Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående9 005

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
TomTomTom - Ikke medlem lenger2020-07-31 09:38
Antall innlegg: 935

Kaster du
eller gir du bort eller tar du vare på ting og tang?

Jeg er en ta-vare-på-person. For jeg vet jo aldri hva som kan komme til nytte en vakker dag. I tillegg er det vel et element av nostalgi.
Men hjelpe meg så mye som hoper seg opp.
I disse dager er jeg i ferd med å sortere. Hva får bli med i nytt hjem, hva kan gis bort, hva kan kastes?
En utfordring!
I dag skal jeg kvitte meg med en mengde gamle bøker fra studietiden; bøker i sosialøkonomi, organisasjonsteori, arbeidslivspsykologi, samfunnsgeografi, naturgeografi, oppslagsverk osv osv.
Kommer jeg til å angre?

Og hva med alle kassettene mine? Originale og ikke minst opptakskassettene fra 80-tallet. De har jo ikke vært i bruk på mange år.

Hva gjør du?
 
Krepsefrua2020-07-31 10:55
Antall innlegg: 1821

Ting som er arvet eller blitt gitt meg som gave tar jeg vare på, ellers fjerner jeg og gir bort/kaster andre ting og bytter ut mot noe nytt. Jeg er ikke særlig knyttet til materielle ting. Kan ikke ta vare på alt heller for det er det ikke plass til hos meg uansett.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-07-31 11:08
Antall innlegg: 6062

Tror ikke du kommer til å angre ang. bøkene, men om kassettene ville jeg tatt vare på.
 
TomTomTom - Ikke medlem lenger2020-07-31 11:19
Antall innlegg: 935

Nja, hundrevis kassetter, tar bare plass.

Men kaster du selv da, Aran? Eller fyller opp på loft og låve?

Krepse: tar vare på arva ting og gaver, ja. Og gamle ting, f.eks leker fra 60/70-tallet. Dukker m/utstyr, og ikke minst mine høyt elskede papirdukker :-)
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-07-31 11:25
Antall innlegg: 6062

Jeg fyller opp loft, uthusloft og låve med ting. Tar vare på det meste , men ikke alt.
 
Cygnus2020-07-31 12:34
Antall innlegg: 44845

Jeg har ikke noe særlig forhold til materielle ting, men kaster ikke vakre minnerike ting jeg har kjøpt rundt i verden, eller smykker, og slett ikke bøker - og dermed er leiligheten smekkfull av bøker og jeg prøver begrense bokkjøp og bruke Kindle, men er ufirbederlig og kjøper stadig nye bøker likevel! Huff!
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-07-31 16:21
Antall innlegg: 6062

Jeg har enkelte år abonnert på ulike bladet. F.eks. Vi Menn, Dine Penger, Pondus, Historie osv.. Jeg har tatt vare på alle sammen. Det utgjør flere kasser.

For noen år siden tilbød jeg en koffert med slike blad til salgs på fb på en lokal fb-side, da var det en kar som kjøpte en koffert full av blader for 250 kr som de skulle ha på hytta for å lese i. Kofferten var gått ut på dato så den var ikke verdt noe.
 
TomTomTom - Ikke medlem lenger2020-07-31 20:11
Antall innlegg: 935

Bøker; fagbøker fra midten av 80-tallet, utgått på dato.
Men de andre bøkene mine får de aldri ;-)
 
Darrang2020-08-01 16:02
Antall innlegg: 1121

Kaster aldri klær eller møbler (så sant de er hele). Da gir jeg dem heller til Fretex eller annen veldedig organisasjon. For øvrig har jeg nesten aldri kjøpt nye møbler eller hvitevarer, men kjøper superfine brukte ting. Dette er miljøvennlig, ikke alle som vet det ...
 
Krepsefrua2020-08-02 10:23
Antall innlegg: 1821

Jeg er en ihuga gjenbruksbutikk kunde, elsker sånne steder..derfor blir det en del utbytting av ting hjemme hos meg, ikke store møbler og sånn da, men klær, pynt, bilder , duker og gardiner bl.a.
 
liverbird12020-08-02 12:38
Antall innlegg: 719


jeg for min del har glemt igjen en del lp plater etter flytting , som jeg angra att jeg ikke fikk med meg (leide leilighet for herrens mange år siden)
blant annet lp platen med ac/dc back in black
 
trymare2021-01-05 01:11
Antall innlegg: 871

Man bør gjenbruke mest mulig, gi bort til andre. Hindre svinn og sløseri!
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?