Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 929

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-07-18 14:08
Antall innlegg: 987

Konspirasjoner
"Kjemper mot flystripene
Der folk flest ser en uskyldig skydott, ser «chemtrailerne» en stor sammensvergelse hvor himmelen sprayes med kjemikalier."

www.yr.no/magasin/kj...1. 13332850

Ja, er det noen ordspillere som ser sammensvergelser der andre ser kondensstriper?
 
Cygnus2019-07-18 15:59
Antall innlegg: 44845

Eller som tror månelandingen var fake! Eller at vaksinen du tar inneholder microchip?
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-07-18 16:33
Antall innlegg: 1984

Jeg pleide jakte på konspirasjonsteoretikere og sørge for at de gjør minst mulig skade når det gjaldt strålingssaken. Nå er de utradert alle sammen. Dvs uten innflytelse i strålingssaken.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-07-18 17:01
Antall innlegg: 1984

Vel, burde ordlagt meg annerledes. jeg arbeidet for at konspirasjonsteoretikere ikke skulle komme inn i ulike styrer i foreninger ang. strålesaken.
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-07-18 17:02
Antall innlegg: 987

Hvilke elementer i debatten/"fakta" forsvant ut da, mener du?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-07-18 17:05
Antall innlegg: 4429


Han jakta ikke, men arbeidet for...at...
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-07-18 17:07
Antall innlegg: 1984

Her er ikke debatten det viktige, men kommunikasjonen med forvaltningsmyndighetene. Man kunne ikke tillate at konspirasjonsteoretikere stod i bresjen for nei til overdreven stråling -virksomheten. Uansett så ble debatten mye bedre. Det virkelighetsfjerne ble mer og mer borte. I dag ser vi nesten ingen konspirasjonsteorier presentert i strålingssaken i grupper på FB. Men for 1-2 år siden var det mange som drev på med slikt.

Tidligere så jeg nærmest rødt når jeg leste konspirasjonsteorier fordi jeg syntes det var så viktig å kommunisere på et normalt nivå med forvaltningen.
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-07-18 17:09
Antall innlegg: 987

Jo, syns jo at det er sentralt her. Hva var det konspirasjonsgjengen sto for som du ikke støtter?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-07-18 17:31
Antall innlegg: 4429

Ja, vi er nysgjerrige!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-07-18 17:34
Antall innlegg: 4429


Har heldigvis aldri vært borti konspirasjons-landskapet; men gale naboer derimot! Nei. nå må jeg jo få lagt ut det flygende bygget snart, og fortelle om den gale naboen som kom styrtende i det vi skulle løfte bygget.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-07-18 17:38
Antall innlegg: 1984

At folk kommuniserer konspirasjonsteorier i debatt har jeg nå ingen ting imot. Jeg er for ytringsfrihet og ser verdien i at konspirasjonsteorier jo kan ha større eller mindre sannhet i seg , som ev. vil komme frem etter hvert som årene går. MEN da vi var i en etableringsfase med å etablere foreninger som skulle arbeide for mindre stråling i samfunnet, så var det viktig å forhindre at disse fikk konspirasjonsteoretikerne fikk innflytelse i disse foreningene. Dette medførte dessverre at i denne etableringsfasen var det slik at jeg og andre konfronterte disse konspirasjonsteoretikerne også i den vanlige debatten i grupper på FB. Dette var nødvendig også fordi det var viktig å skape inntrykk av at for de som kom i kontakt med Nei til unødvendig stråling - bevegelsen fikk et solid og ordentlig inntrykk av nei til unødvendig stråling - bevegelsen. Videre var det viktig for å rekrutere folk til vår bevegelse.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-07-18 18:11
Antall innlegg: 1984

Når dette er sagt vil jeg tilføye. At jeg personlig ikke tror på at det er noen større sannhet i de typiske populære konspirasjonsteoriene.
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-07-18 18:20
Antall innlegg: 987

Du skriver og du skriver, Jensi, men svarer ikke på spørsmålet. Tråden handler om konspirasjon og åpner med et eksempel ang flystripene.
Gjentar spm mitt; hva var det konspirasjonsgjengen sto for som du ikke støtter?

 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-07-18 19:09
Antall innlegg: 1984

Alt
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-07-18 19:15
Antall innlegg: 987

Prøvde å ta deg seriøst her. Nå hadde du jo muligheten til å skille ditt seriøse syn fra konspigjengens useriøse syn.

Kanskje du ikke har klart for deg skillet, tross alt.
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-07-18 19:16
Antall innlegg: 1984

Jeg svarte kort og useriøst fordi jeg ble så lei av denne tråden. Sorry...
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-07-18 19:20
Antall innlegg: 987

Hahahaha, du er morsom :-).

Vel, sees sikkert i en annen tråd da ;-)

 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-07-18 19:23
Antall innlegg: 1984

F. eks så påstår de "verste" konspirasjonsteoretikere at smartmålere er satt ut blant folk av en elite for å påføre folk sykdom og død. Dette slik at denne eliten får større makt i verden.


Dette er jo bare tull etter min og de fleste andre sin oppfatning. Den offisielle grunnen til at smartmålere er i bruk er at dette skal medføre at folk kan bidra til å spare strøm og at dette så i sin tur skal være miljøvennlig og økonomisk. (Nå viser undersøkelser noe annet da. )Jeg ser det videre kort fortalt slik at smartmålerne medfører at kraftselskapene tjener mer penger , og disse pengene går dermed til enkeltpersoner med eierinteresser i disse kraftselskapene. Videre er smartmålerne en del av et større "smartsystem" som da er ment å effektivisere samfunnet, men problemet er at dette kan misbrukes på forskjellige måter av private selskaper og staten. nå gidder jeg ikke mer... nå
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-07-18 19:28
Antall innlegg: 987

Hei igjen, der var du tilbake allerede etter 7 minutter ;-)

Og ganske så seriøs også.

Ang konspirasjon; det er vel det ofte konspigreiene går i, at det er en elite som prøver på alle slags måter å få herredømmet i verden ved å påføre folk flest, de intetanende, alle slags lidelser. Diskuterer med en kjenning på FB nå ang flystripene. Han mener det er FN som står bak.
Paranoia eller?
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-07-18 19:31
Antall innlegg: 1984

Ja vedkommende er nok godt inne i en konspirasjonsteori om han mener FN står bak med slags en ondsinnet kontrollerende hensikt...
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?