Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 896

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-05-27 20:12
Antall innlegg: 4429

Ordputters vei... hvor?
Dette er ment som en selvironisk tråd. Startet av en litt narsissistisk type. Her skal jeg brette ut enda mer av mitt liv; til forlystelse og forargelse.
Alle burde egentlig ha sin egen tråd, eller tar jeg feil?
Denne tråden kan få et veldig kort liv, men den får i hvert fall en start.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-05-27 21:07
Antall innlegg: 6062

Ja bare skriv i vei.

Hva er dine mål ?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-05-27 21:26
Antall innlegg: 4429

Egentlig har jeg et stort mål, som jeg aldri er i nærheten av å nå... Å reise ut i verden til mange mange land. Men egentlig har jeg bare ett stort ønske, og det er å bli helt frisk. Jeg er ute på min PTSD-reise, og den går ikke ut i verden, men inn til kjernen av jeget...
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-05-27 21:54
Antall innlegg: 4429

Når Sambo, som absolutt ikke tåler berg og dalbane; av og til må "være med"; så tenker jeg at han burde minst hatt Kongens Fortjeneste-Medalje. Ja, nå er jeg i det hjørnet at jeg gjerne vil "dele" min PTSD med flere; men det går jo selvfølgelig ikke.
Jeg kan kjøre den største berg og dalbane på tivoli, merkelig nok!
Men jeg kan ikke kjøre bil; annet enn på en øde skogsbilvei i sakte fart...
Joda, prøvde for noen måneder siden, og det gikk nesten gærent. Har ikke til hensikt å ta livet av noen på norske veier nei.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-05-28 10:12
Antall innlegg: 6062

Er det ptsd som gjør at du ikke kjører bil på trafikkert vei ? Har du sertifikat ?

Om du vil kan jeg komme med råd ang. takle denne ptsd.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-05-28 14:50
Antall innlegg: 4429

Når jeg fikk tenkt meg litt om, så følte jeg nok... at denne tråden er "litt klein". Men det visste jeg jo før jeg starta den...
Så etter å ha skrevet disse innleggene, og takk for "responsen" Aran!
Synes jeg nok det er greit at tråden sakte ebber ut...
Ja, det er på grunn av PTSD at bilkjøring fort blir en risikosport.
Og, nei, det finnes ingen "rask løsning" på problemet.
Kjørte bil før PTSDen slo ut for fullt.
Man tror det jo ikke før man opplever det; at traumer kan påvirke en på måter man ikke trodde var mulig.
Det eneste positive som har kommet ut av dette, er en dypere forståelse av andres smerte.
Men som sagt, jeg synes det er greit at tråden ebber ut...
Jeg oppretta jo denne tråden fordi det ble så mye fokus på deg i "din" tråd. Hehe-ja sånn kan det gå; Ordspills Forumsnarsissister slo til!
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-05-29 21:40
Antall innlegg: 6062

Ja nå må du utlede om din PTSL. Hvordan fikk du den ?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-05-29 21:56
Antall innlegg: 4429

Aha; nå ser jeg at du prøver å kødde litt med meg. Som jeg sa til deg, så passer ikke denne PTSDen her i Forum rett og slett. Det blir altfor personlig. Hva hadde jeg tenkt hvis en annen her inne hadde "gått i dybden" på et så personlig plan? Jeg hadde nok takla det bra fordi jeg har erfaring; men det kan fort bli pinlig.
Hallo Hallo! Er det noen andre med PTSD her i Forum?
Dette er noe jeg bare har delt med Sambo; så det hører ikke hjemme i offentligheten.
 
LilleLaila2020-05-30 12:31
Antall innlegg: 3144

Jeg har i hvert fall hatt et par traumer i livet, og har nok enkelte stressyndrom etter dem, ja. Selvfølgelig er det følsomt å fortelle, særlig hvis man blir latterliggjort i etterkant, OP. Du virker ganske åpen med dine "problemer", og det er jeg heller ikke redd for å være ... men man holder jo litt igjen. Bare noen år siden jeg selv fikk mistanke om at jeg hadde ADHD, nå er det bekreftet vitenskapelig, jeg går i terapi og på kurs, men det føles rart og dyptgripende på mange måter.
 
Alina19602020-05-30 12:43
Antall innlegg: 1468

Jeg synes det står respekt av å stå frem offentlig. Å latterliggjøre er ikke bra, det kan være sårt for den det gjelder.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-05-30 18:55
Antall innlegg: 6062

Jeg tror alle mennesker sliter med et eller flere problemer. Det problemfrie mennesket finnes ikke.
 
kda2020-05-30 20:14
Antall innlegg: 684

Hyggelig om du kunne fortelle litt om hva du sliter med da, Aran ...
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-05-30 20:34
Antall innlegg: 6062

Har ingen ønsker om å fortelle noe her. Har fortalt nok i andre tråder, nå setter jeg stopp. :)

Men du skal bare fortelle om deg selv kda om du ønsker

 
kda2020-05-30 21:15
Antall innlegg: 684

Har ikke de helt store traumene jeg, Aran. Lever livets glade dager uten egentlig en eneste bekymring i verden ;)
 
LilleLaila2020-05-30 23:58
Antall innlegg: 3144

Heldig du!
 
kappa - Ikke medlem lenger2020-05-31 00:54
Antall innlegg: 6

Hei Ordputter. Håper det er OK med deg, at du finner ut av livet. Selv er jeg udiagnostisert, men ganske sikker på at jeg er et asbergerbarn. det er greit nok, men ikke greit likevel.
 
kda2020-05-31 10:06
Antall innlegg: 684

Skjønner at det ikke bare er greit, kappa. Men det finnes hjelp å få
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?