Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 485 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-08-10 13:19 | |
![]() | Plutselig så holder jeg med Listhaug i en sak. Seriøst? Ja. Skrot de vanvittige fergefri-E39-planene. Ja til ferger. Nei til undersjøiske tunneler. www.vg.no/nyheter/in...te nt=row-1 | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-08-10 13:32 | |
![]() | Ja til ferger! Tenker at turistene ikke er særlig begeistra for å kjøre i tuneller. Noe så trasig. Er du representativ for "lokalbefolkningen" mon tro Taliaen? | |
Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-08-10 13:47 | |
![]() | Turistene er vel ikke hovedfokuset her. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-08-10 14:14 | |
![]() | Hehe- nei sikkert ikke, men de er jo en del av bildet de også. Hovedfokuset er vel at det koster for mye og at det er unødvendig, eller? Jeg, stakkars øst/sørlending, ser det jo mest fra mitt "turistståsted". | |
Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-08-10 18:54 | |
![]() | Jeg er også enig. Men, så er jeg også i overkant glad i å kjøre ferger, og har sjelden dårlig tid når jeg er ute med Alfred (bilen min). | |
trud | 2019-08-10 20:07 | |
![]() | Ferger er TUR for meg - mye fint å se fra vannet... Jeg tar fergen Horten - Moss, Sandefjord - Strømstad, Oslo - Kiel, og tidligere (før den store, nye broa) Bruravik - Brimnes over Hardangerfjorden - har også vært med flere andre tidligere... hva har du minner om?? ;) | |
Cygnus | 2019-08-10 20:46 | |
![]() | Ferger har vært og er en del av livet mitt i Norge - NordNorge og Vestlandet vrimler av dem! | |
bris1 | 2019-08-10 20:54 | |
![]() | Vaks opp på ei øy i Nord-Troms, og var avhengig av båt for å komme til kommunesenteret, bl.a. Etterhvert kom fergene, en times reise. Senere kom nytt fergeleie, tjue minutter med båt fra fastlandet og til øya «mi». Etter masse omveier kom jeg tl Harstad, og veien sørover medførte også ferger - Lødingen til Hamarøy. Nå bor jeg i Horten, og Bastøyferga er bindeleddet mot øst. Så ferger har alltid vært endel av mitt liv. | |
Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-08-10 20:54 | |
![]() | www.nettavisen.no/na...98 107.html Eks Rogfast: "Rogfast er et pågående veiprosjekt på Europavei 39 som vil gi ferjefri veiforbindelse mellom nord og sør i Rogaland under Boknafjorden. Rogfast er en del av prosjektet Ferjefri E39. Hoveddelen av Rogfast er den 26,7 kilometer lange Boknafjordtunnelen som blir verdens lengste undersjøiske vei tunnel." (Wikipedia) "Prosjektet E39 Rogfast blir verdens lengste og dypeste undersjøiske tunnel. Når Rogfast er på plass vil reisetiden mellom Stavanger og Bergen bli redusert med om lag 40 minutter. Det vil samtidig legge til rette for et utvidet bo- og arbeidsmarked i regionen, noe som styrker viktige næringsklynger." (Statens Vegvesen) Reisetiden reduseres med imponerende (?) 40 minutter......! Er det virkelig verdt det? Dette er sløsing med penger så det holder. I tillegg ubehaget med å kjøre i lange undersjøiske tunneler. | |
Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-08-10 21:03 | |
![]() | Her heier jeg på Listhaug. Tidligere har SV gått inn for det samme. For min del bor jeg noen (litt lange) steinkast fra Norges lengste undersjøiske tunnel, og visstnok verdens nest lengste undersjøiske. Den er 8,9 km. Tro meg, det er rikelig langt...... | |
Hårfint - Ikke medlem lenger | 2019-08-13 00:03 | |
![]() | plutselig blev jag trött..natti | |
Emil1960 | 2019-08-22 23:01 | |
![]() | Hater tunneller - ja takk til ferger !!! | |
GloriaM | 2019-08-29 19:35 | |
![]() | Og hva er poenget med fergefritt? Bare mindre sjarm. Norge skal alltid være så flinke med allting ... blir så lei. | |
GloriaM | 2019-09-24 16:29 | |
![]() | Svenskene har sin snillisme ... vi plages av flinkisme! | |
Cygnus | 2019-09-24 17:04 | |
![]() | Really! jeg elsker ferjer, men ser også andres perspektiv - er mye på en liten øy på Sunnmøre, og det er veldig kjekt å være på ferie der og ta ferjer og føle seg litt utenfor alfarvei. Men merkelig nok synes ikke alle beboerne det alltid er så sjarmant å være avhengoiig av ferjer som oss utenfra - særlig hvis du er syk og ferjer og båter og helikopter ikke kan gå! Og hvis været er ok, men du ikke er dødssyk - f eks har brukket et ben bare - så kommer det ingen legebåt, men du må vente på ferjen frem og tilbake og det kan gå nesten en dag før du er tilbake på din lille øy! Det siste skjedde med et barnebarn i sommer! Det tok sin tid, for å si det slik!!! | |
Darrang | 2019-09-25 15:08 | |
![]() | Ser den da Cygnus. For øvrig er Sverige et foregangsland når det gjelder veiferger ... altså ferger som erstatter vei, der det ikke er noen annen mulighet: De er gratis! Det hadde vært noe å ta etter søta bror! | |
klunk - Ikke medlem lenger | 2019-09-27 09:08 | |
![]() | Jeg er født i Sandnes, men bor for tiden i min hytte ytterst mot havet på øya Hidra utenfor Flekkefjord. Her må man reise med ferge i 10 minutter. Man har diskutert både bro og tunnel, men det ser ikke ut til å bli noe av, jeg synes det er veldig bra som det er. Det sies at den verste forbrytelsen som er gjort på Hidra var da to polakker stjal en bil uten å være klar over at de var på en liten øy , resten kan man tenke selv:) | |
LilleLaila | 2019-09-28 15:52 | |
![]() | Ha-ha, Klunk. Morsomt! For øvrig synes jeg livet ditt høres utrolig idyllisk ut! | |