Spillrom
Sjiraffen | 14 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 14 |
Mobilspill
Pågående | 8 483 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-10-20 09:52 | |
![]() | Mann eller Kvinne? Pisse eller Tisse? I den mye omtalte "Bertheussen-saken" er dette nå et tema. Litt interessant er det jo. Men er det forskjell på hvordan pisse/ tisse brukes av menn/kvinner, mon tro? Hva med deg? Jeg bruker alltid pisse; men unntaket er når jeg snakker til voffsen Bruno; aldri pisse da, bare tisse... | |
Cygnus | 2020-10-20 11:30 | |
![]() | Bare tisse | |
ingeralice | 2020-10-20 12:50 | |
![]() | Tisse, her og. | |
ekurt | 2020-10-20 12:55 | |
![]() | menn pisser damer tisser | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-10-20 15:07 | |
![]() | Ja, det er nok oftest sånn! Her i heimen bruker sambo aldri pisse, for han er en litt forsiktig type. Jeg pisser. Bruno tisser. Ja, de aller fleste hunkjønn bruker nok tisse. Språkprofessor Sylfest Lomheim er nok ikke helt på bærtur! | |
lind | 2020-10-20 15:31 | |
![]() | Tisse her og,men mulig menn sier pisse..... | |
London Rose | 2020-10-20 16:23 | |
![]() | Sier tisse Som engelsk greier jeg ikke å si pisser.. Hjemme der er det ganske vulgært for de fleste, Og jada, jeg vet det er ikke det her, men men... Jeg må innrømmer å bruker uttrykket «piss regner» Bor man i Ålesund faller det ganske naturlig.. ;) | |
Cygnus | 2020-10-20 17:34 | |
![]() | Kanskje et generasjonsskifte, Rose - for meg er pisse vulgært (og den kjønnsforskjellen Sylfest påpeker og flere her sier seg enig i, er nok basert på oppfatning av vulgaritet) | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-10-20 17:58 | |
![]() | Så Sylfest mener/tror det er lite sannsynlig at en mann ville bruke ordet Tisse i et trusselbrev. At menn som regel bruker ordet Tisse når de snakker til barn (eller dyr, kanskje). Men ingen regel uten unntak; Sambo sier aldri pisse! Ja, det høres kanskje litt vulgært ut; men har nok også mye å gjøre med vane. Min far brukte uttrykket: Late vannet. Ikke så rart kanskje; han var sjømann. Tilbake til Bertheussen-saken. Skyldig eller ei? | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-10-20 18:00 | |
![]() | Nei, nå tulla jeg fælt! Min far sa selvfølgelig SLÅ LENS. Som jo er et maritimt uttrykk. | |