Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående9 090

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
1976kjell2019-10-16 00:13
Antall innlegg: 538

Svenske kjøttboller
Da er det vel på tide med en ny tråd om mat, ettersom det sannsynligvis er mange her med mye matkunnskaper

Har en diger pose med kjøttboller kjøpt i Sverige som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal bruke. Har lite erfaringer med kjøttboller

Noen som har et forslag/oppskrift om hvordan man kan lage en god matrett med kjøttboller?










 
Cygnus2019-10-16 00:44
Antall innlegg: 44845

Du kan f eks lage en chilligryte (bønner eller linser og løk/hvitløk ii tomatsaus) med kjøttboller. De kan bakes i en form med grønnsaker og noen slags saus over. ELLER (det enkleste er ofte det beste!): servert i god gammeldags brunsaus med potetstappe!
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-10-16 01:24
Antall innlegg: 6062

Jeg bruker selv å ha et lager med karbonader eller kjøttboller som man kan bruke til alt mulig. For eksempel tomatbaserte spagettiretter eller som kjøtt i Toro sine gryteretter, eller sammen med pommefrites og andre grønnsaker med bearnaisesaus, for eksempel
 
1976kjell2019-10-16 18:48
Antall innlegg: 538

Fikk noen tips på jobb, og lagde en slags carbonara med fløte. Rørte inn tre egg i 6 dl fløte (kremfløte), men det klumpet seg ei stund etter det ble slått over i steikepanna med ferdigstekte kjøttboller
 
auau2019-10-16 19:32
Antall innlegg: 37867

Her i garden går det i gamle, tradisjonelle, norske retter. Så det går helt fint, slik som jeg nå forbereder mat til sultent, studerende barnebarn i morgen: Koker kraft på margbein. Deretter finskårne grønnsaker, eks gulrot, kål, selleri, purre, poteter. Til slutt broccolirosetter og kjøttboller. Serveres med flatbrød og kildevann. Har lagt i vann gule erter også, så det kan hende de havner i suppa i tillegg!
 
Darrang2019-10-30 10:25
Antall innlegg: 1121

Spagetti med pesto, soltørkede tomater og kjøttboller (stekt i panne først). Helt konge!
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?