Spillrom
Sjiraffen | 10 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 10 |
Mobilspill
Pågående | 8 476 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-12-18 19:28 | |
![]() | NÅ! Ja, nå er vaksinene på vei, og de første går til sykehjemsbeboere. Deretter til alle over 85 år. Så da er det din tur auau! Og så til de over 75 år. Cygnus! og kanskje bris1? Det må vel være den beste jule/nyttårsgave! | |
trymare | 2020-12-18 22:33 | |
![]() | Ja det er veldig bra at vaksinene kom nå. Dette er den enkleste måten å bekjempe pandemien på. Vaksinen er frivillig, men anbefaler alle å ta den, særlig dem som er i risikogruppa. Veldig trist å se så mange vaksinemotstandere i ulike kommentarfelt, men forstår at de lider av enkelte kognitive begrensninger, de fleste av dem har nok gått på livets harde skole og er ikke noe å samle på. De aller fleste av oss er gode mennesker, som prioriterer fellesskapets beste ved å vaksinere seg :) Fæle mennesker som bare tenker på seg selv ved å ikke ta vaksinen liker vi ikke. Ja til dugnad og fellesskap, nei til egoisme og dumskap! | |
bris1 | 2020-12-18 22:38 | |
![]() | Vaksinen er ikke langt unna, selv om jeg ligger noe under magiske 75. Det er imponerende at det har gått så fort, relativt sett. Regner med telefon fra legen ikke altfor langt ut i det nye året. Håper at helsepersonell i frontlinja blir høyt prioritert! Nå er det faktisk mulig å se for seg et liv tilnærmet normalen om et halvt års tid. Vi er heldige som bor her vi bor, ingen tvil om det. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-12-18 23:44 | |
![]() | Så da kommer du i "fjerde rekke" bris, ikke i tredje. En av disse "helsetoppene", husker ikke hvem, sa noe om at vi trolig oppnår flokkimmunitet når halvparten av (den voksne) befolkningen har vaksinert seg. Det høres virkelig bra ut. Ikke stort mer enn de som er i risikogruppene det kanskje? Hvis det er sånn, så ser jeg ikke noe poeng med å ta vaksinen. Men, bedre opplysninger kommer nok etter hvert som vaksinasjonen pågår. | |
Cygnus | 2020-12-19 00:15 | |
![]() | Jeg trodde det var 65 som var den magiske grensen. Det er det! Deretter 80! | |
trymare | 2020-12-19 00:19 | |
![]() | Ah.... 65 er grensen? Da må jeg vente i 40 år... Da blir det vaksine på meg i 2060 :) | |
Cygnus | 2020-12-19 00:22 | |
![]() | Neida, bare at de over 80 kommer først, så de over 65! | |
Cygnus | 2020-12-19 00:22 | |
![]() | Pluss folk med sykdommer selvsagt! | |
Chiraff | 2020-12-19 00:29 | |
![]() | Pri1: Alle som bor på sykehjem Pri2: De alker eldste, deriblant mine svigermor på 99 år som bor hjemme OG steller seg selv! Pri3: øvrige over 65 med underliggende sykdommer, inkl ego 65, m/diabetes og tidl hjerneslag Pri4: Utsattegrupper under 65 .. .. .. .. Pri9: Statsminister og slikt | |
trymare | 2020-12-19 00:39 | |
![]() | Statsminister prioriteres sist? Hun er jo ikke akkurat sylslank, er ikke det i seg selv en grunn til å prioritere henne? | |
Chiraff | 2020-12-19 00:53 | |
![]() | Vet ikke Trym, akkurat hun var vill gjetning. Tipper at hun og Grande er Pri4. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-12-19 01:06 | |
![]() | Sukk, tenk å være 25 år! Den gang trodde man/jeg at det skulle vare evig, på en måte... Det er helt umulig å forstå at man selv "plutselig" ikke er ung lenger. Hva ville man gjort annerledes hvis man fikk en sjanse til å være 25 igjen? Sukk og dobbelsukk. Det føles så uendelig lenge siden! Ja, statsministeren må prioriteres! | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-12-19 01:07 | |
![]() | Så, alle dere som tilhører risikogrupper blir snart redda! Det er virkelig flott. | |
trymare | 2020-12-19 01:07 | |
