Spillrom
Sjiraffen16
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede16
Mobilspill
Pågående9 016

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-10-18 12:11
Antall innlegg: 4429

Underlig... håropplevelse
Ja, dette er faktisk i hva jeg kaller for "underlig-kategorien".
Jeg er født våren 1966; og det er da kanskje ikke så helt unaturlig at man ser noen grå hår etter hvert; først foran ved ørene. Så, og nappa ut, de første for 4-5 år siden; og frykta at det sakte men sikkert skulle bli flere. MEN, det har det ikke blitt! OG, det absolutt mest underlige er at nå er det gått tilbake! Fikk Sambo til å sjekke også; særlig ved ørene; men også ellers: IKKENO! Så det har av en eller annen merkelig grunn reversert.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-10-18 12:15
Antall innlegg: 6062

Kan tyde på at helsa di har blitt bedre. Jeg merka selv at jeg får sortere hårvekst i perioder med bedre form.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-10-18 15:20
Antall innlegg: 4429

Det var i en periode med ekstremt press; store pleieoppgaver; aldri ordentlig hvile; så hvis det er grunnen så er det vel kanskje mulig å forstå... men det er likevel rart. Det er selvfølgelig mye som påvirkes i kroppen når den utsettes for langvarig stress; men at håret skulle begynne å gråne? Det var faktisk i går som jeg tenkte på det; at det har stoppa. Lurte litt på om jeg lurte meg selv; og da fikk jeg Sambo til å kikke nøye etter; han så ingen grå!
Har du noen grå Aran?
 
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-10-18 17:34
Antall innlegg: 987

Ja, fortell oss nå om de grå hårene dine, Aran ;-)
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-10-18 17:43
Antall innlegg: 6062

Har ikke noe grå hår annet enn litt på haka pga av en ulykkehendelse i 1987 som ødela noen nerver i haka.. Min farmor ble over 91 år og hun fikk aldri grått hår, hun farga aldri håret.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-10-18 17:50
Antall innlegg: 6062

Så skjeggveksten min på haka, pga. denne avkuttingen av nerver, har vært grå siden 1987. Det er jo litt spesielt. Mulig jeg så antydning til noen grå hår ved ørene en dag, men så forsvant det.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-10-18 18:57
Antall innlegg: 6062

Min farmor pleide å skryte mye av at hun ikke fikk grått hår. Omtrent annen gang jeg var på besøk hos henne var dette et tema. Hun hadde gullfarget lyst hår hele livet.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-10-18 19:46
Antall innlegg: 4429

Jeg hadde også en ulykkeshendelse da jeg var veldig ung; husker ikke helt, men jeg var 7-8 år. Falt visst ned en trapp og slo hodet såpass mye at jeg fikk noe legen kalte "dødt hår", og det er helt hvitt! Ikke så stort område, men man ser det helt tydelig foran til venstre.
Veldig sjelden folk ikke får grått hår i det hele tatt; da var din farmor et helt spesielt tilfelle.
Helge Jordal har visst også beholdt fargen; han er jo helt mørk.

I mitt tilfelle... så var jeg faktisk helt sikker på at det var begynnelsen på gråning av håret for 4-5 år siden. Mange sier de lever godt med grått hår; så fint for dem! med min lyse hud, så er grått hår helt ille. Grått hår tilhører alderdommen. Er såpass fornøyd med farge og krøller; så det måtte bli farging; men ser ut som jeg slipper det nå.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?