Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 597

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-05 18:18
Antall innlegg: 4429

KoronaKarantene
-Dette er et solidaritetsprosjekt, sier Gullvåg. Ikke bryt karantenepåbudet. Tenk på dem som har nedsatt immunforsvar. Men noen, forhåpentligvis få, gir blanke, og går både i butikk og på treningssenter.
Greit å gå ut av døra, på god avstand fra folk, hvis man skal tømme søppel eller lufte hunden. Altså GOD avstand.
Jeg blir provosert på vegne av folk som virkelig er i risikogruppa.

Nixita2020-03-05 21:17
Antall innlegg: 4724

Tenker det er viktig at alle følger de rådene som blir gitt.

Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-05 21:58

Er det noen som skal i Holmenkollen? Nei, det ser ikke sånn ut...
De får spille inn brøl og sette opp høyttalere.
Må være ganske, mildt sagt, underlig å gå uten publikum.
Korona! brøles det fra høyttalerne.

CaB2020-03-06 16:26
Antall innlegg: 2926

Jeg håper virkelig at de som havner i karantene holder seg hjemme og vekk fra folk. Karantenen handler om å beskytte andre mot smitte! Selv om koronaviruset ikke er så ille for folk som er friske og raske, så kan viruset være svært alvorlig (og dødelig) for dem som er i risikogruppen. Man kan ikke alltid se på folk at de er i risikogruppen, og man kan også smitte f.eks. familiemedlemmer til dem i risikogruppene, som igjen smitter de som er sårbare. Og dette gjelder ikke bare koronaviruset. Sesonginfluensa er like ille, f.eks.

Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-06 18:53

Heldigvis er det ingen alvorlige tilfeller i Norge, ennå. Kanskje viruset "har roa seg" noe? Kan jo håpe på det.
Og at vi ikke får høre om flere "karantenebrytere"...

bris12020-03-06 19:03
Antall innlegg: 2601

Jeg er i risikogruppen, og holder meg unna treningssenteret, kinoen osv for tiden. Er helt enig i at vi alle har ansvar, både for menneskene rundt oss og for selv. Blir oppgitt når det fokuseres på at nordmenn bør holde seg unna nord-Italia samtidig som fly fra Milano med italienere fremdeles lander på våre flyplasser. Og når jeg leser at italienske og kinesiske turister tar inn på sykehotellet ved UNN i Tromsø er det så jeg ikke tror mine egne øyne. (Sykehotellet tar i mot både pasienter og andre tilreisende).
Og så vil jeg slå et slag for såpe og vann. En undersøkelse viste at gammelmåten slår bruken av f.eks. Antibac. God, nysefri helg til dere alle.

Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-06 21:07

Ja, god nysefri helg!

Aran - Ikke medlem lenger2020-03-07 00:26
Antall innlegg: 6062

Jeg vil praktisere forsiktighet.

Cygnus2020-03-07 11:13
Antall innlegg: 44845

Klart at såpe og vann er best, men det er veldig mange ganger en ikke har tilgang på det - og da må en bruke antibac av ymse sorter. Er ute og reiser for tiden og satser på at det går bra. Tromsøkollega Ørjan Olsvik som faktisk er internasjonalt kjent virus/epidemi ekspert, mener farene er hauset opp. Dog må en selvsagt bruke vettet - hoste i albu eller lommetørkle, ikke ta så mye på flater andre kan ha rørt ved, vaske hendene masse, osv.

Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-07 11:42

Ja, det blir ofte hausa opp, sånne saker. Men skjønner at folk i risikogruppa kan bli bekymra. Selv er jeg i en "mellomrisikogruppe", og kan bli helt på felgen bare av en liten forkjølelse og antydning til feber.
Usikkerheten i starten av en sånn epidemi er nok grunnen til at det blir hausa opp. Så kommer det mer informasjon, og det hele roer seg.

Cygnus2020-03-07 11:43
Antall innlegg: 44845

Jeg er vel antagelig i risikogruppen pga alder og astma. Men vonleg betyr allmenntilstanden også noe.

Aran - Ikke medlem lenger2020-03-07 12:53

Jeg har hosta i to dager nå . Ja hvem vet.....

Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-07 14:01

Hehe- ikke noe å le av! Kanskje du har fått kennelhoste; smitta av voffen. Nei, det smitter vel ikke til mennesker.
Karantene neste!

Aran - Ikke medlem lenger2020-03-07 15:59

Jeg vet ikke om jeg er smitta.

Om jeg skal handle i butikken så går jeg på tider da det er lite folk. På kvelden.

Hoster ofte, men tror ikke det er dødelig.

Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-07 17:32

Dødshoste! Nei, hvis du ellers føler deg i god form, så er det vel ingen grunn til bekymring. Har du vært i nærheten av en kineser? eller en fra Nord-Italia? Hvis det ikke er oppdaga tilfeller i Saltdal, så er du vel bare litt forkjøla.
Men god bedring uansett!

Aran - Ikke medlem lenger2020-03-07 17:37

Har ikke vært i direkte kontakt med kineser eller Italienere i det siste, men folk i bygda reiser mye, så indirekte smittekontakt kan jo ha skjedd.

Tror ikke det har vært Corona i Saltdal.

Takk for det.

Skal kjøre til butikken nå og kjøpe Nordlandsgryte, melk, og brød.

Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-07 17:43

Nordlandsgryte?

LilleLaila2020-03-07 18:59
Antall innlegg: 3144

Ja, Nordlandsgryte, hva er det, Aran?
Jeg er sykepleier og tenker selvfølgelig på utsatte pasienter, men vi har større problem med NORO-virus der jeg jobber. (En tarmsykdom). For øvrig er ikke Corona-viruset noe farligere enn andre virus som herjer, blir litt vel mye fokus på dette i mediene, synes jeg.

Aran - Ikke medlem lenger2020-03-07 19:09

Nordlandsgryte er en ferdiglaget gryterett på ca 1 kg som selges i en slags pølseformet beholder i dagligvarebutikkene. Produsert av et firmTrenger bare varmes opp. Den ligner mye på Biff stroganoff, men har litt mer norske grønnsaker enn Biff stroganoff.

www.facebook.com/hah...58 8022151/

Aran - Ikke medlem lenger2020-03-07 19:10

Her er den mer nøyaktig:

www.sg.no/no/product...No =4816708

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?