Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 537

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Kanarifuglen2021-10-03 21:35
Antall innlegg: 1160

En litt underlig tråd.
Først begynner jeg med en slags gjetting. Det har seg sånn at jeg gikk fra å være litt trultete for noen måneder siden, til nå å være slank. Da hadde jeg vært trultete i ganske mange år (noe sånt som 6-7 år). De trultete årene i mitt liv kan jeg nok kalle dem... for jeg var slank før det. Så tenkte jeg som nå er bikka 55 år at det dessverre var "alderstillegget" som var kommet for å bli! Jeg var ingen storspiser, men likevel sneik kiloene seg på i disse årene. Men så skjedde det et mirakel. Jeg begynte sakte men sikkert å gå nedover i vekt, i løpet av drøye halvåret. ikke skjønte jeg mye av det, for jeg hadde ikke forandra særlig på inntaket av mat. MEN, så gikk det et lys opp for meg. Jeg begynte med noe helt nytt som jeg ikke hadde gjort før. Noe som ikke inneholder kalorier, og som sier deilig knas knas knas. Ja, hva tror dere det er ?
Og, har jeg funnet vidunderkuren ?

Nixita2021-10-03 22:47
Antall innlegg: 4724

Gulrøtter :)

Noe nytt2021-10-03 23:00
Antall innlegg: 83

Det må jo være potetgull - eller?

London Rose2021-10-04 02:27
Antall innlegg: 11068

Selleri

ingeralice2021-10-04 08:35
Antall innlegg: 1939

Kål

Kanarifuglen2021-10-04 09:28

Gode forslag (med unntak av potetgull). Men nei, ikke noe av dette.
Når det gjelder gulrøtter ja; det spiste jeg i bøtter og spann flere måneder før "vidunderkuren min". Jeg tenkte ikke da, og ikke nå, på at jeg ville bli slank igjen. Hadde på en måte forsona meg med "trultetilværelsen". Fordi jeg ikke orka å bruke så mye tid og energi på å tenke på/gjøre noe med det. Det finnes jo viktigere ting å ha fokus på !
Så det som skjedde kom som en mildt sagt gledelig overraskelse.

Skal fortsette gjetteleken litt til : Dette "vidundermiddelet" legges i fryseren en viss tid. Det er helt nødvendig for knasknasknas følelsen.
Der skal det ikke ligge for lenge...

Kanarifuglen2021-10-04 09:40

I denne perioden så har jeg også spist skalldyr nesten daglig. Mest krabbe.
Så kan jo undre på om det også har hatt betydning.
Og så har jeg absolutt ikke slutta med sjokolade!

anka19582021-10-04 10:52
Antall innlegg: 25

isbiter.

Kanarifuglen2021-10-04 12:12

Riktig anka! Is. Ikke biter men flak som er lett å tygge. Ikke for tynne og ikke for tykke... Den følelsen av å tygge virker mettende på en måte, selv om det da ikke er mat. Å bare drikke iskaldt vann gir ikke samme følelse.
Så det må være noe med tyggefunksjonen som "lurer" hjernen til å tro at det er mat. Og da er vel konklusjonen at jeg sannsynligvis har spist mindre også. Men jeg kan helt sikkert si at jeg ikke har vært sulten i det hele tatt!
Ja, det er jo ofte det man bruker mat til dessverre; belønning.
Ikke uten grunn at vi blir tjukkere og tjukkere her oppe. Og det er jo for det meste ikke særlig bra for oss.

auau2021-10-04 15:09
Antall innlegg: 40156

Kan det tenkes at stopp med sjokolade hadde hatt like god effekt som å tygge isflak?

