Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 936

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-01-03 17:42
Antall innlegg: 4429

Tjukk tjukker tjukkest mot slank slankere slankest

Jeg vil dele noen erfaringer med dere når det gjelder vektfokus og at det ikke finnes noe hokus-pokus.

Jeg har ikke badevekt-demotiverende; lenge siden nå, og da bare så jeg stygt på den når den viste for mye!
Ble skikkelig forbanna av å se det tallet.
Og helspeil på badet? NEI! Hørte at det skulle være så lurt, men jeg fant ut at jeg bare ble selvforaktelig av det.
Men, jeg er ikke en skikkelig "tungvekter", så hvorfor tåler jeg ikke helspeil? Inni mitt lille hode er jeg ennå den godt trente og helslanke 25-åringen; men DA greide jeg ikke å sette skikkelig pris på det dessverre; og nå bare mimrer jeg om glansdagene.
Og så kom det en sykdomsperiode som gjorde det vanskelig å være fysisk aktiv. MEN! Jeg liker meg selv bedre på mange måter nå, så de ekstra kiloene tenker jeg ikke mye på mer; bare sørger for å spise så sunt og jevnt som mulig, og "småtrener" hver dag.

Må "innrømme" at jeg tenkte spesielt på Aran da jeg oppretta denne tråden. Du høres litt sånn ut som meg da jeg prøvde å "slanke" meg for noen år siden. Har også slutta å bruke uttrykket: "slanke meg". Blir fort et overfokus som tar tid og energi.
Så, er det noen som vil komme med sin "vekthistorie" ?




 
Aran - Ikke medlem lenger2019-01-03 18:01
Antall innlegg: 6062

Prøver fremdeles å slanke meg. Det går fremover, DVs nedover vektmessig. Spiser stort dsett bare middag hver dag og litt før og etter.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-01-03 18:35
Antall innlegg: 4429


Hm! Å få vekk noen kilo er jo kanskje ikke dumt, men hvis fokuset blir for intenst, så kan det fort få motsatt effekt. Det må være en "livsstilsendring" som det heter så fint. Er du klar for en "livsstilsendring" Aran? Aldri gå tilbake til gamle vaner/uvaner (og det vet selvfølgelig ikke jeg noe om når det gjelder deg). Har i hvert fall funnet ut at overfokus ikke er bra.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-01-03 20:19
Antall innlegg: 6062

Tja
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-01-03 23:03
Antall innlegg: 4429


He he- tja?
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?