Spillrom
| Sjiraffen | 10 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 12 |
Mobilspill
| Pågående | 8 578 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-09-09 18:06 | |
![]() | Borgerlønn e24.no/norsk-oekonom...R- l1cVtN9I Borgerlønn! Hippiedrøm? Fattigdomsfelle? Fallitterklæring? Hva sier du? Kunne særlig vært interessant å vite hva dere som lever på penger fra NAV. | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-09-09 18:07 | |
![]() | ...mener og tenker. | |
| CaB | 2019-09-09 18:27 | |
![]() | Hvis alternativet er dagpenger fra NAV eller borgerlønn, så tenker jeg at borgerlønn er vesentlig bedre. Får man dagpenger og forsøker å jobbe litt deltid, så ender man lett med å få utbetalt 0 i dagpenger og litt i lønn, langt fra nok til å klare seg for de fleste. Da er det lett å takke nei til å jobbe deltid, i frykt for å få utbetalt for lite til å klare seg. Får man borgerlønn derimot, som er den samme uansett hvor mye man jobber, så er det lettere å si ja til en deltidsjobb. Og har man først en jobb, så er det lettere å få en ny jobb/mer jobb der man er etc. Og det å ha en jobb å gå til er positivt på mange vis. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-09-09 19:31 | |
![]() | Tanken er fin, den. Men, litt kjapp hoderegning fører jo til noen kinkigheter. Det er rundt 400.000 innbyggere i arbeidsaktiv alder i Oslo. Hvis alle disse skal få en borgerlønn som er så stor at " ingen som mottar stønad i dag skal gå ned i levestandard ved en eventuell overgang til borgerlønn" (sitat MDG), så må man et stykke over 200.000,- i året. Og ganger man de to tallene der, så ender man fort opp mot 100 milliarder. Bare i Oslo. Mens statens totale utgifter på de ytelsene borgerlønn er ment å erstatte ligger på rundt 160 milliarder. For hele landet. Så for meg bare underbygger dette forslaget inntrykket av MDG som et direkte uansvarlig parti som bør holdes langt unna statsbudsjetter og samfunnsøkonomi. | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-09-09 20:59 | |
![]() | MDG er mitt parti, men her er jeg ikke helt på linje med partiet tror jeg. Forslaget/ideen framstår nokså diffus. Hvordan finansiere? Hvor stor skal borgerlønnen være? Vi som er i full lønn skal da holde liv i samfunnet og betale for gildet, samtidig som vi får borgerlønnen + ordinær lønn. Er det slik det er tenkt? | |
| Nixita | 2019-09-09 21:53 | |
![]() | Ja det var sånn jeg forsto det. Bydelene de hadde valgt ut, har jo høy andel som mottar ytelser fra NAV, så om evaluering skal gjøres utfra det så blir det jo veldig feil. Hva med Frogner, Bygdøy? Skal virkelig alle de som sitter så godt i det, få borgerlønn? | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-09-09 21:59 | |
![]() | Ja, borgerlønn høres så fint ut. Få lønn fordi man er borger av rike Norge. Men ikke så lett å sette ut i live kanskje. Så det blir nok med drømmen! | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-09-09 22:22 | |
![]() | Den desidert største og viktigste årsaken til at vi er en rik nasjon, og har den velferdstaten vi har, er jo oljevirksomheten. Ca. 250 milliarder i inntekter hvert eneste år. ..og som MDG vil legge ned så raskt som mulig. Og så skal de betale borgerlønn til alle. Hørte jeg noen nevne uansvarlig populisme på sitt verste? | |
| Nixita | 2019-09-09 22:47 | |
![]() | Har et halvt øye på NRK og valget og jeg må si jeg er overrasket over hvor mange stemmer de får. | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-09-09 23:58 | |
![]() | Stemmer for framtida. Stemmer med ungdommen. Osloresultatet viser veien framover. I stortingsvalget 2021 kommer de andre byene etter. Sann mine ord :-) (men borgerlønngreiene..... vi får se, vi får se) | |
| Nixita | 2019-09-10 10:58 | |
![]() | Er vel ganske naivt å tro at vi kan redde verden med høyere bompenger og bilfritt sentrum. | |