Kanarifuglen2021-10-04 16:35

Sikkert for dem som er skikkelig "sjokoladespisere". Men jeg spiser litt sjokolade noen ganger i uka; så det ville ikke gjort en forskjell for meg.
Det som jeg ble svært overraska over er at denne tygginga av isflak gir en metthetsfølelse som er ganske annerledes enn å drikke tilsvarende mengde isvann. Så da er det nærliggende å tenke at det er fordi man TYGGER og ikke bare svelger. Vet jeg leste (for lenge siden) noe om det med å tygge kontra å bare svelge. At hjernen oppfatter det som tygges som mat, og ikke "bare" drikke. At det da er visse fysiologiske funksjoner som gjør at hjernen sier JA! Hehe, og man lurer hjernen på en måte...
Ja, jeg er nok ikke helt på jordet med denne teorien.
Vel, det er jo ikke min teori.
Kanskje ikke alle som orker å tygge isflak i allslags vær!
Kan bare konstatere at jeg nyter det, og det har bidratt til at "trultekiloene" er borte.
Så var også denne tråden ment å skulle være litt morsom.
Samtidig så tenkte jeg at noen kanskje ville prøve denne "oppskriften".
Og helt på tampen så vil jeg si at jeg er en utforsker; så jeg er nysgjerrig på mangt og meget. Og så elsker jeg å knase isflak! Bra for meg.
Om det virker på noen andre er det jo helt umulig å si noe fornuftig om.

trymare2021-10-04 17:50
Antall innlegg: 871

Betegnende hvordan kanarifuglen svarer med romaner, mens resten skriver kortere meldinger.

Kanarifuglen2021-10-04 19:44

Hehe- kanarifuglromaner !
Nei, hvis de ikke har lyst til å mene/skrive noe mer, så er det sånn det er.
Tror dette var slutten på denne Kanarifuglromanen.
Jeg er bare sånn at jeg av og til får litt dilla på tastaturet.
Kanarifugldilla.
For min del kan denne tråden godt avsluttes nå. Jeg fikk jo noe respons da !

trymare2021-10-04 20:28
Antall innlegg: 871

Syns det var en fin tråd jeg, ikke noe galt med det du skriver. Men hvorfor bruker du mellomrom før spørsmålstegn og utropstegn? Det er enkelte som gjør dette, og jeg skjønner ikke hvorfor.

Kanarifuglen2021-10-04 21:36

Jeg har ikke greie på rettskriving, rett og slett. Så hva som regnes som riktig og mindre riktig det dropper jeg å tenke på. At jeg så ofte bruker hermetegn er også ikke "etter boka". Nei, jeg orker ikke å sette meg inn i hva som er rett. Hadde nok vært noe annet hvis jeg hadde skrevet innlegg i avis eller lignende. Men jeg skriver bare her, så da blir det mye mer eller mindre feil.

Hidrasund2021-10-05 11:26
Antall innlegg: 100

Bra jobba Kanarifuglen! Det er artig å høre at folk finner "sin greie", og får positive opplevelser. Jeg var selv altfor tung, 107 kg i begynnelsen av 2017, begynte å telle karbohydrater for å redusere inntaket og er i dag stabilt 75 kg. det kjennes fantastisk. Jeg har en diagnose som gjør livet litt vanskelig av og til, og da er det viktig å fokusere på og få positive opplevelser med andre ting.

Kanarifuglen2021-10-05 20:20

Bra jobba av oss begge Hidrasund! Men jeg føler egentlig ikke at jeg gjorde en stor innsats for å få av kiloene. Det var rett og slett en stor overraskelse at de sakte men sikkert forsvant. Når jeg nå noe fortumla har forstått at de faktisk er borte ... så er det nok nødvendig å være oppmerksom så de ikke kommer på igjen !
Badevekt har jeg ikke. Nei, kjenner det nok mest på klærne ja.
75 kilo Hidrasund; det er veldig slankt for en voksen mann.
Fra 107 til 75, fantastisk !

Stekt Suppe - Ikke medlem lenger2021-10-06 02:27
Antall innlegg: 669

Har sluttet å veie meg.
En får trives som en er.

Hidrasund2021-10-06 20:38
Antall innlegg: 100

Hvis en trives så har man det bra, eller kan man si at man da har en forutsetning for å ha det bra?

Kanarifuglen2021-10-06 22:57

Kompliserte saker! Jeg synes det er veldig varierende hva som gjør at man har det bra... For noen har kiloene stor betydning, og for andre mindre.
For eksempel Erna virker ikke som hun lar seg tynge av kiloene.
Jeg hadde ikke akkurat "hemmende kiloer", men følte meg definitivt ikke bra med de rundt 10 kiloene som spesielt hadde satt seg på baken og magen.
Når man har levd mesteparten av livet som slank, og identifisert seg med det, så kan 10 kilo føles ubehagelig. Og så er det noen som sier at de alltid har vært litt lubne/fyldige, og da er de vel mer bekvemme med ekstra kilo kanskje.

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?