Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 589 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-18 13:49 | |
![]() | Gutten i røyken www.nrk.no/mr/burett...1. 14905697 Spesiell sak. Dette er jo en gammel bygning, så det er fullt mulig at røyk siver ut og inn, og er til sjenanse. Ja, hva synes dere godtfolk? | |
anka1958 | 2020-02-18 15:58 | |
![]() | Han må få gjøre som han vil i egen leilighet, vi bor ikke i Nordkorea… | |
LilleLaila | 2020-02-18 16:15 | |
![]() | Retten har jo avgjort saken, så da ... for meg virker det som om det er noe annet enn røyklukt som ligger bak ønsket om å få denne karen bort. Mye bråk og festing? | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-18 17:16 | |
![]() | Kan hende det er noe mer ja. Men røyklukt inn i eget hus/leilighet kan være ille nok. Nei, det hadde jo vært litt vel voldsomt å skulle tvinge fyren ut. Men nå er vi jo på vei mot et røykfritt Norge, så da føler nok folk at det er mer legitimt å reagere i sånne situasjoner; kanskje mer enn de ville gjort da røyking var "greit"? Den gang som røyking var "greit", så måtte jo vi ikke-røykere finne oss i mye ubehag. | |
LilleLaila | 2020-02-18 17:27 | |
![]() | Nå synes jeg vel vi røykere tar mer hensyn enn ikke-røykere. Vi er jo nærmest blitt jaget vilt og en utrydningstruet rase (i dobbel forstand) | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-02-18 17:43 | |
![]() | Mener at dersom røyk siver ut til naboleiligheter så må man kunne gjøre byggtekniske endringer for å forhindre dette. Liker selv ikke røyk innendørs, irreterer mesen slik at jeg sover dårligere, men har ikke noe imot folk bare fordi de røyker. Røykere som har vært på besøk hos meg vet dette og de står derfor i entreen med ytter-døren oppe om de ønsker røyke. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-18 17:51 | |
![]() | Hehe- ja, dere er en utrydningstruet rase. Men jeg skjønner ikke hva du mener med at røykere tar mer hensyn enn ikke-røykere? Å være ikke-røyker er sånn det skal være. Vi er ikke født røykere. Det er ganske spesielt hvordan røyken har fått ta såpass stor plass i samfunnet såpass lang tid. | |
LilleLaila | 2020-02-18 18:00 | |
![]() | Nja altså, vet ikke helt selv hva jeg mente, men det har jo dreid, OP, fra en tid da røykere plaget alle andre til en tid da ikke-røykere mener de har lov til å stå og fornærme oss når vi tar en røykepause i det fri :) | |
LilleLaila | 2020-02-18 18:01 | |
![]() | Vi er heller ikke født med ski på beina, strikkepinner i hendene eller et rødvinsglass, en penn eller en trompet i hånden, så det blir meningsløs argumentasjon for meg | |
1976kjell | 2020-02-18 18:17 | |
![]() | Har hatt noen fester hjemme i mi leilighet og på terrassen ja, og da blir det ekstra mye røyking. En gang ringte nabokjerringa og ba oss slutte å røyke ute på terrassen, mye av røyken for inn på hennes soverom. Vi flyttet oss til et annet uteområde :-). En annen gang satt hun ut eddik i fellesgangen, fordi folk som gikk hjem hadde dradd med røyklukt ut i gangen. Nå er det ikke så ofte fest da. Har alltid terrassedøra oppe de få gangene jeg røyker ila en dag. Og har ikke blitt kasta ut Men dæven æ glede mæ til å få enebolig snart, blir nok ila året | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-18 18:31 | |
![]() | Det er jo bare helt dust å plage en røyker som står der bortgjemt i en krok eller langt fra folk inni skauen! Vel, da er personen bare en dust. Jeg har til gode å mobbe en røyker på den måten. Men jeg har sagt ifra om at jeg ikke vil ha røyk blåst rett opp i trynet. Synd hvis røykere føler seg mobba; sånn skal det selvfølgelig ikke være. 1976kjell: Håper du får realisert eneboligplanene snart. Det er greit med litt avstand til naboer uansett om man røyker eller ikke! | |
LilleLaila | 2020-02-18 19:41 | |
![]() | Takk, OP, da skjønner du meg :) (som vanlig) Ja, Kjell, kan du ikke invitere til ordspillerinnvielsesfest da!! :)) (Jeg lover å røyke ute hihi) | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-18 20:03 | |
![]() | Men, den gangen for noen år siden, som jeg hadde leid ut et lite sørlandshus til en røyker som LOVET å ikke røyke inne, MEN som røyka ned hele kåken bare på noen måneder. Umulig å sette ord på hvor mye jeg hata røyk da. Når sommergjester kom over 3 måneder senere var det ennå litt lukt i huset. Vi hadde vaska og rensa og lufta i dagevis. Hadde ikke trodd det var mulig at lukta skulle sitte i så lang tid. Første betalende gjest kom, og jeg måtte unnskylde og forklare og var redd for klage. Sa til sambo at hvis vi møtte ham på gata så ville jeg nok ikke være vennlig nei! Ville ikke dere som røyker også reagert i en sånn situasjon? | |
LilleLaila | 2020-02-18 20:25 | |
![]() | Jo! Det var utrolig dårlig gjort. Alle vi som røyker vet hvor hardt den lukten setter seg. Han skulle vært anmeldt!! | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-02-18 20:50 | |
![]() | Satt i gapestokk på torvet! Sjelden man er så eitrande forbanna ja. Da jeg som ung skulle vaske tak og vegger i en bitteliten kåk, ca.30 kvadrat, hos min onkel; før jeg skulle male. Jeg rakk ikke å male før han kom hjem fra helgetur, fordi jeg måtte vaske mange ganger. Først var vannet mørkebrunt, så ble det lysere og lysere... han var storrøyker ja. | |
TiramB | 2020-02-18 21:27 | |
![]() | Jeg røyker (fortsatt....), men liker dårlig at det siver inn røykelukt fra naboene. Selv røyker jeg aldri innendørs, men tenker nok at kanskje naboer som ikke røyker selv kan irritere seg over utendørsrøykingen min. Muligens. Sånn er det. | |
Nixita | 2020-02-18 21:45 | |
![]() | Jeg var storrøyker i mange år og røyka selvsagt innomhus hjemme hos meg selv. Trikset er å alltid et vindu åpent. Går litt ekstra strøm, men uansett dyrt å røyke. Puh glad jeg klarte å slutte og savner det heldigvis ikke lenger. | |
GloriaM | 2020-02-20 20:23 | |
![]() | Så bra skrevet, Nixit, og menneskelig :) | |