Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 1 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 781 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Audioman | 2022-03-19 03:49 | |
![]() | Start i spill Jeg har merket meg at jeg starter kun ca en femdel av spillene jeg oppretter... Burde ikke dette vært ca halvparten? Er det andre som opplever ubalanse i dette? | |
Cygnus | 2022-03-20 20:25 | |
![]() | Det er sikkert jeg som er treg, men er ikke sikker på at jeg forstår hva du mener eller hvordan du regner ut dette. Kan du forklare det? | |
Audioman | 2022-03-21 00:22 | |
![]() | Regner med at man skal starte annenhvert spill? Det har jeg inntrykk av at jeg ikke gjør... | |
AaseB | 2022-03-21 07:52 | |
![]() | For min del har jeg inntrykk av at jeg starter ca halvparten av spilla. Men "inntrykk av" er et uttrykk som ikke brukes av folk som jobber med statistikk og har ingen betydning i denne sammenhengen. De går grundigere til verks. Har du lyst og tid, så hadde det jo vært interessant om du kunne bevise teorien din med tall etter et forsøk på 1 000 eller gjerne 10 000 spill. | |
bladfyken - Administrator | 2022-03-21 09:27 | |
![]() | True, Aase! Og det same gjeld for alle konspiratorikarane som er overtydde om at dei alltid får så mykje dårlegare bokstavar enn motstandarane! :-D | |
Spar - Administrator | 2022-03-21 17:28 | |
![]() | Ååååå som jeg savner kompisen til Einar Flydal ;-) | |
Kanarifuglen | 2022-03-21 17:41 | |
![]() | Den må jeg kommentere... Forumet består nå av, neste, bare folk som verken konspirerer eller kvitrer eller provoserer. Og jeg kikker innom av og til for å konstatere at Forumet nå, for det meste, er en fredelig plass. Og består av en ganske liten homogen gruppe (eller noe i den duren) individer. Og at, hvis jeg hadde fortsatt å surre her inne, så hadde jeg nok ikke savna Einar Flydals kompis ! Men det var jo en merksnodig Forumsopplevelse vil jeg si. | |
Audioman | 2022-03-22 09:52 | |
![]() | Å kan det jo være at jeg bare legger merke til dette når jeg i en periode får masse 2er starter. Prøver ikke å være konspiratorisk eller lage krøll. Ville bare vite om jeg var alene om å oppleve dette. Kunne godt tenkt meg å se dataene på dette. Er det noe som er tilgjengelig for oss brukere? | |
Audioman | 2022-03-22 09:57 | |
![]() | Jeg forsøker heller ikke å skrive noen vitenskapelig artikkel om temaet. Og er fullt klar over at jeg kan bli lurt av min egen persepsjon. | |
bladfyken - Administrator | 2022-03-22 11:14 | |
![]() | Det er ikkje nett kvantefysikk å konkludere med at den gjennomsnittlege spelaren startar i nøyaktig 50 prosent av kampane ... ;-) | |
Hard Kost | 2022-03-22 11:33 | |
![]() | Det er vel heller ikke kvantefysikk å ha leseevner nok til å få med seg at Audioman skriver om "spillene jeg oppretter", ikke alle spill totalt. | |
bladfyken - Administrator | 2022-03-22 12:46 | |
![]() | @Hard Kost: Audioman spør om han er "alene om å oppleve dette". Det er han sjølvsagt ikkje. På same vis som somme i periodar vil oppleve at dei startar mykje oftare enn ikkje, vil andre naudsynleg ha det tvert om. I sum blir det uunngåeleg 50/50. | |
Hard Kost | 2022-03-22 13:00 | |
![]() | @bladfyken : Men, han spør om flere har opplevd dette på *spill de oppretter*. Altså om det er forskjell på å starte spill selv, og på å bli med i andres spill. Jeg forstår ikke det behovet enkelte har for å møte slike spørsmål med den sarkasmen vi ser her i tråden. | |
bladfyken - Administrator | 2022-03-22 15:30 | |
![]() | Teoretisk er det sjølvsagt mogleg at den som opprettar eit spel, i åtti prosent av tilfella startar som nummer to. Men kva er sannsynet for at det er slik? Og kvifor i all verda skulle Betapet ha gidda å kode spelet til å fungere slik? Kort sagt: Det finst ikkje ein logisk grunn i verda til å leggje inn ein slik skeivfordeling, så då kan ein nok trygt gå ut frå at det heller ikkje er slik. Det er utruleg mykje rart ein kan tru og kjenne på, men som ikkje heng på greip når ein tenkjer seg om. Sjølv kjenner eg til dømes sterkt på at kvar gong eg møter Veldiglad eller Hotspur, anten her, i Wordfeud eller i Scrabble, så får dei usannsynleg mykje betre brikker enn meg. Men sjølv om det kjennest slik ut - stort sett kvar gong – så veit eg jo at den harde realiteten er at dei rett og slett er grisegode. | |
Audioman | 2022-03-22 23:12 | |
![]() | Må vel presisere at jeg snakker om android appen her. 👍 | |
bladfyken - Administrator | 2022-03-23 10:32 | |
![]() | "Problemstillinga" blir eksakt den same, Audioman: Er det sannsynleg at det er slik? Er det realistisk? Kva i all verda skulle vere poenget med å bruke tid og energi på å kode inn ein funksjon der den som oppretter spelet ikkje får leggje først i åtti prosent av spela? Eller trur du nokon har koda inn at det skal vere slik berre for deg og eventuelt ein handfull andre utvalde? | |
Audioman | 2022-03-23 22:41 | |
![]() | Det hadde vært flott å se dataene på det bare. Er de tilgjengelig noe sted? Jeg trenger ikke standardsvarene på dette, bare spør om dataene er tilgjengelig noe sted. | |
AaseB | 2022-03-24 07:56 | |
![]() | Kontaktinfo til utviklerne av appen er android@betapet.com. Om noen har data på dette, så er det nok de. | |
Audioman | 2022-03-25 20:52 | |
![]() | Takk for svar😊 | |