Spillrom
| Sjiraffen | 3 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 4 |
Mobilspill
| Pågående | 8 633 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| TiramB | 2019-11-23 11:59 | |
![]() | Koranbrenning Hva skal vi si om koranbrenningen da? Og politidirektørens ordre om å gripe inn? | |
| Darrang | 2019-11-23 12:21 | |
![]() | Ikke helt sikker på hva jeg skal si | |
| Cygnus | 2019-11-23 12:27 | |
![]() | Jeg synes brenning av enhver bok er helligbrøde og tegn på et sykt sinn, jf nazibokbranner (og det gjelder da selvsagt også alle religiøse såkalt hellige skrifter så som koraner og bibler) | |
| TiramB | 2019-11-23 13:18 | |
![]() | Hva er poenget med brenningen? Hva forventer de at det skal føre til? Det blir temmelig teatralsk og fattig. Tar med frp-politikeren som valgte å brenne lokalavisa i rent raseri ;-) | |
| Cygnus | 2019-11-23 13:23 | |
![]() | Hvorpå han ble justisminister! | |
| TiramB | 2019-11-23 13:39 | |
![]() | ;-) | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 13:51 | |
![]() | Det er bare en BOK! Ja, latterlig når noen brenner Koranen. De troende burde bare ignorere det; og la fjolsene holde på med Koranbrenningen sin. Det tar vel sannsynligvis ikke helt av og blir brenning på hvert torg! Og hvis det blir det så ebber det ut av seg selv når det blir ignorert. | |
| AaseB | 2019-11-23 13:54 | |
![]() | Jeg tenker at dette var en helt unødvendig provokasjon der målet var å splitte. Det er ikke første gang SIAN gjør det. Om målet er å forbedre samfunnet, så er ikke dette noen konstruktiv måte å prøve å gjøre det på, akkurat. Her trengs det integreringstiltak, det er sikkert. Hva mener du selv da, TiramB? | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 14:08 | |
![]() | Koranen er best som oppvarming i ovnen etter min oppfatning. Jeg har lest en del i koranen og der står det flere steder så mye negativt at jeg mener Islam som religion bør nedlegges verden over. F els. står det at de som ikke er muslimer ikke fortjener å leve. Islam sin grunnlegger Muhammed var også en krigsherre med mange mord på samvittigheten. Dette kan enhver nøytral historiker bekrefte. Muhammed gav ordrer om drap på mennesker. Pga. at Muhammed er grunnleggeren av Islam og enkelte av tekstene i Koranen , så vil dette alltid ligge i bunnen av Islam. Dette er ikke sunt for menneskeheten. Det er nok mange muslimer som flykter fra ytterliggående Islam i hjemlandet, og så kommer de til Norge og opplever at naive og enkelte egenkulturutslettende politikere støtter opp om at Islam fortsatt kan dyrkes som religion. Det som trengs er kunnskap om Islam og at politikerne ser realitetene og støtter opp om alle raser som mennesker og etter hvert faser helt ut støtten til ytterliggående religioner. Når dette er sagt. Så er det klart at det også står mye positiv tekst i Koranen og mange muslimer dyrker sin religion på en positiv måte. Imidlertid så er det som nevnt en del negative grunnleggende ting som alltid vil ligger der som en usunn og ekkel klump i religionen Islam. | |
| TiramB | 2019-11-23 14:15 | |
![]() | Det kommer vel klart fram i innleggene mine, eller? Som sagt, en teatralsk og fattig handling. Og faktisk litt sånn (tragi)komisk. Derav spørsmålene mine; hva er poenget med brenningen? Hva forventer de at det skal føre til? For selvsagt fører det kun til splittelse, polarisering, spissing av ytterpunkter. Når noen, enten det er SIAN, politikere eller andre, tyr til brenning av hellige bøker, lokalaviser, kors osv, så er det nesten så i alle fall jeg ikke klarer å ta dem på alvor. Så ja til ytringsrett, nei til teatralske stunt - som kun fører til splid. Kort sagt, det mener jeg. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 14:18 | |
![]() | Er dette noe å støtte opp om ? : Koranen 8:12 Jeg vil terrorisere de vantro (de som ikke er tilhengere av Islam). Halshugg dem og kapp av deres fingre og tær. Koranen 5:55 Den av dere som blir venn med en vantro, er selv en av dem. ????? | |
| TiramB | 2019-11-23 14:19 | |
![]() | Aran; ....og da er det like greit å fyre med Koranen for å fucke opp stemningen, liksom? Håpløst spør du meg. | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 14:19 | |
![]() | Men vi trenger ikke lese i en bok for å bli klokere mennesker. For det er vel det som er meningen med det hele til syvende og sist. Hvis de mener at lesing i Koranen gjør dem til bedre/klokere mennesker; så burde de ignorere disse fjolsene som brenner denne boka. Det er så dumt at det egentlig ikke er mulig å sette ord på det. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 14:49 | |
![]() | Jeg mener at dersom man har en positiv hensikt i bunnen. Så kan det å brenne Koranen som en demonstrasjon være en ok handling. Men dersom man i tillegg til positive tanker har baktanker som går ut på å provosere og skape splid og annen negativitet, så blir det feil å ty til noe slikt som brenning av Koranen. | |
| Cygnus | 2019-11-23 15:05 | |
![]() | Aran: lignende kloke ord finner du i bibelen også! Mange! | |
| Cygnus | 2019-11-23 15:07 | |
![]() | Kanskje best å legge til at ordet ‘kloke’ var brukt ironisk!! | |
| Darrang | 2019-11-23 15:08 | |
![]() | Islam er en grusom og menneskefiendtlig religion, det er vel ingenting å diskutere! | |
| Cygnus | 2019-11-23 15:11 | |
![]() | Jeg har ikkediskutert noe som helst, bare påpekt at sitater fra såkalte ‘hellige’ bøker er helt hull i hodet å dra frem som bevis på noe som helst! | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 15:11 | |
![]() | Jo du har rett C. Det står mye negativt i bibelen, da det gamle testamentet er klart verst. Men det er en vesensforskjell mellom disse to religionene. Nemlig livene til grunnleggeren av disse to religionene var så ulike | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 15:13 | |
![]() | Jeg mener disse sitatene jeg tok frem taler mye for seg selv. De står jo tross alt der. Svart på hvitt. Likevel, alt må jo sees i en sammenheng. Men bruker man fornuft, så er vel ikke sammenhengen så positiv i mange tilfeller. | |