Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 891

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
nabodama2008-09-28 15:40
Antall innlegg: 119

Nybegynnere burde ha varselstrekant
Har nettopp spilt mot en som bare har spilt 14 kamper og har rating på nesten 1500, det er bare ikke mulig å spille seg opp slik uten å sitte sammen med en som er veteran.
Jeg tror ikke man kan alle forkortelser og knep etter så få kamper !
Det burde vært en advarsel slik at man slapp tape så mye rating som man gjør mot nybegynnere.
 
KatieH2008-09-28 16:01
Antall innlegg: 11

syns å d skulle vært advarsel , sånn trekant,på de som trenger "tfs" og ett hei i panikkspillene..
Men nå kan man ikke få alt man vil her da
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-28 16:24
Antall innlegg: 1944

"Hei" tar omtrent 0,5 sekunder å skrive, altså har du BARE 2 minutter 59,5 sekunder igjen av tiden. "tfs" skrives etter at spillet er over.

Tror ikke dette påvirker spillet om det er panikk eller normal, det er kun holdninger.
 
løeløe2008-09-28 16:40
Antall innlegg: 24

Av en eller annen merkelig grunn taper du rating selv om du vinner spillet. Dette er helt avhengig av motstanderens rating. Så vær heller oppmerksom på motstanderens rating før du går inn på et spill.
 
nabodama2008-09-28 16:45
Antall innlegg: 119

Denne spilleren hadde samme rating som jeg etter bare 14 kamper, men jeg har ikke forstått hvordan man kan se hvor mange kamper vedkommende har, før man går inn i spillet ?
 
HanneH2008-09-28 17:37
Antall innlegg: 2289

Ikke start spillet før du har søkt spilleren opp i medlemssøk og sjekket profilen til vedkommende. Dette gjelder selvfølgelig for nye spillere som du ikke har møtt før og som du er litt usikker på. Dette har jeg begynt med nå etter at mange har opprettet nye profiler. Så får heller de som har kommet inn på spillet vente de sekundene ekstra som dette tar eller velge å gå ut av spillet igjen. Da blir det opp til dem.
 
Alfa932008-09-28 17:54
Antall innlegg: 7771

Er det ikke bare nybegynnere som har spilt uder femti kamper som får ekstra mye ranking?
Kanskje det hadde vært en idè å sette inn en N (nybegyner) eller noe sånt ved siden av nye spilleres ranking, så kunne mer drevne spillere selv velge om de ville spille med N-er eller ikke.
N-er kunne jo da spille mot hverandre, de ville være enklere å identifisere, og spillene blir morsommere når man spiller på omtrent lik linje...
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-28 18:00
Antall innlegg: 1944

Slik at kun de reelle nye spillerene skal måtte møte disse "ny-gamle" spillerene?

Det er nok de nyeste brukerne våre som har størst problemer med dette. De erfarene spillerene har i allefall en viss sjanse.

Merket eller ikke - galt blir det uansett.
 
ello2008-09-28 18:00
Antall innlegg: 153

"Nybegynnere" kan da ha spilt scrabble i brettutgave i årevis før de starter her!!
 
Waltie2008-09-28 18:05
Antall innlegg: 146

enig med ello. Det fins en verden utenom PCen og Internett. Analoge spill eksisterer. Fullt mulig å få høy ranking kjapt.
 
rambus2008-09-28 18:52
Antall innlegg: 18

Synes det er for mye oppmerksomhet rundt det med ranking her, spiller for å ha det moro ikke for å oppnå prestisje, merker at noen ikke vil spille fordi de har 1000 mer enn meg. Vel, da synes jeg at de som kun tenker på rankingen sin, kun skulle invitere de med lik ranking og så kan vi andre spille i åpne spill. Barnslig synes jeg at man ikke vil ha det moro fordi man kan tape ranking. Hvis du synes du er så god som du tror, hva er vel da farlig med å spille mot en som har 1000 eller 2000 mindre poeng enn deg. Eller er du ikke sikker på at du er så flink som du tror, kanskje det bare har med flaksen å gjøre at du har så høy ranking som du har.
 
nabodama2008-09-28 18:53
Antall innlegg: 119

Analoge spill er ikke det samme, finnes ikke noe tilfeldig eller spesial der så vidt jeg har sett. Ordlista som brukes her er også rimelig spesiell, så det er jo merkelig at helt nybegynnere har pugga den allerede, vi andre trenger litt tid på å forstå den lista ....
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-28 19:05
Antall innlegg: 1944

Enig med rambus.

Selv spiller jeg mot absolutt hvem som helst.
Jeg pleier å starte spill selv, og nekter ingen.
Jeg ligger rundt 2000 i ranking, og tror da at denne er riktig, siden jeg holder dette nivået om jeg spiller mot de på 300 eller 4000.
 
Susanna2008-09-28 19:10
Antall innlegg: 26

Jeg blir helt flau over å lese hvor alvorlig enkelte tar dette med ranking.
 
Mooseman2008-09-28 19:15
Antall innlegg: 1596

Det finnes, som nevnt litt lenger opp her, muligheter til å sjekke en motspillers profil før man trykker på startkanppen.
Benytt de mulighetene som er tilgjengelig, så unngår man å gå på en smell....
 
e-benmeh - Ikke medlem lenger2008-09-28 23:53
Antall innlegg: 8

Veldig enig med Rambus. Hvorfor må dette spillet tas så alvorlig?
 
skjorta2008-09-29 00:35
Antall innlegg: 3

alle spill er alvorlige, vær glad det ikke er penger innvovert. Litt moro må en jo ha, vi som spilte brettspill i forhistorisk tid har et godt ordforråd selv om fingrene ikke alltid er raske nok
 
IndiaLove - Ikke medlem lenger2008-09-29 09:00
Antall innlegg: 9

Er veldig enig med rambus...er her for å spille og ha det moro :)
 
Alfa932008-09-29 10:27
Antall innlegg: 7771

Poenget er ikke bare det med å ha høy ranking fordi det virker bra.
Hvis du har så høy ranking som du bør ha ut fra dine egne spillestrategier, er det lettere å finne motspillere som ligger på samme nivå, og det er jo da spillene blir morsomme. Jeg har hatt noen spill hvr jeg har spilt med folk som har 500 - 1000 mindre enn meg i ranking, og oppdager at da blir spillene kjedelige. Plutselig leder jeg kanskje med hundre poeng, og kan legge nesten hva som helst og fremdeles vinne.
Jeg unngår slike spill, for det er ingen utfordringer i dem. Jeg velger heller å gå inn i spill med folk som har mye høyere ranking enn meg enn å spille med folk som har fem hundre mindre enn meg. Det er disse spillene som er morsomme, selv om jeg ofte da taper.

Rankingen er der for å finne folk på samme nivå (iallfall har jeg forstått det slik), og hvis jeg går ned mye i ranking, vil ikke de med god ranking spille med meg, ofte (og det skjønner jeg godt). Derfor passer jeg alltid godt på rankingen min...
 
Majel2008-09-29 11:43
Antall innlegg: 131

Som relativt ny, og med fare for å virke litt nebbete, må eg berre svare Alfa93.

Du ynskjer altså å spele med dei som har mykje høgare ranking enn deg for utfordringa sin del, men ynskjer ikkje å kunne gi same utfordringa til dei med lågare ranking enn deg sjølv?

Bittelitt dobbeltmoral? ;)

Eg er einig med deg i at det nok er kjekkast å spele med dei som er om lag på same nivå. Men det kan no vere greitt både å få og gi utfordringar også. Det er det vi lærer av.
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?