Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 562

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
scrabber - Ikke medlem lenger2021-07-19 20:01
Antall innlegg: 121

Arkitekturopprøret
Jeg har lurt på hvorfor? Hvorfor arkitekter ikke forstår at de er i ferd med å ødelegge mange boligområder med disse kontorbygglignende husene som popper opp overalt. Skåret over samme lest, og på toppen av det så er det planta ensartede tujaer rundt hele eiendommen! Alt av trær og busker og blomster som var på eiendommene tidligere er fjerna. Alt! Det er ingen egenart igjen. Og det er bare til å bli trist av.

Chiraff2021-07-19 23:18
Antall innlegg: 19107

Her trenger vi eksempler på dine påstander!

scrabber - Ikke medlem lenger2021-07-20 11:15
Antall innlegg: 121

Du kan gå inn på FINN.
Det meste av det som bygges nytt nå har denne "stilen". Den sammen smale brune kledningen. Ofte er bygget "delt i to" som en bløtkake. Hele underetasjen/førsteetasje er også brun/mørkebrun. Vinduer? Jo de er plassert helt tilfeldig på fasadene. Som en 4-åring kan tegne det. Og på toppen av denne elendigheten så er det ofte flatt tak. Det "hjelpe" litt hvis det er pulttak eller saltak... men bare litt. For de av oss som har den minste interesse for estetikk og harmoni, så er dette "øyebæsj"! Hehe- ja det ordet hørte jeg nylig i et program, tror det var fra Danmark.
Jeg var inne på FB-siden til Arkitekturopprøret for første gang i går; der er det nok mange "gode" eksempler på elendigheten.

Kvilepool2021-07-20 17:04
Antall innlegg: 1131

De gustibus non est disputandum

LilleLaila2021-07-20 18:29
Antall innlegg: 3144

Veldig trist, enig med deg, scrabber. Det fargerike og fantasifulle er visst i ferd med å forsvinne. Får tankene tilbake til Sovjetunionen ...

Stekt Suppe - Ikke medlem lenger2021-07-28 02:11
Antall innlegg: 669

Huff, ja. Mye stygt som bygges nå.
Hvorfor synes arkitektene at det er pent?

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?