Spillrom
Sjiraffen | 15 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 15 |
Mobilspill
Pågående | 8 684 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
jonbang | 2021-11-29 23:28 | |
![]() | Elendig utdeling av bokstaver Vet ikke om det bare er jeg som føler dette, men jeg har vært her rundt 8-10 år. Bestanfig har det vært rare utdelinger av bokstaver, men i det siste har det tatt helt av. Jeg må ofte, gjerne flere ganger på rad bytte brikker da det enten kun er vokaler eller konsonanter. Å da gjerne alle de vanskelige bokstavene, som æ, j, alle f'ene....Men jeg mener å se et mønster: De med høyere ranking får ofte bokstaver de kan bruke. Å, nei, det er ikke fordi jeg ikke kan lage ord, jeg har bare ikke bestandig bokstaver til å legge ut noe ord. Mulig som sagt, det bare er meg, men....Som sagt, har spilt noen år nå, vært lite aktiv en periode, men har spilt veldig mye i det siste å det er nesten håpløst. Når motsanderen vinner med både 200 og 300 poeng, da blir jeg motløs å får lyst å kutte ut ordspill. Jeg mener som sagt det var bedre før svenskene overtok. | |
AaseB | 2021-11-30 07:44 | |
![]() | Hjernen vår prøver jo å lete etter mønster, og jeg har også tenkt av det har vært spesielt i det siste. Enten bare vokaler eller bare konsonanter. Ingen E'er før langt ute i spillet, men drøssevis av F"er. Likevel tror jeg at det er fullstendig tilfeldig hvordan brikkene blir delt ut, selv om det kan se slik ut. Også fordi jeg vet jeg har tenkt de samme før og det har gått over etter litt tid. Tilfeldigvis. | |
bladfyken - Administrator | 2021-11-30 10:32 | |
![]() | Dei som har høg ranking, har det fordi dei er flinkare til å sjonglere med vanskelege brikker – så enkelt er det. :-) Dessutan: I løpet av 8-10 år er det i grunnen å forvente at det dukkar opp ein og annan forbaska lang periode med drittbokstavar ... ;-) Det går opp og ned med brikkelukka i dette spelet for oss alle, frå spel til spel, dag til dag, veke til veke, månad for månad – og det må vi nok leve med, for det er faktisk heilt tilfelleleg. :-) | |
AaseB | 2021-11-30 14:48 | |
![]() | *Likevel tror jeg at det er fullstendig tilfeldig hvordan brikkene blir delt ut, selv om det IKKE ser slik ut.* Greit at setningene ikke er helt tilfeldig bygd opp. ;) | |
Cygnus | 2021-11-30 15:00 | |
![]() | :) | |
bladfyken - Administrator | 2021-11-30 23:15 | |
![]() | For ei tid sidan snubla eg over eit foruminnlegg frå Veldiglad anno 2010, og no har eg brukt fleire timar på å finne det attende (mest fordi det var så ustyrteleg artige diskusjonar her inne back in the days, då eg dessverre ikkje eingong hadde høyrd om det deilige fenomenet Ordspill, så no vart eg sitjande å lese til augo vart store og våte, dels skoggerleande, dels hoderystande ...) Men altså: Her er eit høgst relevant gullkorn frå verdas desidert beste (på bokmål) ordspelar, wordfeudar og ikkje minst scrabblar, fyren som har vunne NM i fysisk, live scrabbling ti av dei elleve gongene han har stilt opp, sjølvaste Veldiglad: --- HVIS det var onde ordspilldemoner ute etter å ta dere paranoide - ville ikke dette da være likt for alle? Vil ikke alle uansett spille etter de samme forutsetningene? Flaks og uflaks er ikke mer en subjektivisering av tilfeldigheter. Noe som er ganske naturlig. "Å, jeg rakk akkurat ikke bussen, så uflaks.." men det finnes ikke en virkelig _uflakskraft_ som er ute etter å ta deg, man bare reflekterer over at det som tilfeldigvis hendte ikke gagner en. De fleste klarer å føle at de har flaks eller uflaks om hverandre, men likevel klare å legge fra seg tanken om uflaksmonsteret som gjemmer seg under senga. Lykke til! :) --- I grunnen er heile tråden ganske lystig og opplysande lesing, så enjoy!: www.ordspill.no/foru...am p;page=0 | |
Spar - Administrator | 2021-11-30 23:23 | |
![]() | Artig lesing fra 2010 der ;-) | |
jan567 | 2021-12-13 15:40 | |
![]() | Jeg opplever det samme som deg. Konstant vokaltørke og stort sett de verste bokstavene du kan få i hvert eneste spill og det har vart lenge nå. Demotiverende å spille under sånne forhold. | |
Kanarifuglen | 2021-12-13 17:11 | |
![]() | Og jeg er en av de få heldige som aldri opplever perioder med "vokaltørke" eller "de verste bokstavene". | |