Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående9 093

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-08-14 21:01
Antall innlegg: 4429

UTSIRA
Ja, hvor kan en person som ikke tåler kulde oppholde seg i noen vintermåneder? Kanskje Utsira.
Snør det egentlig noe særlig der?
Ja, jeg har selvfølgelig lest litt om mulige plasser å "overvintre", men hva med dere som bor i området (Taliaen blant annet), synes dere vintrene er kalde eller?
Og det er kanskje noe forskjell på en øy og fastlandet.
Hm, det er så mye å lure på...
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-14 22:45
Antall innlegg: 987

Utsira er værhardt.
Prøv heller Skudeneshavn på Karmøy. Idyllisk + har den høyeste årlige middeltemperaturen i Norge.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-08-14 23:34
Antall innlegg: 4429

Jepp, på øyer blåser det jo en del... men hvis ikke det er for kaldt så er det bare fint med frisk vind. Skudeneshavn er vakker (litt som Risør, Empire), men ikke så mye natur. Så tenkte jeg på Røst og Utvær, men der er det kaldere. Det smarteste er nok å prøvebo en ukes tid i jan./feb.
Så merker man fort om vinden tar knekken på en...
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-14 23:44
Antall innlegg: 987

Røst og Utvær! Nei, ta Karmøy så fryser du ikke i hjel. Det er ennå ingen som har gjort det ;-)
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-08-14 23:58
Antall innlegg: 4429

Litt kaldt der ja! Utsira har så vakker natur synes jeg. Har sjekka at det er mulig å leie med dyr en uke om vinteren rett ved vannet (en vik), så det blir en liten prøve...

Det blir nok det første stedet vi prøver; og så blir det sikkert flere.
Egentlig elsker jeg snø, men tåler det ikke mer.
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-15 16:24
Antall innlegg: 987

Ok. Du får gi beskjed om/når det blir aktuelt, så kommer jeg og besøker deg dere ute. Jeg har aldri vært der, faktisk.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-08-15 17:12
Antall innlegg: 4429


Dan-sommer har et hus til leie rett ved vannkanten; og det er lov å ha med hund! Så da sjekka jeg priser en uke i januar; og det var billig! under 5.000,- Så vi bestiller en uke nå ganske snart.

Aldri vært der? Artig. Sånn blir det ofte, at steder i nærområdet ikke blir utforska; kjenner til det fra Risør; men nå som jeg bare bor der delvis har vi begynt å utforske...
Da er du velkommen en tur selvfølgelig.
Uvisst om vi rekker helt til Haugesund denne gangen; vil ikke presse sjåføren. Hvis vi hadde kjørt begge to så; men sånn er det nå ikke.
Det blir helt sikkert en uke på Utsira i vinter; sannsynligvis januar; da er det som regel temmelig kaldt her i Asker, og ofte også i Risør; så det skal bli spennende å kjenne på hvor forskjellig det føles.
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-15 17:14
Antall innlegg: 987

Nå må den sjåføren din skjerpe seg ;-)

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-08-15 17:27
Antall innlegg: 4429


I år skal han kjøre leid BOBIL for første gang; så da er det ikke mulig å presse en millimeter! Tenk om han får "Bobilvegring"; det må ikke skje; for da blir det dårlig med utflukter i fremtiden. Håper jo at jeg kan begynne å kjøre igjen om ikke fryktelig lenge; men nå er jeg trafikkfarlig!
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-15 17:31
Antall innlegg: 987

Litt av en duo dere to :-) :-) :-)

Sørg for å bli trafikkvennlig igjen, så tar du bobilen fatt. Det er ikke så veldig stor forskjell på å kjøre bobil - vanlig bil.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-08-15 18:06
Antall innlegg: 4429


Ikke så stor forskjell. Godt å høre; det må jeg fortelle sjåføren!
Han er normalt sett en god sjåfør; og det vet han; men blir uansett litt beroliget av å høre at det ikke er som å hoppe fra 10-meteren for han som hopper fra 1-meteren.
IKKE GASS! altså gassflasker; første gang, sier sjåføren; men neste gang våger vi vel. Kanskje du kan si litt om det? Er et varmt nok nå i slutten av august mon tro hvis vi ikke er tilkobla strøm om natta, og ikke bruker gass? Vel, det finner vi nok fort ut av etter den første natta som blir ikke så langt fra Røros.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-08-15 18:08
Antall innlegg: 4429

Holder på å lese litt i BOBILBOKA; så det kan hende at dette går bra...
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-15 18:29
Antall innlegg: 987

Bruker ikke gass jeg heller. Ikke noe problem om sommeren i alle fall. Ligger med åpne vinduer om natta da. Hvordan det er i Røros-traktene, tja, si det.

Det går helt sikkert bra :-)
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-08-15 20:16
Antall innlegg: 1984

Er det revmatisme som gjør at du ikke tåler kulde ?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-08-15 20:43
Antall innlegg: 4429


Nei, heldigvis ikke. Men ikke videre moro det jeg har heller...
Kompliserte saker!
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-08-16 21:03
Antall innlegg: 987

Foreslår at du besøker Utsira ei helg, f.eks, før du gir deg i kast med lengre opphold.
Utsira, midtvinters? Tja........
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-08-16 21:32
Antall innlegg: 4429


Ja, det blåser sikkert bra der av og til, eller ofte; men hvis det ikke er minusgrader vil det helst gå bra. Litt langt å reise for bare en helg, så vi tar sjansen på en uke; og får testa det skikkelig. Det er temmelig sikkert at det ikke er så kaldt som her i Asker eller i Risør. Og så er det jo spennende å bo på en øy! har aldri gjort det før.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?