Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 928

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Aran - Ikke medlem lenger2019-10-16 19:40
Antall innlegg: 6062

Overfladisk sminke , kommentar

I kveld på dagligvare-butikken. Jeg handla matvarer. Så trillet jeg med trillevognen forbi sminkeseksjonen, og jeg så det kom og stod der 4 jenter i 10-11 årsalderen. De var glade i stemmene og ville se på sminkene og diskuterte livlig om hva de kunne tenke seg å prøve og kjøpe av de ulike sminkeproduktene.

Da jeg trillet forbi denne muntre jentegjengen kom jeg med en tre setningers kommentar til dem som lød: Dere må ikke kjøpe noe av det der ! Det ødelegger dere innvendig ! Det er overfladisk !

Jeg la merke til at de glade (overfladiske ?) stemmene ble borte og jeg så på hun eldste av dem at hun og sikkert de andre tok min kommentar til seg. Jeg så at de gransket deretter sminkeproduktene med en mer seriøs og alvorlig mine.

Hva synes dere om min kommentar ?

Det kan jo være at min kommentar traff disse jentene i et avgjørende øyeblikk som får konsekvenser for deres videre liv ?

 
Aran - Ikke medlem lenger2019-10-16 19:46
Antall innlegg: 6062

Jeg sa kommentaren med litt humor i stemmen, men samtidig litt alvor også.
 
LilleLaila2019-10-16 19:49
Antall innlegg: 3144

Synes det var morsomt, og fint at du gadd. Man kan jo få andre reaksjoner fra jenter i den alderen. Høres ut som kloke damer, som lyttet. Faren min forbød oss å bruke sminke i 12-13-årsalderen. Jeg var irritert over det, men kommentaren hans til meg, ble sittende igjen
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-10-16 19:57
Antall innlegg: 4429

Hehe- ganske artig. Ville tatt bort at: det ødelegger dere innvendig!
De tok sikkert ikke skade av det. Sminke er helt koko på så unge jenter selvfølgelig.
 
LilleLaila2019-10-16 20:01
Antall innlegg: 3144

Ja, kommentaren var: "Du har så fine farger at du trenger ikke sminke"
 
LilleLaila2019-10-16 20:02
Antall innlegg: 3144

Litt enig med OP: "Det ødelegger dere innvendig", var kanskje litt over the top :)
 
Darrang2019-10-16 22:17
Antall innlegg: 1121

Hahaha! Helt konge, Aran!
 
GloriaM2019-10-24 11:15
Antall innlegg: 994

Aran, du virker både morsom og original. Man blir jo rett og slett nysgjerrig på hvem du er ;) Kanskje disse ungjente ble det også ...
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-10-27 06:30
Antall innlegg: 6062


Hvem vet , kanskje denne kommentaren min reddet en av de jentene bort fra prostitusjon og i stedet blir hun professor i arkeologi...

Kan være lurt med slike små innputt i hverdagen til ungen mennesker.

 
Aran - Ikke medlem lenger2019-10-27 06:41
Antall innlegg: 6062

Ja, bør vel begrunne påstanden min ovenfor.

Kanskje medfører min kommentar at jenta bruker mindre sminke. Men la oss se på hva som kunne skjedd om jeg ikke hadde sagt noe:

Jenta ville blitt veldig interessert i sminke. Hun ville sminket seg og jålet seg til og dette ville sleipe gutter sett på som en invitasjon. Og guttene roste henne for sitt utseende og hun merka at hun fikk mye mer ros når hun sminka seg. Men guttene tenkte da at da var hun jo sikkert lettere på tråden.

Så med mye sminking i det daglige møtte hun opp på lokale fester der gutta roste henne og etter hvert begynte hun å bygge opp en selvtillit på den måten at denne rosen ang. hennes utseende betydde så mye for henne at dette med sminke ble noe hun gjorde ofte og mye. Fordi hun fikk ellers ikke noe ros i hverdagen.

Og dess mer slike fester hun deltok på dess større var sjansene til å bli introdusert for narkotika. Og dette skjedde så, og dermed var veien kort til prostitusjon. Eller

En annen vei til prostitusjon kunne gå uten at hun var innom narkotika. Hun bare fant ut at hun ble så glad for kommentarer om hennes utseende og dette betydde så mye for henne at hun videre fant ut at siden hun hadde vært litt løssluppen med så mange gutter , så hvorfor ikke tjene litt penger på dette. Og dermed var hun i gang som prostituert.

Hadde hun ikke begynt å sminke seg, slik som min kommentar hadde til hensikten. Så ville hun blitt skyvet inn i en annen retning der for eksempel skolekarakterer gjorde at hun fikk skryt av lærer, venninner og for eksempel en bestemor. Dermed ville hun heller valgt en akademisk vei i livet, og endt opp som professor i for eksempel arkeologi...
 
GloriaM2019-10-29 18:23
Antall innlegg: 994

Alt dette på grunn av sminke? Ja ja ...
Innleggene dine er veldig lange, Aran, men du virker som en søt fyr ;)
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?