Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede4
Mobilspill
Pågående8 453

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-10 00:44
Antall innlegg: 235

Etter døden
Hva tror du skjer når vi dør?

Ingenting?
Himmelen?
Helvete?
Gjenfødes til nytt liv?

Er det ugjenkallelig slutt da? Game over?

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-10 08:51
Antall innlegg: 1807

Neida; vi kan ta det helt med ro! Det kommer et nytt kapittel, men hvordan det blir vet vi først når vi kommer dit. Min "konklusjon" er ikke basert på "tro", men springer ut fra en helt reell opplevelse.

epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-10 19:11

Jeg tenker at jeg kunne tenkt meg å bli en fugl i neste liv, for eksempel.

Aran - Ikke medlem lenger2018-10-10 20:51
Antall innlegg: 6062

Alt tyder vel på at bevisstheten overlever videre.

Ut av kroppen opplevelser, diverse paranormale opplevelser som for eksempel i TV-programmet Åndenes makt på TV-Norge med mer tyder på det.

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-10 22:29

Martin S , Født i 1898 død 1975. Og jeg hørte stemmen hans over 30 år etter hans død. Så det er beviset for meg om at det er "noe mer". Hvordan kan man tro noe annet da? Lenge siden jeg har tenkt på Martin nå; alltid spesielt når jeg gjør det.

epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-10 22:59

Hva sa Martin da?

Aran - Ikke medlem lenger2018-10-10 23:24

Har ikke fått tid til å se mer enn noen få minutter av denne videoen, men den virker seriøs og representabel:

www.youtube.com/watc...Vr e-kl5ePQ

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-10 23:28

Ja, si det. Selv om stemmen hans var klar og tydelig, så kunne jeg ikke oppfatte ordene. Jeg beskrev hvordan jeg opplevde stemmen: det hørtes ut som om den verken kom fra innsiden eller utsiden; helt umulig å si noe mer fornuftig om det. Det er jo mildt sagt ikke hverdagskost å oppleve sånne underlige ting. Vel, har jo fortalt om det her på Ordspill før, så skal ikke repetere for mye.

epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-10 23:28

tenkte kanskje han hadde en beskjed til deg, noe han ville du skulle videreformidle f.eks.

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-11 00:19

Nei, absolutt ikke. Det var helt tilfeldig at jeg var der akkurat da, og hørte stemmen hans. Har aldri tenkt at dette hadde noe å gjøre med meg. Jeg sto i underetasjen på tilbygget som ble bygget ikke lenge før denne hendelsen. Da han bodde i dette huset var det hage med blant annet plommetre der. Hvis han var i en annen virkelighet/dimensjon enn meg (høres "fornuftig" ut...) så har han kanskje snakka til seg selv mens han plukka plommer. Jeg var "gal nok" til å fortelle naboen om det jeg hadde opplevd (noen år senere). Hun hadde kjent ham; og svigerforeldrene hennes var naboene hans i mange år før hun og mannen overtok huset.

Aran - Ikke medlem lenger2018-10-11 00:20

Da jeg var lite barn opp til ca 5-6 år så hadde jeg evnen til å fly ut av kroppen. Husker flere episoder der jeg fløy ut av kroppen etter at jeg hadde lagt meg for å sove, så fløy jeg ned til de voksne i 1.etg. for å titte på dem . En annen gang fløy jeg ut av vinduet opp mot fjellet mot månen, men da jeg kom til fjelltoppen så jeg at månen var så langt unna så jeg snudde.

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-11 00:50

Det gjorde du klokt i !

Kanskje jeg sporer av litt nå; men håper det ikke gjør så mye.
For drøyt 10 år siden våget jeg å melde meg på Match. Da hadde jeg nettopp blitt medlem her på Ordspill, og ble helt hekta i begynnelsen! Så kom det "pop up" på skjermen fra Match.com midt i et spill. Dette skjedde ganske ofte, og var skikkelig irriterende. Hadde aldri vært på "dating sider", og visste knapt at det eksisterte. Hadde heller aldri tenkt tanken på å prøve det. Vel, jeg meldte meg inn, uten bilde, bare for å se hva dette var. Bilde kom ikke på tale, for det var altfor "skremmende" å skulle bli vurdert opp og ned... Men en god venn mente at jeg måtte ha bilde, og hun knipsa i vei, så plutselig var jeg en type på Match! Helt uvirkelig. Noen uker gikk med å kikke på "utvalgte kandidater" og skrive noen få ord til noen av dem. Tenkte ikke akkurat "seriøst"; og bare "skrolla" gjennom noen hundre bilder... SÅ skjedde det noe jeg ikke kan forklare. Jeg så bilde av en og det var som om jeg kjente ham; men det gjorde jeg jo ikke; selvfølgelig. I det øyeblikket jeg så bilde av ham fikk jeg en "gjenkjennelsesfølelse"; før jeg leste hva han hadde skrevet om seg selv. Ble ganske satt ut kan man si; og visste egentlig ikke hvordan jeg skulle takle det. Men jeg visste at jeg måtte bli kjent med ham; og det ble jeg heldigvis. Vi hadde også erfaringer å dele som jeg ikke kunne ha visst noe om da jeg så bilde av ham. Vel, 10 år har gått, og jeg traff min sjelevenn! Men å få forklart for ham helt i begynnelsen at jeg hadde hatt en såpass underlig opplevelse da jeg så bilde av ham første gang, det var alt annet enn lett. For jeg forsto ingenting selv...

Aran - Ikke medlem lenger2018-10-11 11:04

Kanskje var det meningen (skjebnebestemt) at du skulle treffe vedkommende abelon. Hvem vet ?

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-11 20:04

Men jeg har aldri tenkt i "overnaturlige baner", så disse opplevelsene har vært, og er ennå, etter så lang tid, vanskelig å ta innover seg.
Skjebne? har aldri brukt sånne ord. Har vært og er vel egentlig ennå, ganske "lukka" for det som ikke kan forklares. Det er så himla greit med alt som kan forklares! Men sånne opplevelser gjør jo noe med en; så sakte men sikkert får livet også en "annen dimensjon", eller hva jeg nå skal kalle det. Egentlig ikke noe å være redd for kanskje; men merker "innvendig motstand" mot å godta det.

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-11 20:19

Interessant den linken du la ut Aran; virker troverdig.

epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-11 21:09

Ok dere to, Aran og Abelon. Men hva tror dere skjer etter døden?

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-11 21:27

Jeg er ikke en person som "tror". Men etter den opplevelsen jeg hadde, så er det i hvert fall ganske innlysende for meg at det ikke er "end of game". Men hva det er vet man først den dagen man dør.

epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-11 21:28

Hvis du ikke VET, så er det vel snakk om TRO da, tross alt?

abelon - Ikke medlem lenger2018-10-11 21:32

Nei, jeg VET hva jeg opplevde; men spinner ikke "Trostanker" ut ifra den opplevelsen. Så jeg TROR ikke at jeg hørte denne stemmen, jeg VET at jeg hørte stemmen til en avdød. Da er det umulig å si at det er helt slutt etter dette...

epleskall - Ikke medlem lenger2018-10-11 21:33

Så dermed VET du at det finnes et såkalt liv etter døden, basert på hendelsen?

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?