![]() | Ja skjønner. Syns prioriteringsrekkefølgen er helt fin. Så håper jeg det ikke er for mange vaksinemotstandere blant oss, de er avskum i en pandemi-tid. Men de fleste av oss ser ut til å være fornuftige, det er bra. | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-12-19 02:04 | |
![]() | Norsk lege advarer mot coronavaksinen. Man skal spesielt høre på de som sier noe de mener er sant samtidig som de risikerer mye ved å si det: resett.no/2020/12/17...OX Bu8pyEVI | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-12-19 02:16 | |
![]() | Denne coronavaksinen er en vaksine basert på en helt ny type teknologi som ikke har vært brukt før og vi kjenner ikke de lange langtidsbivirkningene ennå . Vaksinen har vært testet av ca 40 - 65. 000 personer (usikker kilde) og man har bare noen måneders data. Og videre er det slik at det er en økonomisk drivkraft av vaksineprodusentselskaper i det å få sin vaksine først på markedet. Dette kan medføre at bivirkninger blir underrapportert. Det er flere vaksineprodusenter som nå forteller at de har en vaksine de mener er godkjent. Det er en konkurranse.... Og jeg har lest et sted at man aldri tidligere har funnet en vaksine mot denne coronafamilien av viruser. Og Covid-19 er et coronavirus. | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-12-19 02:20 | |
![]() | Når det er sagt vil jeg likevel anbefale folk å ta vaksinen dersom de føler seg trygge på den. Om man ikke føler seg trygg så kan man med god samvittighet avstå. | |
trymare | 2020-12-19 02:36 | |
![]() | For det første så skrives viruset korona, ikke corona. Corona er engelsk, på norsk skal man skrive korona. For det andre er vaksinemotstandere som Aran det siste vi trenger i en pandemi. De har testet disse vaksinene mye, og selvsagt kan man få bivirkninger som feber og slapphet. Dette er kroppens måte å vende seg til antistoffene på. Vi kan ikke ha slike egoister som kun tenker på seg selv. Slike mennesker er avskum for oss andre som faktisk vil gjøre slutt på pandemien og ta tilbake våre normale liv. Dette er umulig uten en vaksine. Jeg syns det er helt vanvittig at vi har enkelte folk blant oss, som ikke vil bidra til at pandemien slutter, bare fordi de er redde for "langtidsbivirkninger". Langtidsbivirkninger kan for eksempel være at 1 av 10.000 vaksinerte får narkolepsi. Men de samme vaksinemotstanderne er jo ganske ofte smellfeite. Det har jeg sett enkelte eksempler på. Fedme fører til svært alvorlige sykdommer, og som regel tidlig død. Så de vil ikke ta vaksinen fordi de har en 0.0001% sjanse for narkolepsi, men at de har 0.1% sjanse for å dø av blodpropp fordi de er så jævlig feite, det bryr de seg ikke om. De bare sitter i stolen sin og eser ut, mens de skriver skvip på nettet. Jeg syns det er helt groteskt at vi har slike folk blant oss. De kan umulig ha en IQ på mer enn 80. | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-12-19 03:23 | |
![]() | Vel, jeg velger å unngå å vaksinen pga faren for bivirkninger og jeg synes andre burde tenke seg om også. Samtidig er det jo selvsagt bra at det kommer en vaksine mod Covid-19, men de argumentene jeg har nevnt ovenfor er noe alle bør ta i betraktning når man skal velge om man vil ta vaksinen eller ikke. Så kan man jo selvsagt ta vaksinen og gjøre en innsats for fellesskapet. Det er jo selvsagt en bra ting, men man må som sagt tenke seg om. | |
trymare | 2020-12-19 03:30 | |
![]() | Ja man har valget mellom å gjøre en innsats for fellesskapet (være en god borger) eller være egoistisk og kun tenke på seg selv. Og som sagt, veldig mange vaksinemotstandere er overvektige. Overvekt og fedme innebærer en større helserisiko enn å ta en vaksine. Så det er ikke helt logisk dette. | |