Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 13 |
Mobilspill
| Pågående | 8 578 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-09-11 11:52 | |
![]() | Hva med litt menneskekjøtt? Den svenske professoren (i økonomi, vel å merke) Magnus Söderlund tar til orde for å spise menneskekjøtt for å redde klimaet. Hva synes du? Kunne du tenkte deg å spise menneskekjøtt? www.aftonbladet.se/n...te ts-skull | |
| liverbird1 | 2019-09-11 12:10 | |
![]() | Det måtte være siste utvei for meg . hvis det ikke fantes noe annet å spise ..den terskelen er veldig hard å trå over for meg gitt | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2019-09-11 12:53 | |
![]() | Det ville jo være utenkelig, en motbydelig tankegang for oss som har mat. Men det viser jo at når folk ikke får mat så kan det skje. Da Nansen jobbet med å få hjem krigsfanger til sine hjemland etter 1VK, så observerte han i forbindelse med en fangeleir i Sibir at man gravde opp lik og saltet kjøttet (konserverte det) for å få seg noe å spise. Jeg oppfatter dette fra Søderlund som en ren provokasjon for et eller annet, han kan ikke mene det. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-09-11 14:30 | |
![]() | Det er mange som har uttrykt at dette må være en spøk eller en ren provokasjon, klunk. Men, jeg er neimen ikke så sikker på det. For dette er fra en fyr som tilhører det samme akademiske debattmiljøet som den kvinnelige professoren som ba oss om å slutte å blåse opp problemet med kvinnelige kjønnslemlestelse, og ble sitert på "når inngrepet først har skjedd, så er det jo ikke det største problemet for disse damene". (Tenk deg hvis en mannlig professor hadde sagt noe slikt, du. Hu, hei!) www.svt.se/nyheter/l...qP m3pVPiR4 | |
| Angina | 2019-09-11 15:05 | |
![]() | Altså..... HÆH? | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2019-09-11 15:26 | |
![]() | Interessante ting du kommer med Erik75, men synes du drar den litt langt når du kobler disse to artiklene sammen, men jeg kjenner ikke dette miljøet. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-09-11 16:44 | |
![]() | Jeg mener ikke å koble de to sakene sammen rent saksmessig, klunk. Men, som i Norge og andre land, så er det også i Sverige et debattmiljø hvor man har hatt en lang rekke saker som virker nesten utenomjordiske for mannen i gata, men som er ment i fullt alvor av den som fremfører de. Og man ser ofte at det er de samme akademikerne, de samme mediekommentatorene, og de samme debattmiljøene fra interesseorganisasjoner og almuen som støtter hverandre i debatten rundt disse sakene gang på gang. Så også i disse to sakene her, og ellers en lang rekke andre saker hvor veldig mange lurer på om det er seriøst ment eller ikke. Men, som alltid viser seg å være det... | |
| klunk - Ikke medlem lenger | 2019-09-11 17:06 | |
![]() | Oppklarende :) | |
| pelagonia | 2019-09-11 17:14 | |
![]() | Men, er det ingen som har tatt opp de åpenbare etiske dilemmaene her? For vi snakker jo om kannibalisme. Jeg for min del synes iallefall ikke klimautfordringene er noen gyldig grunn til å krysse en grense som dette. Kan vel egentlig ikke tenke meg noen i det hele tatt, annet enn i rene nødstilfeller for å overleve. Og selv der blir det jo store diskusjoner. Men, hvis dette blir en del av klimakampen nå, hva blir det neste forslaget? Hvor langt er man villig til å gå for å "redde klimaet"? | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-09-11 17:50 | |
![]() | NEI! Da ville jeg nok tørne gitt; og ikke klart å få det ut av hodet, så det ville blitt tvangstanker og jeg ville bli henta av noen i hvite uniformer... Heller dø å sult enn å bli gal. | |
| LilleLaila | 2019-09-11 17:53 | |
![]() | Noe så sykt. At man i det hele tatt stiller det spørsmålet!! | |
| trud | 2019-09-11 18:04 | |
![]() | NEI - ET STED GÅR GRENSEN!!! VI ER IKKE KANIBALER!!! | |
| LilleLaila | 2019-09-11 18:59 | |
![]() | Enig, Trud. Her er det ingen slingringsmonn for min de. Hvis jeg ikke sitter oppe i Telemark og allerede har hogd av meg tærne | |
| Angina | 2019-09-11 20:28 | |
![]() | godt spørsmål, pelagonia. jeg tenker at dette kanskje er så langt som det er mulig å gå, med unntak av å aktivt ta livet av folk. men, det er rart det ikke har blitt en større diskusjon om etikk og moral her, ja. hadde ikke engang fått med meg denne saken før nå. | |
| Angina | 2019-09-11 20:30 | |
![]() | ikke hun professoren som bagatelliserer kjønnslemlestelse heller, forresten | |
| GloriaM | 2019-09-12 19:56 | |
![]() | Verden er opp ned og bak fram!! | |