Spillrom
Sjiraffen14
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 929

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
qua - Ikke medlem lenger2008-09-17 13:01
Antall innlegg: 97

Uvanleg spam-aktivitet?
Eg har eit bra filtersystem som sender spam-brev i søpla, men eg ser gjennom søppelkassa av og til før eg slettar dei, i tilfelle filteret har kasta ut venlegsinna post.

Får vanlegvis 2-400 spambrev i døgnet, men då eg opna posten i dag hagla det i 4230 stykke! Dei aller fleste av typen "undeliverable mail" med vedlegg. Dei lurer ikkje meg, men eg blir litt nysgjerrig: har andre merka ekstra høg aktivitet på denne fronten i dag?
 
DROY - Ikke medlem lenger2008-09-17 16:57
Antall innlegg: 95

Synes 2-400 høres drøyt mye ut - for ikke å snakke om 4230..
Foreslår at du legger ned den mail-adressen du nå bruker og lager en ny. Ikke legg igjen den nye adressen på tvilsomme sites så får du neppe mye spam. Får selv max 1-2 om dagen.



 
meisa2008-09-17 19:00
Antall innlegg: 443

Har ikkje fått ekstra mykje spam-mail i det siste., knapt 10 pr dag. Kan det vera eit (forhåpentlegvis ikkje så veldig skadeleg) virus?

Du må då bruka heile dagen på å leita etter "normale" mailar, og å sletta andre!
 
Mooseman2008-09-18 08:44
Antall innlegg: 1596

Her er en fin en som kom idag , ikke akkurat bra norsk, men... :


Du vant!



Dear Sir/Madam,

Din e-postadresse har vunnet summen av 500,000.00 euro (fem hundre tusen
Euro) i en internasjonal E-post konkurranser Program sponset av Cisco Network International, Microsoft System Corporation og sultanen av Brunei holdt på
The 13th of september 2008 i Nederland. Vi skriver for offisielt varsle deg av denne prisen
og du rådes til å kontakte hevder agent
Dr. Powell Williams

Husk alle vinner må hevdet ikke senere enn 15 oktober 2008, etter denne datoen alle som ikke er blitt gjort midlene vil bli inkludert i neste spill. Vær oppmerksom på for å unngå unødvendige forsinkelser og komplikasjoner forsøke å oppgi referanse og bakst tall i alle første korrespondanse. Videre bør det være noen endring av adresse kan informere vår agent så snart som mulig. Vi håper med en del av gevinsten du vil ta del i vår neste år 30 millioner dollar internasjonalt lotteri.

Gratulerer!
Når mer fra våre medlemmer av staben, vi takker deg for å være en del av vårt kampanjetilbud program.

Med vennlig hilsen
Mrs. Suzan Braxton,
Public Relation Officer

------------------------- ------------------------- --

Det er jo slik malware/spam opererer i dag. Folk har jo lært seg til å ikke klikke på vedlegg i mailen ( ikke sant..hehe ), så en tilsynlatende ufarlig og realistisk URL er måten de meste spres på idag. (Jeg har slettet url-en fra spamen)

Du får en liten snutt som legger seg på pcen din når du klikker på slike linker, og når du minst aner det, så starter nedlasting av skadelig programvare uten at du ser det, gjeren uker senere 8=)
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-18 09:44
Antall innlegg: 1944

Jeg får kanskje 1-2 mail i søppelposten i uka jeg:)

De slettes selvfølgelig, men ser egentlig helt ufarlige ut de fleste.
Ser ut til og være reklame fra firmaer jeg tidligere har vært i kontakt med.

Ikke at jeg savner dette, men......hvordan kan det ha seg, at det er så store forskjeller?

Hørte tidligere at man utsatte seg for risiko ved spesielle sider, som videresender informasjon, som for eksempel LimeWire. Men jeg har ikke fått problemer, selvom jeg bruker denne siden ganske mye.

Jeg har to ten-åringer i huset. Disse besøker og bruker en mye større del av nettet enn meg, men de har heller ikke noe problemer med dette.

Skal man være aktiv på nett, legges jo adresse igjen temmelig mange steder etterhvert.

 
AudunSe2008-09-18 10:18
Antall innlegg: 14

Det har veldig mye å si hvilke sider man besøker. Hvis man frekventerer hyppig f.eks. parno- og gamblingrelaterte sider, så man må regne med å motta en god del spam etterhvert. Dog finnes det jo veldig bra antispamprogrammer, så det er egentlig ikke noe problem i det hele tatt.
 
Mooseman2008-09-18 10:45
Antall innlegg: 1596

Et enkelt spørsmål :
Er du egentlig på den siden du tror du er ?
Av og til kan man undres over dette. Det mest vanlige er at man blir videresendt utan at man er klar over det selv.
Det er såkalte videresendingsscript som normalt ikke er synlige for de fleste.
Et kjapt søk på Google ga 110000 treff på norske sider som har en eller anne form for et slikt script.

Dersom man åpner Google og skriver

script src=

i søkefeltet, så kan du se hvilke sider som har dette.
Det kan faktisk være ganske skremmende lesning.
Pass på at du velger søk på norske sider ;)

Et enkelt eksempel er en sportsbutikk som sender deg til en hackerside i Russland

MSN er også veldig utsatt for identitetstyverier, hvor de utgir seg for å være en du kjenner, og så sender de deg linker som du klikker på
Bytt passord på MSN jevnlig om du bruker denne tjenesten mye
 
theplayer2008-09-18 12:18
Antall innlegg: 66

Spam aktivitet er også noe man kan utsettes for om man er en samfunnsaktiv person, hvor mailadressen din er offentlig tilgjengelig.

Får selv et firesifret antall spam-mail i uka, men har ikke lagt merke til noe spesielt i det siste.

Kjenner igjen den mailen Mooseman henviser til.

Ellers har jeg mange om "Penis-enlargement" og ulike potensmidler. Det er dessverre et resultat av jeg er aktiv innenfor det medisinske miljøet.....

 
qua - Ikke medlem lenger2008-09-18 12:38
Antall innlegg: 97

Det kom 8000 i løpet av 2 timar den dagen, seinare har alt vore normalt!
 
eterem2008-09-18 13:06
Antall innlegg: 1882

Jeg får veldig sjeldent spam mail, kanskje et par tre stykker i uka. Hadde jeg vært deg qua ville jeg nok ha fått meg en ny mailkonto!
 
Mooseman2008-09-19 19:24
Antall innlegg: 1596

Et lite tips til spammail, ikke klikk på en link som indikerer at du ikke lenger vil ha slik mail. Blokker heller avsendere i mailprogrammet ditt 8=)
 
ellw2008-09-22 17:31
Antall innlegg: 70

få'kke noe spam jeg, hvorfor skal alltid jeg holdes utenfor :-))
 
Nusseputti2008-09-22 19:03
Antall innlegg: 8

får kanskje 0-2 for dag, så jeg har ikke merket noe spesielt.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?