Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 588 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
TiramB | 2020-01-28 12:48 | |
![]() | Har du samvittighet til å spise kjøtt fra dyr som du vet har hatt et jævlig liv? | |
pelagonia | 2020-01-28 13:05 | |
![]() | Ja. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-01-28 13:12 | |
![]() | Noen av oss spiser mye kjøtt, andre lite. Noe kjøtt kommer fra dyr som har hatt et jævlig liv. Så kommer det an på hvordan vi definerer et jævlig liv. | |
kda | 2020-01-28 13:36 | |
![]() | Et ganske godt vinklet spørsmål ... | |
TiramB | 2020-01-28 16:11 | |
![]() | kda: syns du.......... Trådtemaet, kda; Har du samvittighet til å spise kjøtt fra dyr som du vet har hatt et jævlig liv? Vi kan jo starte med grisen. tv.nrk.no/serie/bren.../a vspiller | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-01-28 20:25 | |
![]() | Nei, vi mennesker er ofte samvittighetsløse. I dette tilfellet; hvor vi må forsake noe/mye for at noen andre (dyra) skal ha det bra; så kommer våre behov først dessverre. Nei, det skal ikke være sånn. Men mennesket er et flokkdyr, og mener at vi har rett så lenge flokken godtar det. Nei, det burde ikke være sånn. | |
Nixita | 2020-01-28 21:33 | |
![]() | Er veldig opptatt av dyrevelferd og de sjeldne gangene jeg kjøper biff velger jeg fra en produsent som driver ordentlig. Men jeg kjøper jo pølser i ny og ne og da må jeg innrømme jeg ikke vet :( Syns det er en skam når vi forbrukere snur på krona når vi kjøper kjøtt for så å stoppe på en bensinstasjon og kjøpe en brus til over 30 kroner. | |
LilleLaila | 2020-01-28 22:27 | |
![]() | Umulig å svare helt på dette spørsmålet. Ja, jeg spiser kjøtt med god samvittighet, men er bevisst på hvilke land de er produsert i. Stoler på svenske og norske produsenter, for her er det mye press på at det skal være fair behandling av dyr. | |