Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen3
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående9 016

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-28 16:48
Antall innlegg: 4429

Rød strek under ord.
Har lurt på hvorfor ord som er godkjent får rød strek under. Nå nylig skrev jeg ordet: sjekte, og det er jo godkjent, men får altså rød strek under. Er ikke det underlig?
Er veldig glad for at den røde streken kommer når jeg skriver feil; og kan da rette opp.
Men nå har jeg som sagt hengt meg opp i hvorfor SJEKTE får rød strek under... Og med det samme jeg er i gang med denne dustetråden, så ser jeg at SJEKTE skrevet med store bokstaver ikke får rød strek under!
Nei, detta skjønner je itte no av gett.
 
CaB2020-11-28 18:40
Antall innlegg: 2926

Jeg mistenker at det kan skyldes at noen ord ikke står oppført i den ordboken som nettleseren din bruker. Og dermed kommer det en rød strek.
 
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger2020-11-28 18:57
Antall innlegg: 95

Gøyalt ord, da
En sjarmør på sørlandettar båtpussen, og vips har du - Sjekker'n sjekket sjekten.

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-28 19:32
Antall innlegg: 4429

Ok, høres jo ikke helt dumt ut det med nettleseren CaB.
Men, som sagt, når jeg skriver sjekte med store bokstaver: SJEKTE;
da kommer ingen rød strek! Men nei, det er nok ikke så underlig likevel, for av en eller annen grunn så kommer det ikke rød strek under MGHYDGHFTJBH! så da så.
Blir litt tullete i hodet jeg nå.
 
kallekanin092020-11-29 11:16
Antall innlegg: 69

Prøv å skrive NATO med store og små bokstaver. Jeg er nesten 100 prosent sikker på at du får rødstrek på nato.
Nettleseren/skriveprogram met tror sikkert at alt med store bokstaver er akronymer.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-11-29 11:33
Antall innlegg: 4429

Ja, skjønte vel etter hvert at det var en god "språklig forklaring" på dette. På dette området er jeg elendig for å si det mildt!
Takk skal du ha kallekanin09 :0)
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?