Spillrom
Sjiraffen16
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede16
Mobilspill
Pågående8 923

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-18 21:30
Antall innlegg: 4429

Brennpunkt - Jehovas Vitner
Interessant og skremmende. Og totalt uforståelig at de får 7 mill. i statsstøtte!
Mye av dette var jo kjent, men greit med en påminnelse.


Fikk en telefon i dag, av alle ting, fra Jehovas Vitner.
De hadde en kampanje gående sa hun. Jeg var rimelig høflig og ba henne dra til helvete!
Neida; jeg sa bare at jeg ikke var interessert.
 
Cygnus2020-11-18 21:39
Antall innlegg: 44845

Jeg var en gang leder i Bergen Humanetisk forbund, og da pleide jeg ha noen av våre brosjyrer i sekken - hvis jeg ble antastet på gaten, f eks av Jehovas vitner, og forsøkt pådyttet brosjyrer, pleide jeg dytte mine boprt til dem - men da skal jeg hilse og si de fikk fart på seg og løp som om djevelen selv var i ledtog med meg!!!! : )
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-18 21:53
Antall innlegg: 4429

Hehe- ja, de føler visst at resten av oss er i ledetog med onde makter. Og humanetikere er vel djevelens utvalgte!
Jeg var medlem i Humanetisk forbund for mange år siden, men er nå ikke medlem noe som helst sted; og synes det er greit.
 
lind2020-11-21 18:44
Antall innlegg: 1312

Jeg har nå sett Jehovas vitner og Smiths venner,må jo si jeg er sjokkert! Visste ikke at det var så ille,og alle støtten dem får fra staten. Selfølgelig er det kanskje ikke alle som lever så srtengt,er vel som andre religioner noen blir heltkt fanatiske!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-22 14:24
Antall innlegg: 4429

Ja, hvorfor får de støtte fra staten egentlig? De bryter jo med helt grunnleggende menneskelige og solidariske tanker. Ganske likt på diktatur.
- Det er guds vilje at noen skal være rike, og noen fattig; sier lederen i Smiths Venner. Motbydelig type.
Da kan man igjen si at Makt er en mental tilstand.
 
lind2020-11-22 16:45
Antall innlegg: 1312

Tar det som et tegn på at staten godtar psykiske terror og mishandling, Og hvorfor er dem så syke oppratt av sex,gamle grisete gubber sitter der og intervjuer unge jenter....
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 18:37
Antall innlegg: 6062

Javel Cygnus. Humanetisk forbund. Da skjønner jeg bedre hvorfor du ikke tror på Gud og noe mer.
 
Cygnus2020-11-22 20:03
Antall innlegg: 44845

Men du husker at jeg måtte vise deg hva bibelen også inneholder! Du ble litt spak da!
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 20:06
Antall innlegg: 6062

Jeg vet nå at bibelen inneholder mye negative tekster.
 
Cygnus2020-11-22 21:02
Antall innlegg: 44845

Men da du ikke visste det, hevdet du med stor styrke at det ikke var sånn.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 21:16
Antall innlegg: 6062

Jeg har nok vist det lenge. Kan ikke huske at du har lært meg noe, mulig jeg tar feil, men jeg mener å ha vist siden jeg var ca 16 år at bibelen inneholder tekster som absolutt ikke burde være i hovedboken til en verdensstor religion.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 21:30
Antall innlegg: 6062

Når jeg tenker tilbake så husker jeg at det var på barneskolen i 4. eller 6. klasse jeg fikk et sjokk om noe som stod i bibelen. Jeg husker at vi hadde en lærer som da het Gretha og det var i 4. eller 6,klasse. Og det var uforståelig og fælt for meg med det samme, men det gav grobunn for å kunne tenke selv.
 
Cygnus2020-11-22 21:36
Antall innlegg: 44845

Du er helt utrolig uetterrettelig! Du ‘diskuterte’ koranen og trakk frem fæle eksempler derfra. Da jeg påpekte at slike finnes i bibelen også, nektet du! Så sendte jeg deg pm med masse eksempler!
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 21:39
Antall innlegg: 6062

Men jeg skjønte at om det fantes noe mer, en annen verden, et stort gudommelig vesen, så hadde Gud ikke noe mye med bibelen å gjøre. Bibelen er skrevet av mennesker som levde for 2000 år siden og i det samfunnet som eksisterte da, og det er mitt perspektiv.

Jeg vet/tror Gud eksisterer og har styrket troen ved å studere folk sine nær døden opplevelser.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-22 21:41
Antall innlegg: 6062

Ok, C, da mente jeg vel at akkurat nøyaktig det samme ikke finnes i bibelen, men det kan være en misforståelse, et sted jeg vet jo at det står mye fælt i det gamle testamente, og at det nye er bedre.

Men finn gjerne tråden ved søk i forum. Kan jo hende at jeg svarte kort uten å tenke meg om.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-23 11:39
Antall innlegg: 6062

Skjønner også nå hvorfor du virker litt ond Cygnus (Du slenger deg alltid på masse ulike tråder for å kritisere). det at du ikke tror på en Gud. Men tro meg , vi skal alle få kjenne i sjelen det vi har gjort mot andre. Det kalles for livsrevy som alle opplever etter at vi forlater den fysiske verden.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-23 11:41
Antall innlegg: 6062

Ellers så synes jeg ikke noe om at Jehovas vitner får så mye pengestøtte fra staten.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-23 11:47
Antall innlegg: 6062

Og jeg får nok føle at jeg karakteriserte noen andre som ond, det i seg selv er ofte regnet som ondskap., men jeg måtte vare skrive det.

Det er faktisk ganske alvirlig, i følge de nær dden opplevelse-studiene undertegnede har foretatt. Det å forsøke å få andre til å virke onde, det å si til andre at den personen er ond eller ekkel. Det er en dårlig sak.
 
ingeralice2020-11-23 13:42
Antall innlegg: 1939

Helt ufattelig at Jehovas vitner har sine egne lover, kan personforfølge stakkars ungdommer, og disse personene er fullstendig overgitt til dommen de får. For ikke å glemme at skattebetalere er lovpålagt å betale til noe som jeg personlig ikke støtter.
Aran: Fordi om man ikke tror på Gud betyr det ikke at man er ond. Man kan se både i historien og i dag at det er mye ondskap i religionens navn.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-23 14:31
Antall innlegg: 6062

Jo er enig i det ingera
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?