Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 929

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-04-10 21:21
Antall innlegg: 11608

Hestefolk : Hjelp!

Jeg lurer på en ting.
Og jeg lurer så innmari!

Hvis en hest har alt den trenger av mat, stell og kos etc : Vil den fortsatt sørge for å holde seg i noenlunde ok fysisk form gjennom fysisk aktivitet, eller vil den bare bli en feit og dorsk slabbedask som driver dank?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-04-10 21:59
Antall innlegg: 4429


Erik75- du har ikke "ligna helt på deg selv" på en måte... etter at du fjerna profilbildet. Og det er jo greit nok; men hvorfor lurer du på hestens evne til å holde seg fysisk aktiv? Er det du som er hesten?

Nei, nå skal jeg ikke fornærme deg mer! Kanskje hestefolk har noe fornuftig å si.

 
Nixita2019-04-10 23:51
Antall innlegg: 4720

Hester er flokkdyr og i Norge og en del andre land er det derfor ulovlig å ha en hest som går alene. Du lurer på mat, stell og kos etc. Mat er nummer 1 selvsagt. Stell vil de trenge om de er inne i en stall på natten eller om de har for liten plass til å røre seg ute. Tenker da spesielt på høvene. Kos er hyggelig, men ikke så nødvendig om de er i en større flokk. Villhester blir sjelden feite, men har vi hester vi forer selv og forer de for mye, kan de nok lett bli både feite og ikke orke så mye. Forer man passe mye og de har stort nok område, vil de nok røre på seg nok til å holde seg i form :)
 
Nixita2019-04-11 23:50
Antall innlegg: 4720

Ellers er det jo med hest sånn som det er med hund og til dels katt så utrolig mange forskjellige meninger og hva som er best når det gjelder det meste.

Siden du lurer på dette, tenker du på å få deg en hest? Tror kanskje det er hakket enklere enn å anskaffe en flodhest...
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-04-13 16:48
Antall innlegg: 11608

Ha-ha!
Neida. Har nok ingen umiddelbare planer om å anskaffe hest. (Eller flodhest!)

Men, tolker jeg deg da rett i at det er mulig også for hester å bli ordentlige slabbedasker dersom forholdene ligger til rette for det?
Bare sukkerbiter og børsting hele dagen lang, mens den eneste trimmen blir når man velter seg litt i gresset?


 
Nixita2019-04-13 22:07
Antall innlegg: 4720

Ja de kan nok det. Ikke mange som gir sukkerbiter, men gulrot fra hånden er snadder og enkelte kan blir ordentlig ufine og tiggete. Min er på grensen, men i mine øyne er han innafor :) Når det kommer til børsting er det noe mange digger, mens noen lager masse fuzz rundt det og har en eller flere steder de i hvert fall ikke skal bli børstet.

De som blir late har ofte hatt et tøft liv og vegrer seg for "å bli brukt". Hardt arbeid. Det er kombinasjonen av hva vi gjør med de og hvordan de responderer som gjør de til det de blir.

Sånn som du beskriver det ser jeg for meg en borsskjemt matglad ponni :)
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-04-14 14:28
Antall innlegg: 4429


Erik på en bortskjemt matglad lykkelig ponni, luntende i Drammens beste strøk!
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-04-15 16:21
Antall innlegg: 11608

Hi ho Silver :)
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?