Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 587 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-02 15:02 | |
![]() | 50 pluss Ubestemmelig aldersperiode på en måte; som mangler et godt navn. Vi som har bikka 50 er ikke unge mer; og ikke er vi eldre heller. Hvis man tenker at 70 pluss kan betegnes som "eldre", og 90 pluss som gammel. Så er vi som er i gruppa 50-70 litt udefinerbare... Middelaldrende er et dårlig ord; og vel knapt i bruk mer? Leste nettopp en kronikk om temaet. Dessverre kan jeg ikke kalle meg ung mer, men ikke eldre heller, så da må det lages et nytt begrep. Noen som har noen gode/dårlige/artige forslag? | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-02-02 15:27 | |
![]() | Føler meg som 23 år på noen måter. Da jeg var 23 var 50 gammelt for meg. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-02 15:47 | |
![]() | Ja, på noen måter føler man seg som 23; men er jo ikke det... Før snakka man om 40-års krisa; nå er det kanskje mer 50-års krisa. Jeg har begynt nedtellinga. Nei, det er ikke noe å le av egentlig. Men det positive med et er at man er bevisst på at det er en slutt; og at man da prøver å forvalte de "ressursene" man har best mulig. Hva tenker du Aran? | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-02-02 16:39 | |
![]() | Jo, jeg har gradvis trappa ned yrkeskarrieren siden 2010. Man vet aldri hvor lenge man lever. Og jeg har funnet ut at det ikke er noe poeng i å spare så mye penger lengre. Samtidig er gamle vaner slik at jeg bruker lite penger likevel. | |
Krepsefrua | 2020-02-05 08:44 | |
![]() | Senior-ung kanskje passer. Å bikke 50 var ikke en kjekk ting synes jeg, da, men var jo pent nødt å innfinne meg med det. Ser ikke på meg selv som ung akkurat og det føles definitivt på kroppen også. Som du sier Ordputter, er man begynt på nedtellingen selv om man forhåpentligvis har maaaange år igjen . Føler meg som akkurat der jeg er, sånn midt i mellom . | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-05 10:02 | |
![]() | Senior-ung var et positivt ord! Ja, sånn midt i mellom. Min far sa til meg; når han var i slutten av 70-åra, og begynte å "skrante": -Jeg passer ikke til å være gammel. Moderen sa alltid at hun håpa ikke på å bli 100; (som sin mor). Hun ble 96. Så lenge helsa holder, som man alltid pleide å si "før i tiden"; så kan man vel tåle det. Men må si det er "nedslående" at kroppen ikke ser ut som før og ikke oppfører seg som før. | |
Cygnus | 2020-02-05 11:09 | |
![]() | Jeg synes det er interessant at du er så veldig opptatt av alder, ordputter. Lurer på hvorfor? Alt er jo så relativt - som Aran påpekte, syntes han at 50 var gammel da han var 23, og jeg synes det er ganske ungt - og i vår tid er det jo faktisk det (60 is the new 40). Men det er klart at hvis en er blitt mange og 70 så vet en jo at det er kortere tid igjen av ens liv enn en har levd (!), men so what, sier jeg - en skal nyte det mens en kan!! | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-05 11:39 | |
![]() | Ja, det har du rett i Cygnus. Men jeg er for det meste ikke særlig interessert i andres alder. Min egen derimot. Nei, jeg tåler dårlig å bli eldre rett og slett. Folk kan jo se riktig så artige ut når de blir eldre! Er det bare fordi jeg er selvsentrert? Vi er jo alle mer eller mindre selvsentrerte, ikke sant? Hehe- kan jo se at det virker litt komisk! Men vel, nå får jeg uttrykt hvor mye jeg misliker det å bli eldre. Sier til sambo at jeg tenker det er greit å avrunde ved 70-års alder... Så derfor har nedtellinga virkelig begynt for meg! | |
auau | 2020-02-05 13:03 | |
![]() | En er ikke eldre enn en føler seg, vel? Alder og år er noe jeg sjelden tenker på. Dessuten er det vederkvegende å ha venner i alle aldersgrupper. I så måte er jeg veldig heldig. | |
snubi | 2020-02-05 13:45 | |
![]() | Sønnen min hadde dette med alder nøye kategorisert allerede da han var 7 år. Her er "fasiten": 0-1 år: baby 2-5 år: lite barn 6-12 år: medium barn 13 år: liten ungdom 14-15 år: medium ungdom 16-17 år: stor ungdom 18-25: ung voksen 26-45: medium voksen 46-60: gammel voksen 61-69: gammel 70-79: skrell 80-ut livet: gammelt skrell Så gammel voksen er visst hans betegnelse. Jeg kan gjerne si godt voksen om aldersgruppen de ca 20 årene før man når pensjonsalder. | |
Laiza | 2020-02-05 14:28 | |
![]() | Godt tenkt av et medium barn😊 Jeg bare lurer på om jeg er et, en eller ei skrell...Spør ham😉 Hilsen et(?) på 71. | |
Cygnus | 2020-02-05 14:37 | |
![]() | Laiza: :) <3 | |
Krepsefrua | 2020-02-05 16:20 | |
![]() | Tanken på at man kanskje skal få lov å bli gammel , altså en eldre , er jo flott, er jo ikke alle unt å oppleve det, så det å være 50+ er jo egentlig supert ! | |
LilleLaila | 2020-02-05 18:48 | |
![]() | Vederkvegende auau :) et herlig ord, og enig med deg. Deilig å være sammen med mennesker i alle aldre! Men jeg har det også som Ordputter, liker ikke å bli gammel. Har blitt mer og mer opmerksom på det det siste året :) Heldigvis tror jeg ikke de rundt meg tenker like mye over det ;) | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-05 21:58 | |
![]() | Jepp, vederkvegende er virkelig et flott ord! Og i tillegg til å bli eldre, har helsa ikke vært helt på topp de siste årene; det gjør jo sitt. Har alltid vært en veldig fysisk person, så mye av identiteten ligger der; og det er ikke helt lett å finne en "erstatning". Ordspill og Forum er oppbyggende! Så, dere, vi må kjempe for PC-Ordspill! | |