Spillrom
Sjiraffen19
Krokodillen4
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede23
Mobilspill
Pågående9 004

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Nixita2020-11-19 22:38
Antall innlegg: 4720

Hva feiler det folk?
På Liertoppen er matbutikker åpne etter at selve senteret har stengt, så genial tid å handle på da det er lite folk. Da jeg kom ut, til en nesten tom parkering, ser jeg munnbind ligge slengt rundt.

Jeg blir bare så utrolig skuffet og sint og tenker: Hva feiler det folk?
 
Cygnus2020-11-19 22:51
Antall innlegg: 44845

Ja det lurer jeg også på, Nixita - det er bare så sørgelig!
 
GreteSB2020-11-20 10:44
Antall innlegg: 7777

Det ser vi ikke her, men det tror jeg er fordi folk bruker munnbind om og om igjen.
Selv om regjeringen her har satt en makspris på munnbind så har folk flest det vanskelig økonomisk her nå.
 
bris12020-11-20 15:44
Antall innlegg: 2592

Vanskelig å skjønne hvor slike holdninger kommer fra. Det kan da ikke være mangel på informasjon. Veldig trist å lese at folk må gjenbruke engangsbind, de må jo være veldig utsatt for smitte på den måten.
 
GreteSB2020-11-20 16:13
Antall innlegg: 7777

Det har vært mye smitte og dødsfall her i det siste uten at jeg vet årsaken. Vi må bruke munnbind ute også nå. Jeg holder meg hjemme stort sett. Vi har en plastpose i bilen hvor vi legger brukte.
 
Aran - Ikke medlem lenger2020-11-20 21:34
Antall innlegg: 6062

Ja det er utrolig hva folk finner på.
 
Nixita2020-11-20 22:16
Antall innlegg: 4720

Var der igjen i kveld, men først innom en annen butikk og kjøpte shampo etc for noen hundre kroner. La posen med dette sammen med varene på båndet. Kommer hjem og tenker, pokker jeg pakket ikke den posen. Sjekket i bilen og det stemte. Kjører tilbake. Nytt munnbind. I det jeg kommer mot kassen kommer en ung gutt mot meg og sier: Glemte du noe? Han hadde satt det til side. Jeg takket og smilte etter beste evne gjennom munnbindet og tenkte på vei ut at jammen er det mye bra folk og.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-20 22:47
Antall innlegg: 4429

:O)

Her i denne lille sørlandsbyen er det bare registrert 2 smittede.
På vei inn i butikken i dag møter sambo en dame som bruker munnbind.
- Nå må vi bruke munnbind sier hun, for nå er det 2 stykker som er smitta! Hehe- skal kanskje ikke le, men sjansen for at hun treffer noen av dem er ikke stor. De sitter i karantene også, selvfølgelig.
Litt verre er det nå som vi skal tilbake til Asker der det er mye mer smitte. Blir kanskje munnbind da; som blir hivd i søppla!
 
bladfyken - Administrator2020-11-20 22:58
Antall innlegg: 601

At folk kastar munnbind rundt omkring er heilt som forventa. Trass alt kastar folk alt mogleg dritt overalt ... Helt forutseieleg at munnbinda fører til heilt nye nivå av mikroplastforureining. (Og til dei som måtte tru det: Munnbind er IKKJE berre papir!)

Og at somme bruker munnbind fleire gonger, er heller ikkje rart: Har du lite å leve av frå før, er munnbind rett og slett umogleg dyrt i lengda om du skal bruke det på rette måte.
 
bris12020-11-20 23:08
Antall innlegg: 2592

Ikke rart i det hele tatt, bladfyken, bare trist. Av så mange grunner. Og plastpartiklene i engangsbindene er en av grunnene til at jeg har sydd munnbind til hele min store familie. For noen er ikke det et alternativ, men det blir både mer miljøvennlig og rimeligere på sikt.
 
Nixita2020-11-20 23:12
Antall innlegg: 4720

Lier har en forskrift om smitteverntiltak som sier munnbind skal brukes der man ikke kan holde 1 meter. Tipper ca 90% har det på, enda jeg er på tider med få folk.

Ja kanskje forventet bladfyken, men syns det er trist at alle ikke kan gjøre det lille ekstra i disse dager.
 
Cygnus2020-11-21 12:13
Antall innlegg: 44845

Jeg er ikke så flink som Bris til å sy, så vi har kjøpt tøymunnbind. De er enkle å sterilisere etter bruk. Ikke billige i innkjøp, men kan brukes lenge.
 
LilleLaila2020-11-30 09:19
Antall innlegg: 3144

Føler meg tross alt heldig som får utdelt munnbind på jobb OG en pakke munnbind fra sjefen til privat bruk! :)
 
Cygnus2020-11-30 10:07
Antall innlegg: 44845

Jeg har gitt opp de tøymunnbindene - var så ukomfortable! Så bruker bare de engangsbindene nå, kjennes veldig bra ut.
 
bris12020-11-30 10:14
Antall innlegg: 2592

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvilken type munnbind Cygnus forkastet, det fins mange typer. Jeg har engangs liggende i bilen for sikkerhets skyld om jeg skulle glemme tøybindet, men føler meg mest komfortabel med tøyvarianten. Ser at det er mange som reklamerer for bind som er både fine, tøffe og morsomme, men som har søm midt foran. Det anbefales å lese anbefaling fra myndighetene før man kjøper tøybind.
 
GloriaM2020-11-30 10:35
Antall innlegg: 994

Engangsbindene er fryktelig dyre, så jeg! (De ordentlige, altså)
 
Cygnus2020-11-30 12:38
Antall innlegg: 44845

Bris: Vi kjøpte merinoullmunnbind - godkjente, laget av Janus.
Ja engangs-munnbindene er dyre, men i vårt tilfelle er vi ikke ofte på steder hvor vi ønsker bruke dem , gjelder bare butikkbesøk siden vi lever litt karanteneaktig!!
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?