Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 917

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-27 22:59
Antall innlegg: 4429

Test?
Tenkte det var like greit å opprette en tråd.
Det kan være så mye som kan/skal/må og så videre...testes.
Først ut er testen Aran "presenterte" for Tiram, og som vi så vidt fikk et innblikk i.
Kan du begynne med utgangspunktet Aran?

 
TiramB2020-03-27 23:00
Antall innlegg: 781

Hehehe ;-)
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-27 23:02
Antall innlegg: 4429

Ja, dette vil vi ha klarhet i!
 
TiramB2020-03-27 23:04
Antall innlegg: 781

Ja, vet du hva! Dette må vi komme til bunns i ;-)

Altså, det han skrev var: "Do you want to get married ?"
Det var ingen foranledning.
Og jeg da som ikke skjønte at det var en ondskapstest.
;-)
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-03-27 23:17
Antall innlegg: 6062


Utgangspunktet er enkelt. Jeg sender en mail og spør om hun vil gifte seg med meg. Dette trigger etter hvert en respons i henne om at hun er ettertraktet. Og hun tenker at avsenderen higer etter henne.

Om hun ikke er så positivt innstilt i sitt vesen så vil hun få en avvisende holdning til avsenderen som kan gi seg uttrykk i negative meldinger i forum. Etter hvert glemmer hun kanskje mailens ordlyd, men den underbevisste holdningen er skapt.

Avsenderen av den opprinnelige mailen (jeg) trigger så henne med diverse metoder gjennom stikkord i kommentarer i forum. Stikkord som betyr mye for henne. Følelser sendes ut. Dette får altså henne til å avgi diverse kommentarer som altså tolkes av meg.

Man kommer med en konklusjon.

Denne konklusjonen vurderes og diskuteres og nye konklusjoner trekkes, osv...


Hun avgir noen kommentarer og jeg som avsender tolker kommentarene og prøver se helheten i situasjonen.
 
LilleLaila2020-03-27 23:35
Antall innlegg: 3144

Her er jeg ikke med i det hele tatt, men denne tråden er nok ikke for meg
 
TiramB2020-03-27 23:39
Antall innlegg: 781

Denne tråden er åpenbart for meg, men jeg er ikke med i det hele tatt jeg heller.

Noen som skjønner noe?

Forklar meg, Aran.
- "stikkord i kommentarer i forum."
- "Stikkord som betyr mye for henne. Følelser sendes ut."

Hva???

Saltdal; du er klin sprø.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-27 23:39
Antall innlegg: 4429

Hm, det var en merkelig test! Aran prøver seg som psykoanalytiker.
Og hvis man spør om noen vil gifte seg, så har jeg full forståelse for at det utløser ondskap.
Men, hvorfor et sånt spørsmål Aran?
 
TiramB2020-03-27 23:40
Antall innlegg: 781

Hva? "Og hvis man spør om noen vil gifte seg, så har jeg full forståelse for at det utløser ondskap."

Eh?
 
Cygnus2020-03-27 23:44
Antall innlegg: 44845

Ja nå ble jeg også nysgjerrig, Ordputter, hva i alle dager betyr det du sa der??
 
TiramB2020-03-27 23:45
Antall innlegg: 781

Ps Aran.
".....prøver se helheten i situasjonen."

Men hva er situasjonen da?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-27 23:52
Antall innlegg: 4429

Jo, nå skal dere høre... Jeg var 12 år og forsto allerede den gangen at det ikke er sunt for folk med sånne kunstige "avtaler", som uten noen god grunn kan brytes. Og så tenkte jeg den gang, som nå, at det bare er noe menneskene har funnet på, og som de prøver å opphøye til noe helt spesielt. Man står og lover på tro og ære, og bryter løftet. Det blir rett og slett for dumt.
 
_BillyTheKid - Ikke medlem lenger2020-03-27 23:55
Antall innlegg: 747

Åherre min skaper
 
TiramB2020-03-27 23:58
Antall innlegg: 781

Dette var litt av en tråd, OP.
Jeg flirer og ler.
Men skjønner stadig fint lite........ ;-)

Vel, vel. De gærne har det godt.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-28 00:03
Antall innlegg: 4429

Hehe- neida, jeg er bare ærlig og "kynisk". Men altså, jeg liker ikke falskhet; og ja, det er falskt å avlegge et sånt løfte som man ikke kan være sikker på at man kan holde.
Men mest av alt er det selvbedrag og dumhet.
Nei, jeg ville aldri ha greid å love noe jeg ikke var overbevist om at jeg kunne holde. Jeg bryter ikke et løfte.
 
LilleLaila2020-03-28 01:11
Antall innlegg: 3144

Jeg tror fortsatt på at familien er den minste atomkjernen i samfunnet, hvis den blir revet fullstendig i stykker fordi folk ikke gidder å holde sammen selv når de har barn, så fort en liten uenighet plager dem, vil samfunnet rakne i sine sammenføyninger. Egosime er hovedgrunnen og folkesykdommen. Før holdt man sammen av flere grunner enn bare gode følelser til enhver tid. Dette skapte noe stabilt og "bærekraftig" for kommende generasjoner!!
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-03-28 09:12
Antall innlegg: 6062

Altså som Tiram var inne på. Det var ingen foranledning før dette spørsmålet kom. Nesten ingen annen intern kommunikasjon hadde skjedd.

Do you want to get married ? Dermed fungerer det hele som en trigger med de psykologiske faktorer som er nevnt.

Dette spørsmålet under de omstendigheter det vanligvis er brukt er et spørsmål som ofte gir stor glede hos den som blir spurt. Har ikke noen statistikk på det, men skulle anta at når dette spørsmålet stilles i en seriøs ment sammenheng så skaper det glede og henrykkelse for ca 80% blant de som blir stilt dette spørsmålet.

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-28 12:06
Antall innlegg: 4429

Hehe- jaja. Jeg tok det spørsmålet som aprilsnarr helt i begynnelsen av min og sambos "karriere". Da skjønte han hva jeg mente om sånt!
Og vi holder sammen på livstid; uten barn, men med hunder.

TEST kan være så mye.

Vi begynte med Aran/Tiram testen.

Her er det bare å fortsette med det ene eller det andre.




 
Aran - Ikke medlem lenger2020-03-28 12:11
Antall innlegg: 6062

Ja morsomt det OP. Når du visste at din samboer hadde samme innstilling som deg til giftermål :D
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-03-28 12:22
Antall innlegg: 4429

Nei, det hadde han ikke. Han var/er nok ikke så "kynisk" som meg.
Så han trodde jeg mente det, i noen få minutter, før jeg selvfølgelig spurte om hvilken dag det var. 1.april ja, kanskje en koronarelatert spøk i år! Steike, det tenkte jeg på akkurat nå. Kan bli bra!
 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?