Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående9 166

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Tørket Kvige - Ikke medlem lenger2020-12-31 15:38
Antall innlegg: 95

Fyrverkeri og damer

Håper Harald lykkes med planen sin!

www.5080.no/nyheter/...a- fa-pult/
 
Nixita2020-12-31 15:50
Antall innlegg: 4720

Det er det dummeste jeg har lest på lenge. For en idiot!

Når det er sagt så er det mye hester rundt Drammen, inklusive min. At det faktisk er lov å skyte opp raketter i tiden 1800-0200 er så utrolig lite gjennomtenkt. Hvorfor skal man ha lov å skyte opp raketter i 8 timer???


 
CaB2020-12-31 16:00
Antall innlegg: 2926

Siden det er fra 5080.no, så er det vel ment som humor. Men jeg synes ikke det er morsomt!

Helt enig Nixita, det er helt unødvendig å tillate oppskyting av raketter i 8 timer! 20 minutter hadde holdt lenge! (Eller totalforby hele sulamitten!)
 
Aran - Ikke medlem lenger2021-01-01 13:40
Antall innlegg: 6062

Har ikke kjøpt nyttårsfyrverkeri siden ca 2006. Bare nyter synet av mine naboers elleville brenning av raketter og penger.
 
Nixita2021-01-01 14:28
Antall innlegg: 4720

Har aldri kjøpt fyrverkeri og syns den varianten som er lovlig i dag lager så mye bråk at det overskygger at det kunne vært fint å se på. Var i stallen til godt over midnatt i går. Er her nå og de er fortsatt noe urolige.
 
Emil19602021-01-01 14:34
Antall innlegg: 12844

Hvorfor sende penger til himmels , og attpåtil skremme vettet av dyra rundt oss - både ute og inne ??????
 
Cygnus2021-01-01 14:52
Antall innlegg: 44845

Jeg synes byene/kommunene skal ha et fint fyrverkeri (som er vanlig i mange mange land) og at private raketter bør være forbudt!
 
ave - Administrator2021-01-01 15:21
Antall innlegg: 4986

Elsker fyrverkeri og syns det absolutt hører med på en nyttårsaften. Felles oppskyting i grisgrendte strøk funker ikke. Beste fyrverkeriopplevelsen jeg har hatt var et spektskulært halvtimes show i Alicante i slutten av juni, en årlig festival der.
Dyreeiere får passe på at at ikke overfører egen utrygghet til dyra sine, altfor mye menneskliggjøring av dyreatferd. En sammenligning er trening av dyr til jakt, de lærer seg lyd av skudd, så det er mulig.
Jeg har hatt katter i alle år og de har ordnet seg selv, kattene som syns det er ubehagelig finner et gjemmested, de andre har valset rundt beina våre. Ingen «traumer» observert i ettertid.
 
Cygnus2021-01-01 15:37
Antall innlegg: 44845

Nei enig at det kanskje ikke går i grisgrendte strøk - men i store (i den grad vi har store byer her til lands - det er jo et definisjonsspørsmål! ) byer er det galematias at folk flest flyr rundt og smeller av raketter - med branner og menneskeskader som følge! Og helt unødvendig, synes jeg - har vært med på sånne spektakulære nyttårs 'byfyrverkeri' i mange byer og har opplevd det som like tilfredsstillende hvis ikke mer.
PS Dyr må jo holdes inne.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2021-01-01 15:52
Antall innlegg: 4429

Altså, vi trenger ikke å skyte raketter til himmels for å feire at det er et nytt år. Ja til totalforbud. Vi kan sikkert finne bedre måter å markere nyttårsskiftet på. Her i denne lille sørlandsbyen suste rakettene rundt fra alle kanter selv om det er gitt klar beskjed om å kun skyte ut fra molo mot åpent vann. Jeg hater det! Har opplevd, for endel år siden, at en søppelsekk som stod midlertidig rett utenfor verandadøra tok fyr. Mine gamle foreldre var i huset; og hadde ikke jeg vært der akkurat da, og fikk slukka brannen, så kunne det ha gått virkelig galt i denne gamle trehusbebyggelsen.
 
Cygnus2021-01-01 15:56
Antall innlegg: 44845

Men alt dette skjer ikke, Ordputter, hvis en har offentlige spektakulære show - det er når folk flest flyr rundt og har raketter som går alle veier og sårer folk og setter fyr på hus osv.
 
Nixita2021-01-01 17:26
Antall innlegg: 4720

Ja jeg kunne levd med at forbudet ble for privatpersoner. Sånn som det er nå er det helt håpløst og det skytes jo opp også når det er tett tåke?! Så for enkelte er det kanskje lyden av skudd som er stas? Mange dyr er redde, punktum. Hørte de første skuddene i går kl 16 og hørt et par i formiddag og. Ikke lett for folk med redde dyr å skjerme de da. Hater svineriet!
 
lind2021-01-01 19:25
Antall innlegg: 1312

Dette er nok ei tullside Tørket K. Les det andre som ligger innpå der :)))
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?