Spillrom
| Sjiraffen | 10 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 12 |
Mobilspill
| Pågående | 8 578 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-09-01 13:00 | |
![]() | Legalisering av cannabis forskning.no/alkohol...ge /1195681 Jeg er virkelig i tvil. Hva sier du? | |
| Jensine1 - Ikke medlem lenger | 2019-09-01 14:18 | |
![]() | I alle fall burde folk med kroniske smerter og andre typer helseproblemer kunne få tilgang til cannabis gjennom resept. I dag er det en medisin i Norge som inneholder mye cannabis som leger kan skrive ut, men den er bare for en bestemt diagnose. Egentlig er jeg ellers litt for legalisering, men med en viss regulering via for eksempel helsedata, maks antall gram per måned. | |
| GloriaM | 2019-09-01 16:03 | |
![]() | For Parkinson-pasienter burde det være en selvfølge! | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-09-01 17:03 | |
![]() | Ja til legalisering! | |
| LilleLaila | 2019-09-02 09:59 | |
![]() | Det er alltid et dilemma når ting skal legaliseres, men med visse restriksjoner, er jeg nok enig med ordputter | |
| LilleLaila | 2019-09-02 10:00 | |
![]() | ... og Jensine :) | |
| GloriaM | 2019-09-13 22:51 | |
![]() | Ja! ... tror jeg | |
| pelagonia | 2019-09-13 23:10 | |
![]() | Nei. Fordi det har vært en inngangsdør til sterkere saker for så mange som sliter. | |
| jonbang | 2019-09-14 00:58 | |
![]() | Nei. Jeg er imot legalisering. Cannabis er, enten man vil eller ikke, et ganske så farlig stoff. Det kan gi psykoser, det er avhengighetsskapende, det kan være inngangen til sterkere stoffer. | |
| GloriaM | 2019-09-14 06:40 | |
![]() | Men en åpning for å tillate det kun til medisinsk bruk, for dem som allerede har en uhelbredelig sykdom, må da være rimelig? | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-09-14 12:26 | |
![]() | Og alle vi andre kan nok klare oss uten. Prøve det i min ungdom, men merka ingenting! Kanskje fordi jeg var så bedugget en lørdagskveld eller to eller tre, at det var nok det... | |
| Nixita | 2019-09-14 15:26 | |
![]() | Syns Morten Harket har veldig mange gode poenger her: www.vg.no/rampelys/i...te nt=row-1 Utdrag av det som gjelder saken: Et av disse store temaene som Morten Harkets tro ennå ikke har klart å flytte på, er legalisering av narkotika. Han ser nesten forundret ut når vi spør om han fremdeles støtter det som må sies å være et kontroversielt samfunnsspørsmål. – Jeg synes det er underlig at det er kontroversielt. Det burde være et åpent, stående spørsmål. Vi har et umodent forhold til rusbekjempelse, det er mitt inntrykk. – På hvilken måte? – Så lenge vi behandler alkohol som noe annet, er vi ikke modne nok til å takle hele narkotikabildet. Alkohol er et rusmiddel og burde falle naturlig inn under samme graderte håndtering. Når det kommer til legalisering, står vi unektelig overfor et dilemma. Vi bruker vanvittige summer på å bekjempe ulovlig narkotikahandel, helt sinnssyke summer i global sammenheng. Og det ser ikke ut som om det er en kamp vi er i ferd med å vinne. Vi er ikke i nærheten av å få narkotikahandel under kontroll, snarere tvert imot. Spørsmålet mitt blir da: Synes du det funker? Morten Harket svarer selv. – Jeg synes ikke det funker. La meg si det sånn: Dette er oss som samfunn. Vi har en utbredt bruk av rusmidler. Det pågår, det er en del av oss. Og fordi bruken er ulovlig, innførsel illegal, fører dette med seg forferdelige ringvirkninger som vi er godt kjent med. Et skred av ulovlig virksomhet med store konsekvenser over landegrensene, menneskehandel og våpenhandel og you name it ... Alt dette av én grunn: Vi opprettholder beslutningen om at dette ikke er oss! I tillegg støter vi ut dem som defineres som misbrukere; de er annerledes enn resten av oss. Heller ikke det er sant. – Hvorfor mener du vi er tjent med legalisering? – Hvis du hadde tatt de samme midlene som i dag anvendes i denne krigen og brukt dem til å forebygge og dempe skadene ved rus, hadde vi hatt det største budsjettet verden noen gang ville hatt til å håndtere folkehelse. At det ikke skal være et tankekors og verdt seriøse debatter, skjønner jeg ikke. | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-09-14 15:38 | |
![]() | Jepp! | |
| LilleLaila | 2019-09-14 16:54 | |
![]() | Godt sagt det der! Vi er noen hyklere alle sammen, hvis vi tror vi er bedre enn dem. | |