Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 999

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Chiraff2022-01-13 14:30
Antall innlegg: 15832

Ny Sentralbanksjef
Hva mener Ordspillerene om ansettelse av ny sentralbanksjef?
Er Stoltenberg diskvalifisert fordi han er tidligere statsminister og venn med med Støre gjennom noen tiår?
Han har jo vært ute av norsk politikk i 8 år.
 
bris12022-01-13 15:20
Antall innlegg: 2593

Chiraff, han er vel i aller høyeste grad en del av norsk politikk selv om han ikke lenger sitter i regjering. Jeg har fått med meg at det ble gjort et vedtak i den tiden han var statsråd i Brundtland-regjeringen som sa at sentralbank- sjefen ikke skal rekrutteres fra politiske miljø. Det kan vel være lurt, tenker jeg. Når det er sagt, jeg tror at Stoltenberg har stor integritet og at han er godt kvalifisert til stillingen. Personlig skulle jeg gjerne sett en kvinne (les visesentralbanksjefen) i stillingen. Eller en annen kvinne med gode nok kvalifikasjoner.
 
Cygnus2022-01-13 15:33
Antall innlegg: 44845

Stoltenberg er helt sikkert kvalifisert, men det er noe ekkelt slik prosessen har vært så langt. (Og sikkert det siste Støre trengte i sin pressete tid!) Det har også kommet frem at minst halvparten av de ti foregående sentralbanksjefene har vært politiske i høy grad! Kanskje bra å ta nye vendinger - f eks med kvinnen som åpenbart også er høyst kvalifisert men overhodet ikke fra et politisk miljø.
 
Chiraff2022-01-13 18:58
Antall innlegg: 15832

Jeg tenker at Finansdepartementet klarer å ta denne viktige beslutningen uten den «stormen i vannglasset» som mediene pisker opp. Jeg synes at det heller ikke at det negativt at en søker er venn av nåværende statsminister, DET faktum bør da heller ikke være diskvalifiserende. Men, i likhet med de aller fleste, har jeg intet grunnlag for å vurdere kvalifikasjonene til de to søkerne. Om valget faller på nåværende NK er ikke meg imot ;-)
 
Hard Kost2022-01-13 19:43
Antall innlegg: 53

Litt artig å observere at mange av de samme mediene som vanligvis er veldig opptatt av å fremme kvinners kandidatur, nå velger å snakke frem Stoltenberg med alle midler på bekostning av en høyst kvalifisert kvinne.
 
irenramsy2022-01-13 20:14
Antall innlegg: 80

måtte den beste kandidaten få jobben, og da fordi vedkommende er kvalifisert, og ikke pga kameraderi
 
trymare2022-01-14 00:03
Antall innlegg: 871

Håper på Ida Bache.
 
trymare2022-01-14 00:09
Antall innlegg: 871

Hvem er forresten denne Hard Kost? Minner uhyggelig mye om visse supper og verter vi har hatt med å gjøre tidligere.
 
bladfyken - Administrator2022-01-14 13:46
Antall innlegg: 601

@Hard Kost: Kva for medie er det som framsnakkar kandidaturet til Stoltenberg? Eg synest dei aller fleste gir uttrykk for ei kritisk haldning – med særs god grunn!
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?