Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 908

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
akric2008-09-14 22:04
Antall innlegg: 455

spillet svarer ikke!
Er ganske ny her på Ordspill, og synes det er gøy å være her! men nå i dag har det skjedd to ganger midt under et spill, at ting bare har hengt seg opp. Jeg har lagt brikker, men ingenting skjer, og tiden går. Motspiller får lagt! Jeg prøver å oppdatere, skrive melding, rense og legge på nytt - men alt henger ... Til slutt må jeg forlate spillet. Det ser vel da ut som jeg bare går min vei, og det gjør jeg jo, men har ikke noe valg! Det tar seg jo spesielt dårlig ut når jeg ser ut til å tape spillet. Så til Muffinsen som jeg spilte mot sist: Mente ikke å gå!
Flere som opplever dette? Er det ustabile nettsider, eller bare min PC som er vanskelig?
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-09-14 22:10
Antall innlegg: 640

Enkelte opplever dette med jevne mellomrom, andre tilnærmet aldri.
Er det problemer med ordpill går hele siden ned, eller et eller flere spillerom dersom det er problemer med en server. I slike tilfeller slettes kampene som var igangsatt.

Flah (som benyttes i spillrommene) krever kontinuerlig internettforbindelse. Det må ikke være korte stopp i forbindelsen mellom din pc og ordspills servere.
Mister du forbindelsen grunnet dette kan du oppdatere spillrommet du er i eller gå inn i samme spillrom igjen. Returnerer du innen 5 minutter får du tilbud om å returnere til spillet ditt, dersom ikke spillet er ferdig eller at motstanderen ga opp spillet.
 
mysteria - Ikke medlem lenger2008-09-14 22:18
Antall innlegg: 1124

Syntax sparer på s...?
(flah = flash)
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-09-14 22:21
Antall innlegg: 640

Huff, nå igjen... Takk mysteria.
Jeg burde lest korrektur...
 
Ruschne2008-09-15 07:12
Antall innlegg: 711

Hei akric

Jeg opplever det samme som deg og bruker F5 - tasten. Det hjelper stort sett alltid

Lykke til
 
akric2008-09-15 12:53
Antall innlegg: 455

Får prøve det, da! Takk for hjelp:-)
 
Inger M2008-09-15 14:13
Antall innlegg: 64

Halve spillet går med til å sjekke om jeg er ramla ut eller oppdatere, koble meg på igjen, -selv om forbindelsen og status er "YPPERLIG" som det står. Det forstyrrer noe veldig, men det ser ut som vi bare må leve med det.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-15 21:10
Antall innlegg: 1944

Om signalstyrken er ypperlig, meget bra eller lignende, har ikke det noe og gjøre med bitte små "hikk" på internettlinjen. Disse er ofte ikke merkbare på vanlige sider, slik som forumet her for eksempel.
Men i aktivt spill kan dette ha stor betydning.

Dersom linjen din ikke blir bedre er nok dette noe du må leve med, ja.
Det er ikke noe vi kan gjøre med det.

Ingen linjer i verden er 100% stabile, og variasjonen er stor.
Selv har jeg hatt problemer over et par uker, for kort tid siden, men normalt blir jeg ikke koblet fra mer enn et par ganger i måneden.

Jeg merket at linjen min var noe ustabil for noen år siden, og valgte da å få justert hastigheten litt ned. Bruker da lang tid på nedlasting av film, men slipper problemer med forbindelse.

Ordspill opplever også at linjen får et "hikk" i ny og ne, det er da hele spillrommet går ned, og alle aktive spill blir slettet.
Når enkeltspillere detter ut er det hos dem det er et problem.
Dette er jo logisk. Dersom serveren til sjiraffen har et problem med nettforbindelse, kan ikke noen bli der, mens andre detter ut.


 
GreteSB2008-09-28 16:57
Antall innlegg: 7777

Jeg opplevde dette flere ganger i løpet av en "økt" og det var fryktelig irriterende. Nå så jeg at noen hadde skiftet til Firefox.Jeg fulgte eksemplet og har nå null problemer! Anbefales.
 
YlvaLiv2008-09-28 18:13
Antall innlegg: 10

Har også opplevd dette. Unnskyld, men hva er F-5 tasten?
 
eterem2008-09-28 18:40
Antall innlegg: 1882

Det betyr å oppdatere (refresh) hvis jeg ikke tar helt feil? Hvis jeg opplever at spillet har "hengt" seg trykker jeg ofte F5 for at spillet skal oppdatere seg og jeg kan fortsette kampen. Slipper da å gå helt ut av spillrommet og inn igjen for å koble til på nytt.
 
eterem2008-09-28 18:40
Antall innlegg: 1882

Det betyr å oppdatere (refresh) hvis jeg ikke tar helt feil? Hvis jeg opplever at spillet har "hengt" seg trykker jeg ofte F5 for at spillet skal oppdatere seg og jeg kan fortsette kampen. Slipper da å gå helt ut av spillrommet og inn igjen for å koble til på nytt.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?