Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående9 020

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Vannmann2019-04-10 17:22
Antall innlegg: 357

Viktige saker

Hvilke saker er viktigst for deg i høstens valg?
Eventuelt hvilke saker blåser du loddrett i?
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-04-10 18:01
Antall innlegg: 1984

At rettighetene til utsatte grupper blir tatt vare på og forbedret. At Trygve SV blir statsminister og at Sp får mange/flest stemmer og at Kystpartiet kommer kommer inn på Stortinget. Reduksjon av trådløs teknologi i samfunnet og i stedet økt bruk av kablet datateknologi er svært viktig.

At Sv får mindre enn 4% og at Rødt får mer enn 7% ville vært morsomt. Og om Sp får over 20 % så yeesss.

Ellers bryr jeg meg ikke om bensinprisen. Klimaspørsmålet angående drivhuseffekten betyr lite, men jeg er for redusert oljeutvinning likevel. Utdanningssektoren har vært styrt for lenge av naive korttenkt snillisme- politikk der eleven har fått for stor plass, men det er et bra tiltak det som Sanner nå holder på med prosjektet at mobbere må skifte skole.

 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-04-10 18:04
Antall innlegg: 1984

Nå er vel svaret mitt ovenfor mer basert på Stortingsvalg enn på kommune- og fylkestingsvalg.
 
BrittP - Ikke medlem lenger2019-04-10 20:27
Antall innlegg: 32

Viktig : Satsing på lokal helse- og eldreomsorg, økt trygghet i nærmiljøene, og nei til bomringen.

 
Vannmann2019-04-10 21:26
Antall innlegg: 357

Bomringer, ja.

Her i Drammen har flertallet av partiene vært enige om en bomring rundt hele byen som skal finansiere sykkelstier og greier, til stor motstand blandt befolkningen. Har vært planlagt i årevis nå.

Men, da det ble opprettet en egen liste til høstens valg med "Nei til bomringen", så snudde Høyre gitt.
Du snakker om å møte seg selv i døra etter å ha argumentert for akkurat den samme bomringen i mange år.
Hvordan skal man kunne stole på slike partier?

 
1976kjell2019-04-10 22:06
Antall innlegg: 538

Selv om det virker litt uverdig er bompenger en av de viktigste sakene for meg.

Selvfølgelig er det andre viktige ting som egentlig er viktigere; helse, eldre og likestilling er noen eksempler. Men en regjering kommer ikke langt her i Norge hvis den går i mot norske gode tradisjoner når det gjelder disse feltene

Når det gjelder bompenger er myndighetene noe så veldig ignorant og bare overser befolkningen totalt. Jeg vil påstå at denne ordningen er delvis korrupt; familie eller nære venner av sentrale politikere tjener penger på denne ordningen via aksjer eller verv, f.eks noen som sitter i styre i bompengeselskaper. Bompengestasjoner dukker opp stadig vekk, ikke bare i større byer, men ellers også

Her i Harstad har vi en tak på 8o passeringer og timesregelen, det er etter forholdene ei grei ordning, hvis vi absolutt må ha disse bomstasjonene. Men f.eks i Oslo og Bergen er det ingen begrensninger. Folk blir robbet, og det er de mindre rike det går utover.

Det er en veldig usosial ordning, som egentlig kun er en fiskal avgift som staten, og private personer tjener grovt på. Den hjelper ikke miljøet mye

I tillegg er bompenger ineffektivt, 20% går til administrasjon, og det koster mye å sette opp bomstasjonene

 
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-04-10 22:21
Antall innlegg: 11608

Vannmann : Er det ikke bare fint at politikere lytter til folket, da? Det er vel ingen skam å snu, særlig hvis man får så massiv kritikk som de har fått i Drammen?

1976kjell : Langt på vei enig med deg når det gjelder det usosiale aspektet. Det er nok mange som opplever det som svært urettferdig at en Tesla suser gratis gjennom bomringene, og ellers at en riking med 10.000,- til overs hver måned betaler samme sum for hver passering som en underbetalt helsearbeider som må snu på hver eneste krone.

 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-04-11 08:57
Antall innlegg: 987

www.nrk.no/norge/his...1. 14509870


Galskap! Æresdrap, sosial kontroll av jenter/kvinner. Verdt å kjempe mot.
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-04-11 09:02
Antall innlegg: 987

www.senterpartiet.no...rn aeringen

Gladsak! Avvikling av pelsdyrnæringen. Det er på høy, høy tid. Nå må vi bare sørge for at SP, dette lurvete bondepartiet, ikke får mulighet til å kødde det til.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-04-11 10:35
Antall innlegg: 6062

Jeg synes også at pelsdyrnæringen må avskaffes, men synes likevel Sp er et bra parti fordi partiet verner godt om enkeltmenneskets rettigheter og om norske verdier på den måten at ikke EU skal få så stor innflytelse og at norske naturressurser skal forvaltes av Norge ikke EU.


Dessverre er Sp for å beholde pelsdyrnæringen. Det er synd, men ingen er jo enig i alt et parti står for. Pelsdyrnæringen er jo bare en av tusen saker.


Grunnen til at Sp har vokst så my i det siste er at folk protesterer mot Erna sin flørting med EU der hun vil at EU skal kontrollere norsk lovverk , kontrollere salg av fossekraft herunder innføring av trådløs teknologi som smartmålere med mer. Sp er opptatt av det folket ønsker. Kontroll over egne ressurser, frihet for enkeltmennesket, støtte til distriktene.
 
Vannmann2019-04-13 14:08
Antall innlegg: 357

Erik75 : Poenget er at Høyre har vært for bomringen hele veien. De har forsvart den, mot akkurat den samme kritikken, gjennom utallige år og utallige millioner til utredninger og planlegging.
At man plutselig endrer mening først når man ser at velgerne flykter over til det nye protestpartiet, da har man ikke mye troverdighet igjen i mine øyne.


 
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-04-13 16:50
Antall innlegg: 11608

Ser den.

 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?