærlig i begynnelsen. Falskhet kan man kalle det. | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-06 23:22 | |
![]() | Hvor langt skal du flytte? | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-06 23:51 | |
![]() | Og når? Før vinteren setter inn? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-07 16:59 | |
![]() | Har heldigvis hus i Risør, så der skal vinteren tilbringes. | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-07 20:51 | |
![]() | Sånn ca hva forventer du å få for eiendommen? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-07 21:34 | |
![]() | Rundt 4mill. Og det regnes som en tomt, for det lille gamle huset som står her skal rives. Og de nye eierne setter kanskje opp et "kontorbygg", her som det før bare var hytter. Sakte men sikkert i løpet av noen få tiår er det helt forandra; fra å være et landlig strøk til å bli et "villastrøk". Spesielt i sånne pressområder som dette har det lett for å gå sånn... | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-07 22:04 | |
![]() | Jeg ønsker deg alt godt, Abelon og lykke til med hussalg. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-07 22:24 | |
![]() | :o) | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-07 22:25 | |
![]() | Alt godt! | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-07 22:26 | |
![]() | Du også! | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-07 22:26 | |
![]() | Hva skal du gjøre med alle de 4 mill da? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-08 20:16 | |
![]() | Ja, hva gjør man med 4 mill. ? Har "heldigvis" noe lån som må betales; men likevel er det mye igjen; og mesteparten av dem får stå i banken en stund. Noe går til Romania. Håper og tror at det blir brukt BObil! En tur til Bømlo/Espevær, helt sikkert; og senere til Færøyene. Men, et spørsmål til Erik: Vi skal "redde" verksted/anneks fra rivning, og har fått mulighet til å heise det bort til naboen... Da har jeg lyst til å ta bilder, og helst video. Kan jeg legge det ut her på Ordspill? Altså bare av bygget og en arbeider eller to. | |
| Flyt - Ikke medlem lenger | 2018-10-08 20:40 | |
![]() | Hvorfor ikke sende Erik en PM? | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-08 21:18 | |
![]() | Jo, det kan jeg! | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-10-08 21:46 | |
![]() | Trenger ikke det. Så det her, jeg. Ja, det er bare å legge ut linker til bilder og videoer hvis du vil det, abelon. Men, det må jo bli linker, siden det ikke er noen muligheter til å laste opp bilder direkte på siden her. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-08 21:59 | |
![]() | Er ganske grønn på det området, også... Kan du si noe mer om hvordan jeg gjør det? | |