Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 504 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-04-10 22:09 | |
![]() | Bucket list Har du en Bucket List ? (En Bucket List er en liste over ting du ønsker å gjøre før du dør). Har du noe på din Bucket Llist som du vil fortelle om her som kanskje gjenstår eller som du er glad for at du fikk gjort ? Ideer til Bucket List: bucketlistjourney.ne...ck et-list/ | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-04-10 23:26 | |
![]() | Har du? Hadde en slags liste for noen år siden; men det er jo sånn at livet tar uventede retninger; så jeg har droppa liste. Men har et stort ønske, som ikke så lett lar seg realisere uten en god slump penger! | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-04-10 23:27 | |
![]() | Heter kanskje uventede vendinger... | |
Nixita | 2020-04-10 23:41 | |
![]() | Nei har ikke det, egentlig fornøyd nok med det jeg har gjort, men hadde jeg vunnet nok millioner, ville jeg kjøpt meg gård/småbruk. | |
TiramB | 2020-04-11 00:16 | |
![]() | I ordspillsammenheng; få til et ordspilltreff med Aran,den saltdalsgnomen, som hedersgjest :-) | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-04-11 00:24 | |
![]() | Ja, synes nok at han burde være hedersgjest. Du er vel på andre plass på den pallen Tiram. Skal spandere reise og alt som hører med, til alle som har lyst, NÅR jeg vinner den store summen! | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-04-11 00:26 | |
![]() | Jeg har ETT stort ønske som jeg håper å få oppfylt før sistereis. Ellers folkens, så finnes det jo ingen død. | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-04-11 00:27 | |
![]() | Så fint da TiramB. Tenker at man behøver ingen Bucket List så lenge man har "funnet ut av det". Og hva det er man har funnet ut kan jo være individuelt. Tenker, det som er viktig i livet. På en slik måte at om man får motgang så har man tenkt sånn over ting at man ser ting fra et perspektiv slik at det likevel går bra . Og at man kan glede seg over ting. Men jeg spør nå folk om de har en Bucket List og spør om det som står i startinnlegget. Har vel ingen Bucket list selv. Har noen ganger prøvd å lage en, men glemt den av, men husker nå en del likevel. Så det ligger vel en slags Bucket list i hodet. | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-04-11 00:28 | |
![]() | Høres bra ut Ordputter.. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-04-11 00:32 | |
![]() | Lurer på hva Martin ville ha ønska? Jo, vet at han ønska seg et lite bad i det huset han leide som var kommunens; men de ville ikke; dårlig gjort. Så da han døde i 1976 var dette huset et av de siste (mye mulig DET siste) huset i byen som ikke hadde innlagt vann. I 1982 ble det bygd på med et lite bad og kjøkken. | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-04-11 01:50 | |
![]() | Ja det var dårlig gjort av kommunen. I dag har vi heldigvis sikkert regler som sier at folk har krav på innlagt vann og toalett. | |
Cygnus | 2020-04-11 13:52 | |
![]() | Jeg har hatt et rikt og fint liv - med store sorger og store gleder - vært heldig med helse yrkesarbeid og sett mye av verden.Så er fornøyd med det og meget takknemlig ikke minst! PS Det hadde nå vært gøy å reise i et romskip til månen eller en planet, men ingen vits i å sette det opp på en bucket liste på dette tidspunkt! ;) | |
BeeJay | 2020-04-11 20:40 | |
![]() | Ikke noen list....men ønsker , det er der jo. | |
Chiraff | 2020-04-14 23:29 | |
![]() | Bucket List? Typisk oss nordmenn og adoptere engelske uttrykk! Hva med å kalle det «KisteListe»? Liste med alt du skal gjøre før du blir lagt i kisten? | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-04-15 08:24 | |
![]() | Uttrykket Bucket List antar jeg at kommer fra det at når man er ferdig med lista, har gjort det som står der, så kan man kaste den i the bucket. | |
Cygnus | 2020-04-15 10:37 | |
![]() | Godt forslag, chiraff! Og jeg er veldig enig med deg! | |
AaseB | 2020-04-15 12:06 | |
![]() | Dette stammer fra et annet uttrykk: "to kick the bucket", som er et slanguttrykk for å legge på røret. Og som da også er en måte å slippe å omtale selveste døden på. La oss bruke norsk, ja. | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-04-15 12:46 | |
![]() | Ja her står det etter litt googling: Etymology[edit] From kick the bucket (“to die”) + list, hence a “list of things to do before you die”. The term was coined by American and British screenwriter Justin Zackham in his screenplay for the 2007 film The Bucket List.[1] Zackham had created his own list called “Justin’s List of Things to Do Before I Kick the Bucket” which he then shortened to “Justin’s Bucket List”. The first item on his list was to have a screenplay produced at a major Hollywood studio. After a time, it occurred to him that the notion of a “bucket list” could itself be fodder for a film, so he wrote a screenplay about two dying men racing to complete their own bucket lists with the time they had left. Articles about the movie are the earliest known uses.[2] | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-04-16 18:39 | |
![]() | Kisteliste; ja, det er et bedre ord; og en påminnelse om døden. Men, som jeg selv har erfart, en sånn liste kan fort bli et litt stressende prosjekt. Akkurat nå, etter at vi i går fikk konstatert spredning til lever på Juni; så har jeg ett punkt på "lista"; gjøre de siste dagene hennes her på jord så gode som mulig. | |
Cygnus | 2020-04-16 19:41 | |
![]() | Huff så trist, Ordputter. | |