Spillrom
| Sjiraffen | 5 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 5 |
Mobilspill
| Pågående | 8 453 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-10 00:15 | |
![]() | Barndommens bøker Hvilke bøker likte du å lese som barn? Jeg: Dikken Zwilgmeyer, særlig Paul og Lollik og Fire kusiner. Leste dem om og om igjen. Også Polyannabøkene. (Går ut fra at ordspillere fleste leste, leste, leste masse i barndommen) | |
| Anitapita | 2018-10-10 00:37 | |
![]() | Leste mye :) Nancy Drew og Hardyguttene stod høyt i kurs, men var egentlig ganske altetende på bokfronten. Likte ikke å lese de samme bøkene flere ganger. | |
| bonaqva | 2018-10-10 01:12 | |
![]() | Har vel lest alle bøkene til anne cath vestly, leste også bøkene til Evy Bøgnes. Men leste det meste, var stadig på biloteket. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2018-10-10 08:45 | |
![]() | Jeg begynte å lese i veldig tidlig alder (lenge før barneskolen) og da var det Fem-bøkene som var det store. Og så ble det, allerede i 2./3.klasse over på "voksenbøker" med Alistair MacLean og Desmond Bagley (!) | |
| auau | 2018-10-10 09:13 | |
![]() | Akkurat som Erik75, lærte jeg å lese tidlig (en fordel å være yngst av tre søstre). I mors og fars bokskap fantes bl a to eventyrbøker av Asbjørnsen og Moe og Hans Aanruds Sidsel Sidsærk og Sølve Solfeng. Disse ble lest om og om igjen til jeg omtrent kunne dem utenat. | |
| Cygnus | 2018-10-10 11:00 | |
![]() | Kanskje alle/mange senere ordspillere begynte tidlig å lese? Jeg var 3 og lærte etter sigende først meg selv bokstavene fra aviser (?). Elsket bl a Sølvfaks, men begynte tidlig på voksenbokhyllene, f eks Forsytesagaen i flere bind og pussig nok fordypet jeg meg ofte i Familiebokens utgydelser(!) | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-10 11:10 | |
![]() | Jeg dro også i gang med voksenlitteratur i ung alder. En favoritt var 6 binds-sak som het Forbryternes overmenn. Handlet om faktiske saker, bla Ma Baker, Charles Lindbergs baby. Utrolig fascinerende for et ungt hode ;-) Barndomsbøker; Evi Bøgenes ble nevnt over her, en favoritt av henne var Tilgi med Fredrik. | |
| Cygnus | 2018-10-10 11:18 | |
![]() | Husker nå på et par ‘ungpikebøker’ som en av mine tanter hadde eid som ung. En beskrev livet til en ung pike på Svalbard den gang de var avsondret fra verden hele vinteren - den andre var om Ingrid (trur eg) som skulle bli balletdanser! | |
| Tom-Tom - Ikke medlem lenger | 2018-10-10 17:18 | |
![]() | De første bøkene jeg kan huske ordentlig at jeg leste var klassikerne til Stevenson og Verne. Stor stas. Ellers var jeg nok over gjenomsnittet begeistret for Donald i sin tid. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2018-10-10 21:30 | |
![]() | Fordypet meg i universene til Emil i Lønneberget, Donald Duck og co, Fantomet, Tarzan, illustrerte klassikere, og litt seinere den paranormale verden. | |
| erdetmulig | 2018-10-10 21:35 | |
![]() | Tante Gummigutta og blåbærmaskinen! Noen som husker den!? GGB | |