Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 937

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Spar - Administrator2022-11-09 19:51
Antall innlegg: 967

Kakeperson
"Den danske bakerikjeden Lagkagehuset vil fra nå av hverken selge kakemenn eller kakekoner, men kun kakepersoner.

Det opplyser Malin Gardeström, som har ansvaret for merkevarebygging og ekstern kommunikasjon i Lagkagehuset, til Berlingske.

– For oss er det viktig at vi avspeiler samtiden og omfavner det mangfoldet som er i samtiden, sier hun.

Bakerikjeden legger også opp til at det er kundene selv som bestemmer hvordan kakepersonene skal dekoreres når de bestilles til festlige anledninger på nettet.

(NTB)"

direkte.vg.no/nyhets....z RDhlCNO7

Ja? Hvordan blir det med kakebaksten din i år? Går du for kakemann, kakedame/kone eller kakeperson?
Eller kanskje noe helt annet?

Tørre og smakløse er de nå uansett, de ferdigkjøpte, mener jeg.
 
BeeJay2022-11-10 11:04
Antall innlegg: 908

Om jeg skal bake kakepersoner , blir de nok temmelig kjønnsubestemmelige og uformelige, som alt annet bakverk fra min hånd :D
Dette er rimelig dumt, da.....
 
Krepsefrua2022-11-10 13:23
Antall innlegg: 1814

Nå må det vel være grenser ! Kakemenn og kakedamer , det dekker vel det meste det? Kan ikke gjøre alle til lags, og det er stas for ungene , ser ikke for meg at jeg sier til mine barnebarn, nå skal vi bake kakepersoner . De sier kakemenn og damer ,og det skal de få lov til !
 
Spar - Administrator2022-11-10 20:55
Antall innlegg: 967

Er det virkelig nødvendig at julekaker skal avspeiler samtiden og omfavne det mangfoldet som er i samtiden.....?

Det blir i overkant politisk korrekthet, tenker jeg.
 
lind2022-12-17 23:01
Antall innlegg: 1312

Helt på jordet spør du meg...Vil alltid være kakemenn her! Hva med jødekakene som selges,just saying...
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?