Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen3
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 939

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
LIVVA63NO2023-01-25 22:48
Antall innlegg: 12

Ranking
Nytter ikke med innstillingen ‘matcher din ranking’når det da dukker opp spillere med nesten dobbelt så mye ranking som deg. Veldig irriterende. Min ranking er ca 2400 og her dukker det opp motspillere med ranking på 3800. Vil ikke si at det matcher min ranking akkurat. Og da ender det selvfølgelig med store tap og man mister unødvendig mange poeng og raser nedover på rankingen. Fryktelig kjedelig:(
 
Chiraff2023-01-26 00:33
Antall innlegg: 15811

Ser veldig godt det poenget Livva!
Det aller største problemet er dog at man IKKE får lov å avvise foreslåtte spillere. Rent teknisk burde Betapet enkelt tilby den muligheten.
En annen utfordring er når man har høy ranking (jeg har rundt 4.100) får «servert» en spiller med lav ranking OG brikkeflaks, da taper jeg brått et-par hundre poeng ved tap.
Har spilt WORDFEUD i ti år og der er det en vesentlig mer rettferdig poenggivning.
 
LIVVA63NO2023-01-26 19:42
Antall innlegg: 12

Ja jeg spiller også Wordfeud:) men synes nok dette ordspillet er morsommere . Men vitsen med å kunne invitere fremmede spillere må jo være at man får spille på noenlunde samme nivå. Og innstillingene bør jo fungere,ellers kan de heller kutte dem ut.
 
AaseB2023-01-26 20:37
Antall innlegg: 8147

Jeg tror det handler om at det ikke er nok spillere på alle nivåer til enhver tid, uten at jeg vet hvor mange det er her i forhold til Wordfeud.
Tipper det letes en stund, og så kobles de nærmeste, selv om de er et stykke i fra hverandre. Ellers måtte den som har lyst til å spille vente i det uendelige, eller ikke få spilt i det hele tatt. Og det hadde ikke gjort appen mer populær, akkurat.
 
LIVVA63NO2023-02-04 12:37
Antall innlegg: 12

Ja det kan jo være forklaringen:) Takk for innspill!
 
ordmaker12023-02-05 15:38
Antall innlegg: 4

Alt over 2000 er ett fett. Se på det som en real utfordring, men skjønner problemstillingen.
 
bladfyken - Administrator2023-02-06 23:27
Antall innlegg: 601

Eg forstår ikkje denne evinnelege ranking-sutringa. Sjølvsagt synest eg det er kult å ha/få ein bra ranking, men det er no faktisk slik at om ein har høg ranking, så vert det forventa at ein grusar folk med låg ranking – og at ein ikkje taper altfor mykje mot dei som har litt høgare enn deg. Går du på ein rankingsmell, er det rett og slett fordi du (eller eg ...) har betre ranking enn du fortener. I somme tilfeller er det sjølvsagt pur brikkeuflaks, men går du på eit "urettvist" ranking-tap, så skal du vere god nok til hente det inn att ganske raskt.

Det er faktisk slik at dei beste har best ranking og bankar resten av røkla same kven dei speler mot og kva brikker dei får utdelt. Så kos dykk med spelinga, kjenn på godkjensla når rankinga går opp – og fight back med eit smil når de får ein smell i trynet.
 
London Rose2023-02-06 23:41
Antall innlegg: 10348

Så enig så enig bladfyken …
 
Dorthe b2023-05-13 20:28
Antall innlegg: 153

Jeg tenker at dette med ranking er en ting , men man møter også på spillere som har en litt ugrei / på kanten måte å chatte. Dette kan handle om å kommentere måten du spiller på , masse personlige spørsmål, profilbildet ditt osv osv… er klar over at man kan rapportere inn om det er kommenterer som er ufine, men det finnes mange som befinner seg i grenseland over hva man kan tillate seg å kommentere. Jeg er veldig enig med at man burde kunne avvise spillere nettopp pga overnevnte grunn.
 
bladfyken - Administrator2023-05-13 23:58
Antall innlegg: 601

Eller ein kan faktisk droppe å lese meldingane frå spelarar ein ikkje har lyst å kommunisere med. Utruleg enkel og funksjonell metode. ;-)
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?