Spillrom
Sjiraffen21
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede21
Mobilspill
Pågående8 893

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Slurvesara2008-09-30 11:08
Antall innlegg: 37

GI OPP!!!
Jeg startet et spill hvor min motspiller startet med pass. Jeg la et ord og deretter forteller hun at hun må gå. Helt greit, MEN hun trykker ikke på "gi opp" knappen, men bare kobler fra.... Ergo sitter jeg nå i et spill aleine å må vente på at tiden hennes går ut. Utrolig irriterende.

Så til dere som må gå midt i et spill: TRYKK PÅ "GI OPP" KNAPPEN!!

Hilsen en irritert Slurvesara:o(
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-09-30 12:50
Antall innlegg: 640

Det spørs om en ikke når frem til motstanderen bedre ved å sende en personlig melding, men temaet er greit å ta opp her også. Det kan jo være at vedkommende ikke var klar over måten å gjøre det på og at du dermed ble sittende igjen i lengre tid uten å kunne gå ut av spillet.
Sånn sett er det greit å ta det i forumet også, da det blir en påminnelse til andre som heller ikke bruker gi-opp-knappen så ofte.

Vi lar tråden stå denne gang, men dette er utdrag fra forumreglene:
* Lag en tydelig tittel på innlegget. Det er alfa og omega for å lokke andre brukere til å delta i diskusjonen din. Hold deg unna VERSALER og unødig tegnsetting!!!!!! Det gjelder både i tittel og innlegg i tråder generelt.
 
Jente2008-09-30 13:32
Antall innlegg: 1

Hvorfor må hun gå fordi hun startet med pass? Kanskje manglet hun bare en bokstav å bygge på for å få en bingo, har gjort det selv en gang. Visste ikke at det var en regel. Hilsen en som lurer.
 
eterem2008-09-30 13:42
Antall innlegg: 1882

Hun må ikke gå fordi hun startet med pass, det kom nok noe opp som gjorde at hun ikke kunne fullføre spillet. Det er helt greit å starte spillet med å passe, Jente :) Jeg har også gjort det noen ganger da jeg ikke har noen vokaler.
 
korsa19572008-10-01 08:58
Antall innlegg: 63

De gangene jeg har opplevd dette har jeg som regel ledet ganske mye og motspiller har bare forlatt uten ett ord. Irriterende.
 
korsa19572008-10-01 09:04
Antall innlegg: 63

Har også ligget under med over 200 poeng, men å gi seg har aldri vært et alternativ, det er jo bare et spill og utrolig dårlig gjort overfor motspiller. Dette kan jo skje rett som det er når du spiller tilfeldig og da må du regne med at du kan bli durabelig akterutseilt - eller seile fra.

Ha en fin dag alle sammen ;p
 
Slurvesara2008-10-01 09:08
Antall innlegg: 37

Jeg syns faktisk at det er helt greit å gi opp hvis det er noe som gjør at en ikke kan fullføre spillet. Om noen gir opp fordi de ligger under eller ikke gidder mer er også helt ok, for da får motstanderen mye poeng. MEN det som er kjedelig er når de bare forsvinnesr og en må sitte igjen å vente til tiden er ute. Jeg fikk mange poeng ekstra i går, men det er utrolig kjedelig å veeeeente.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-10-01 11:50
Antall innlegg: 1944

Det rare er, at det er så mange som velger å slutte og spille, istedet for å gi opp. Den som ikke spiller lenger vil tape mer ranking på at motspilleren kan fortsette å spille, enn om spillet hadde blitt avbrutt.
 
kallekanin092008-10-01 17:58
Antall innlegg: 69

Skjønner ikke problemet. Er det ikke deilig å få en anledning til å håve inn poeng uten all verdens strev, pluss at man får ekstra lang tid til å planlegge ordene sine?
 
Alfa932008-10-01 18:06
Antall innlegg: 7771

Problemet er jo nettopp det at du blir sittende og vente, og de fleste her vil jo gjerne ha ranking som er fortjent. Jeg er enig med Slurvesara i at folk godt kan gi opp når noe kommer i veien, men det er veldig uhøflig å bare gå ifra spillet. Motspilleren har vel ikke lyst til å sitte der og vente i evigheter, motspilleren vil heller komme igang med et nytt spill.
 
eterem2008-10-01 18:28
Antall innlegg: 1882

Det er veldig kjedelig å sitte å vente! En jeg spilte mot la ikke ut en eneste brikke, men han/hun koblet heller ikke fra. Så da måtte jeg bare vente, og vente... Heldigvis var det Lynraskt spill, så måtte bare vente 11 minutter før han/hun hadde fått fem minutter i minustid. Skjønner ikke hvorfor noen gjør dette. Man legger jo ut brikker når det er ens tur, og får flere poeng enn hvis han/hun hadde "gitt opp" eller koblet fra. Men, det er opp til alle og enhver.. Og det er som Alfa sier, det er kjedelig å vente når man vil spille :)
 
kallekanin092008-10-01 18:29
Antall innlegg: 69

Det man gjerne blir møtt med her inne i forum, er at så lenge muligheten for det ene eller det andre er tilstede, må man leve med det. Og det er det jeg mener om folk som bare kobler av - de KAN gjøre det, og det er opp til oss andre å gjøre det beste ut av det.
Noe annet er de som går inn i spill uten å sjekke motstanderen sin ranking på forhånd, og SÅ forlater, DET irriterer meg. Men det er jo bare å passe seg ut av spillet, og av og til prøve å minne dem om muligheten for å sjekke ranking på forhånd.
Lev vel :-)
 
Slurvesara2008-10-01 21:08
Antall innlegg: 37

Passe seg ut av spillet dersom motspilleren har koblet fra? hva hjelper det? MAn må vente på at motspillerens tid går ut uansett.
 
Gaber2008-10-01 21:10
Antall innlegg: 3

Kan det være at den som slutter å legge ut, satser på at den andre velger å gi opp? Da vil jo den som slutter å legge ut, være den som får poengene. Så ikke gå i den fellen, da er det bedre å vente.
Spillte mot en som takket for seg før alle brikker var brukt, men han koblet ikke fra. Han lå ganske mange poeng under meg. Så la han plutselig ut flere omganger senere. Følte at han ville få meg til å forlate spillet - for at han skulle vinne.
 
kallekanin092008-10-01 21:12
Antall innlegg: 69

Man kan passe seg ut hvis noen bare forlater, snakker jeg om. Skjer meg ganske ofte
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-10-02 00:09
Antall innlegg: 1944

Slurvesara: dersom du leder nok til ikke å tape rating, kan du passe.
Spillet avsluttes etter tre runder, dersom ingen legger ut.
 
Slurvesara2008-10-02 09:01
Antall innlegg: 37

JA; jeg vet, MEN jeg må likevel sitte å vente til tiden til motspilleren går ut for hver gang jeg passer.Altså tre ganger. Når en spiller hurtig på 30 minutt tar det lang tid. Det er kjedelig og irriterende.
Men som noen sa lenger opp, kanskjemotstanderen kobler fra i håp om at motstanderen gir opp?

 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?