Spillrom
| Sjiraffen | 4 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 4 |
Mobilspill
| Pågående | 8 453 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-13 17:15 | |
![]() | Joshua French www.dagbladet.no/nyh...a/ 70310721 French skal reise land og strand og holde sine foredrag. Tror du han er uskyldig? | |
| GreteSB | 2018-10-13 17:55 | |
![]() | Nei, og jeg syns det blir helt på trynet å få dette til å bli en heltehistorie. Han kan kanskje betale tilbake til staten noe av det som ble brukt for å frigi ham på det han tjener på foredragene sine? Det var to stykker som dro for å leke leiesoldater og som må ta konsekvensen av det. Jeg syns han får altfor mye oppmerksomhet og det er ganske utrolig at Norge har brukt millioner på å få han frigitt. Det sitter andre folk i fengsler rundt om i verden vi sjelden hører om. | |
| Tom-Tom - Ikke medlem lenger | 2018-10-13 18:03 | |
![]() | Helt enig, GreteSB. Ikke tror jeg han er uskyldig heller. Hadde sympati med moren hans når det sto på som verst. Men, dette tar kaka. | |
| epleskall - Ikke medlem lenger | 2018-10-13 18:16 | |
![]() | Rimelig kvalmt at han nå vil tjene penger på raidet sitt i Kongo. Liksomhelten som overlevde....... Liksomkrigerne som ikke fikk nok action i hjemlandet og reiste ut på eventyr. Lurer på om han er åpen for spørsmål fra salen når han har disse foredragene. F.eks hvordan vil han forklare en smilende Tjostolf Moland som soper vekk blodpølen i passasjersetet. www.dagbladet.no/kul...n/ 70271784 «Jeg kjenner mange menn som er som meg. Og mange er mye verre. Vi har alltid eksistert. Jeg tror Norge har blitt såpass soft at det ikke er plass til sånne som oss lenger. Man vil, for eksempel, ikke ha en krigerkultur i forsvaret. Men jeg tror at krig er sunt. At det å krige er en naturlig del av mennesket. Noen menn er rett og slett det jeg kaller voldsmenn. Den type mann eksisterer, det er en genetisk disposisjon. Det er ikke bare Tjostolv og meg. Det er snakk om millioner av menn som er sånn. Folk må akseptere det. Jeg finnes og Tjostolv fantes og de andre finnes. Det er en viss mennesketype, ikke sant. Og det var sånne menn vi var, da vi reiste inn i Kongo», siteres det i «Kongonotatene». | |
| GreteSB | 2018-10-13 18:36 | |
![]() | Herregud! Jeg lurer på om Erna Solberg føler seg bittelitt dum etter at hun på selveste 17. mai går stolt ut og forteller at de har fått ham hjem. | |
| Cygnus | 2018-10-13 19:18 | |
![]() | Jeg har ingen forutsetninger for å bedømme om han drepte eller ei (selv om flir og blodpøltørking kunne gi en ideer!), men de var på ulovlige oppdrag (i Uganda også) og i hvert fall Moland var en horribel rasist (så regner med French er samme ulla). Synes det er fryktelig at dette blir ‘heroisert’. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-13 19:43 | |
![]() | Bare trist egentlig. | |
| kuami | 2018-10-13 21:05 | |
![]() | Enig med Grete SB, foredragshonorarene bør gå til tilbakebetaling. Men hvem er alle disse nysgjerrige som har kjøpt billetter? Han skriver visstnok bok også. Skyldig eller ikke, han bør vise en viss ydmykhet. | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-13 22:18 | |
![]() | Kan virke som det både er mangel på empati og ydmykhet. | |
| BillyTheKid_ - Ikke medlem lenger | 2018-10-13 22:30 | |
![]() | trur vi hadde gjort det samme selv,han blir bedt om og holde foredrag og takker ja,syns det er spenstig gjort jeg.og skrive bok er nok en fin terapi ,og om han er skyldig eller ikke driter jeg i poenget er at han har gjort opp for seg og skal fungere i samfunnet igjen | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-13 22:49 | |
![]() | Husker ikke når det var; men det var ikke lenge etter at han kom tilbake til Norge; da skulle han visstnok gi lytterne (radio) et bilde av hva han hadde vært med på og "trigge nysgjerrigheten" vår kunne det virke som. Men for meg så fremsto han bare som en selvopptatt fyr som ville at hans versjon av historien skulle være i sentrum. Mulig at han har noe "bedre" å komme med nå. Det gjenstår å se. Når man ser det "berømte" bildet med Moland som vasker vekk blodet i bilen; vel, det virker helt sykt. Har egentlig aldri tenkt på hvem av dem som kan ha drept sjåføren. Men synes sannheten skulle kommet fram før han legger ut på turne med foredragene sine. Det skulle ha vært en ordentlig rettsprosess her i Norge. | |
| BillyTheKid_ - Ikke medlem lenger | 2018-10-13 22:51 | |
![]() | kan jo hebde sanheten er ute den,hva vet du og vi andre om det | |
| abelon - Ikke medlem lenger | 2018-10-13 23:09 | |
![]() | Har de begått dette mordet eller ikke? Det er egentlig det eneste som er interessant å vite før han skal holde disse foredragene; synes i hvert fall jeg. Hvis jeg går for å høre på et sånt spesielt foredrag, så føles det merkelig å ikke vite om det er en morder (medhjelper) som jeg skal høre på, eller ikke. Ser ut som man har glemt at et menneske ble fratatt livet. Nå fremstår han mer som en kjendis. | |