Spillrom
Sjiraffen | 13 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 13 |
Mobilspill
Pågående | 8 693 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Spar - Administrator | 2021-11-07 18:18 | |
![]() | Nam <3 Dessert må til om søndagen. Enig? Her ble det enkelt i dag; is, Creme Mandel, Henning Olsen. Hva med deg? | |
Cygnus | 2021-11-07 18:27 | |
![]() | Hadde ikke tenkt vi skulle ha noen dessert, men nå kom jeg på at det kanskje ville være godt med litt fruktsalat etter hovedretten! | |
Spar - Administrator | 2021-12-05 17:05 | |
![]() | Det er tid for å informere om dagens dessert ;-) Vaniljeis med varme bjørnebær. Smakte godt. Takk! | |
Cygnus | 2021-12-05 17:37 | |
![]() | Jeg fikk påpakning/trussel fra fb fordi jeg hadde skrevet Nam et sted. Må bety noe fælt i et eller annet språk! I alle fall : dagens dessert vil bli mango og blåbær med fløte! | |
Spar - Administrator | 2021-12-05 17:39 | |
![]() | Haha, fb fornekter seg ikke :-)) | |
berita | 2021-12-05 18:05 | |
![]() | Tilslørte bondepiker, gammeldags namnam! Var så mye gode og rimelige norske epler i høst, så jeg laget eplemos. Det som ikke skulle spises ganske fort, havnet i fryseren. Når jeg har bakt brød, skjærer jeg dem i skiver før jeg har dem i fryseren. Da blir det en del brødsmuler som jeg lar ligge på en tallerken til de er tørre. Da kjevler jeg over dem for å knuse de litt store, blander dem med sukker og bruner i smør. De havner i små bokser i fryseren når de er kalde. Det eneste jeg har gjort i dag, er å legge brød, eplemos og fløtekrem lagvis og porsjonsvis i glass. Kan selvfølgelig også legge bondepikene i ei skål :) Omstendelig dette, men kanskje noen har glemt, eller aldri hørt om denne desserten. Hvordan klarte og klarer folk seg uten en romslig fryser, forrestenr? | |
1976kjell | 2021-12-05 21:36 | |
![]() | Ikke noe fast på søndager her, men i mine yngre dager var det rød gele med vaniljesaus som gjaldt. Og attpåtil sukker oppå sausen | |
Spar - Administrator | 2021-12-05 21:37 | |
![]() | Ja til søndagsdessert. Tenk litt på det, Kjell :-) | |
bladfyken - Administrator | 2021-12-06 12:36 | |
![]() | @Cygnus: "'Naam" er vel eit nedsetjande kortord for Vietnam, på språket til krigarfolket over there ... ;-) | |
Cygnus | 2021-12-06 12:52 | |
![]() | Ja sånn kan det gå! Men det var ganske nøytralt i min ungdom - da krigerne dro til Nam (og vi kjempet mot at de skulle dra til Nam for å døde og dø selv) - at krigerne var veldig rasisistiske da de var I landet benektes selvsagt ikke! Får i alle fall passe meg for å si at noe høres godt ut på fb!! | |
Cygnus | 2021-12-06 12:55 | |
![]() | Forøvrig la jeg JID en gang på Wordfeud - motparten skrev: det er stygt, og trakk seg. Og selvsagt er det nedsettende som skjellsord, men er dog et ord. Forøvrig har Wordfeud siden det fjernet ordet. | |
Cygnus | 2021-12-06 12:56 | |
![]() | For your info: Jid er et nedsettende ord for jøde. | |
bladfyken - Administrator | 2021-12-06 14:46 | |
![]() | Engelsk Wordfeud? Der hadde dei vel ei utrydding av krenke-ord for nokre månader sidan. Fullstendig misforstått, spør du meg. | |
Cygnus | 2021-12-06 14:53 | |
![]() | Yep! | |