Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 587 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
TiramB | 2020-02-12 23:14 | |
![]() | Drømmer Har du en formening om drømmer? Tror du drømmer betyr noe? Mener du at du kan tyde drømmer? | |
Cygnus | 2020-02-12 23:58 | |
![]() | Jeg tror drømmer betyr noe - uten å være freudianer i det hele tatt! Men enhver må se om drømmen de hadde, sier noe om deres situasjon. Skjønt masse drømmer virker fullstendig poengløse unntatt som interessante historier - jeg ser på mange av mine (og jeg drømmer mye og husker mye) som ‘filmer’ ! Forskere er usikre på funksjonen av drømmer, såvidt jeg vet! | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-02-13 14:30 | |
![]() | 1. Ja 2. Ja 3. Ja en del. | |
TiramB | 2020-02-13 15:20 | |
![]() | Hvorfor drømmer vi den samme drømmen om igjen, over tid? | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-13 17:42 | |
![]() | Ja, si det. Hvis det er traumatiske opplevelser som må bearbeides, så er drømmene en slags utluftingskanal. Og da er det, inntil en viss grense, bra å "avreagere" gjennom drømmene. Jeg har lært meg å tolke drømmene mine ganske bra; og vi si at jeg har nytte av dem. Hva med deg Tiram, har du "nyttige" drømmer? | |
TiramB | 2020-02-13 17:56 | |
![]() | Nei, kan ikke si det. Pleier ikke å huske drømmer, men nå for tida gjør jeg det rett som det er. Men ikke noe jeg kan tolke :-) . Det blir kanskje som Cygnus skriver; "filmer" med meg selv i hovedrolla. | |
Cygnus | 2020-02-13 18:47 | |
![]() | Jeg har gjentatte tema - noen bare rare utstillinger av små ting (!), andre litt ubehagelige, f eks at jeg skal ha forelesning et sted, men vet ikke hva temaet skal være og har ingen notater (går likevel inn og setter i gabg!). Men det gjenspeiler ingen angst eller noe, har alltid likt lærerrollen. Alle har kanskje slikesom dreier seg om ens jobb? Et annet tema er veldig rart - også fjernt fra virkeligheten - at det er masse mennesker som jeg skal lage mat til men finner ingenting å lage, eller det er altfor lite, stresser litt med det. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-13 20:24 | |
![]() | "Prestasjonsdrømmer"? Hvis du ikke finner forståelige forklaringer som kan knyttes til ditt voksne jeg; så kan det kanskje stamme fra lengre tid tilbake. Jeg har selv opplevd uforståelige drømmer som jeg etter hvert kan se har en sammenheng med hendelser tidlig i livet; og som virker som de er fra voksen alder, men er det ikke. | |
Cygnus | 2020-02-13 20:47 | |
![]() | Ja kanskje det med forelesningen, men ‘matdrømmen’ er ganske annerledes. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-13 21:16 | |
![]() | Da vil kanskje Aran lure på om det kan være fra et tidligere liv!? Tenker at hvis drømmer gjentar seg (med små variasjoner), så er det noe i underbevisstheten som prøver å fortelle oss noe; men hva? Noe vi gjerne skulle ha svar på, som gjør det nødvendig for oss å drømme. Ja, for jeg tenker at mange ganger er drømmene nødvendige. Vi settes i kontakt med en annen del av oss enn i våken tilstand; og det er jo ganske fasinerende! | |
TiramB | 2020-02-13 21:41 | |
![]() | Drømmer du at du er på kjente steder, f.eks hjemme, på jobb osv, eller at du er steder du ikke vet hvor er når du våkner, men som virker naturlig å være på i drømmen? | |
Cygnus | 2020-02-13 22:14 | |
![]() | Ja ofte!! | |
TiramB | 2020-02-13 22:18 | |
![]() | Er ikke det rart? At vi på en måte dikter opp nye steder? Kanskje stedene til og med finnes. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-14 00:00 | |
![]() | Jeg skal stadig ringe i drømmene mine; men jeg får det aldri til! Enten så ringer jeg feil nummer, eller så er det komplett umulig å slå nummeret. Veldig ofte til sambo. Og så hadde jeg ofte en litt artig, men irriterende drøm for noen år siden. Jeg satt klokka til å ringe, (en sånn liten "gammeldags" klokke). Så skulle jeg trykke ned "knappen" for å stoppe tikkinga; men det var helt umulig. Ble da så frustrert at jeg hoppa på klokka, og kasta den ut av vinduet; men den fortsatte å ringe! (altså i drømme). Men i virkeligheten hadde jeg jo satt klokka på vekking, og så tok jeg den med inn i drømmen. En selsom opplevelse. | |
Cygnus | 2020-02-14 12:15 | |
![]() | Dikter opp nye mennesker også, Tiram, i drømmene. I natt var det flere personer der som jeg må ha diktet opp. Veldig rart. Jeg drømmer forøvrig mest på engelsk. | |
kda | 2020-02-15 00:33 | |
![]() | Har aldri opplevd at drømmene er på noe spesielt språk, Cygnus, merkelig .... | |
Cygnus | 2020-02-15 00:38 | |
![]() | Hvis en snakker i drømmene - det er ikke alltid det er lange diskusjoner!! Ser du bare bilder, kanskje, kda??? | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-02-15 01:12 | |
![]() | I dreamed a dream www.youtube.com/watc...E1 Lxw5ZyXk | |
TiramB | 2020-02-15 12:15 | |
![]() | Snakket med en blind person om drømmer en gang. Han forklarte drømmene sine som en blanding av lyder, opplevelser, stemninger. | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-02-15 12:18 | |
![]() | Blinde som har ut av kroppen opplevelser kan se omgivelsene sine når de er ute av kroppen. | |