Spillrom
Sjiraffen | 11 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 11 |
Mobilspill
Pågående | 8 514 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
bris1 | 2021-08-21 10:26 | |
![]() | Forum - hva skjer? Jeg har vært medlem av og spilt Ordspill siden november 2008. På den tiden var forum et sted med stor aktivitet og mange aktive deltakere. Det var gode debattanter i alle trådene, slik jeg husker det. Og diskusjonene kunne være heftige og lange, for folk er som vi vet forskjellige og meningene er mange. Likevel var respekten for meddebattantene tydelig tilstede. Det gjorde at det ble interessant å følge disse, og etterhvert å delta i diskusjoner med tema jeg var opptatt av. Etterhvert dukket det opp profiler som startet tråd etter tråd med intetsigende tema som noen få, om noen, responderte på. Til tross for manglende interesse fra andre, fortsatte disse profilene å pøse på med nye tråder. I tillegg var samme profilene aktive i andre, mer seriøse tråder. Innleggene var ofte helt uten relevans til tema for tråden, og det oppsto mye irritasjon i kjølvannet av det. Tråder som hadde eksistert lenge og skapt mye engasjement i form av dialog mellom flere spillere, som f.eks. Geografitråden, ble på et tidspunkt også «innvadert» av spillere som enten ville endre tråden til å bli noe helt annet (gå over til å legge ut bilder osv.) eller spillere som klaget over at oppgavene var «altfor vanskelige». Og sakte, men sikkert, forsvant spiller etter spiller fra forumssiden. For meg er ikke det vanskelig å skjønne bakgrunnen. I dag er det ikke mange som er aktive i forum. Nå herjes forum av tidligere nevnte spiller(e) med flere profiler, som til dels svarer seg selv for å holde tråder i gang og til dels har absolutt intetsigende kommentarer i flere tråder som dermed havner øverst og er det første en ser når man går inn på forumssiden. Det frister ikke å gå inn, verken for å se kommentaren eller for å kommentere når det er en – to profiler som har hatt en runde i flest mulig tråder. Hvorfor ikke? Fordi det er ikke mulig for meg å se alle innleggene som et ønske om kommunikasjon med andre spillere, bare et ønske om å se sitt eget spillenick på toppen i flest mulig tråder. Jeg lurer litt på om vi er på vei dit at det bare er en spiller – med flere nick – som er aktiv i forum. Vanskelig å skjønne at noen har glede av slikt. Om man bare ønsker å kommunisere med seg selv kan man ta seg en prat på kammerset, tilhøreren er den samme. Jeg vet ikke hva som skal til for å få liv i forum igjen. Synes det er trist at det har blitt sånn, men frykter at vi er på vei dit at forum stilner. Det går fmuligens ei grense for hvor lenge man gidder å bruke Ordspill til å kommunisere med seg selv, og så kommer alle gode debattanter tilbake igjen. Det er lov å håpe. | |
Cygnus | 2021-08-21 10:58 | |
![]() | Tiltredes! | |
LilleLaila | 2021-08-21 11:07 | |
![]() | Jeg har også vært medlem siden 2008, men hadde mange års opphold i forum. Husker at det var morsommere i forumet den gangen, men så var det jo også ganske mange flere spilere her inne. Ofte fullt i Sjiraffen, så man måtte gå til Krokodillen eller Elefanten. Enig med Bris1 i noe av det hun skriver, men det er vel uansett vi som må gjøre forumet interessant igjen, til tross for disse "trollene". | |