Spillrom
Sjiraffen | 11 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 11 |
Mobilspill
Pågående | 8 827 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Kanarifuglen | 2025-04-01 19:01 | |
![]() | Tro og Overtro, og annet i samme gata. En litt eldre dame jeg kjenner kaller seg troende. Sier hun føler at livet, nesten, hadde vært meningsløst uten Jesus. En jeg har kjent siden barndommen sier at hun er overtroisk. Og jeg prøver å forstå hvordan det oppleves. Men hjernen min vil kun ta inn informasjon som er helt konkret. Selv om jeg var tilstede da noen underlige hendelser fant sted, for noen år siden. Vel, så er jeg ikke i stand til å forstå de som tror eller sier de er overtroiske. Jeg pleier derfor å si at jeg ikke har noe "Trosgen"! Og så er det dem som mener å vite at det absolutt ikke finnes noen Gud/Jesus eller andre uforklarlige greier... Noen av dere som har noen tanker om dette? Kanskje en historie eller to. Noe artig kanskje? Ja, det er 1. April i dag; men dette er ingen aprilspøk. | |
Kanarifuglen | 2025-04-02 23:17 | |
![]() | Hehe- da skriver jeg litt til. Joda, jeg synes denne er en smule morosam: Far til venn fra barndommen ble gammal, nesten 94 år. Ikke lenge før han vandra sa han til sin datter at han egentlig trodde det fantes en gud; men Jesus var han litt mer skeptisk til. Han labba uti februar. Jeg besøkte min venn noen uker senere. Og vi kom naturlig nok i prat om hennes far. Vi slenger oss ned i sofaen, og hun disker opp med te og noko attåt; vanligvis kake, is eller kjeks. Men denne dagen fikk vi servert sjokoladepudding med vaniljesaus, NAM NAM. Og ekstra nam fordi jeg så sjelden pleier å kjøpe det, rett og slett fordi jeg ofte ikke klarer å stoppe før, gulp! - Hva, utbryter jeg, sjokoladepudding! Det har jeg hatt veldig lyst på et par dager nå. OG, så viser det seg at det var sjokoladepudding og saus som hennes far hadde kjøpt inn før vinteren. En god del forskjellig mat hadde han lagra, og det måtte spises opp, for han hadde jo labba... Trist var det jo selvfølgelig, men han hadde hatt et langt liv. -Ja, sier min venn, i dag skulle min far ha fylt 94 år. Det ante ikke jeg. Det ble en helt spesiell stemning når vi spiste hans sjokoladepudding på hans 94 års dag. Det var nesten så jeg kunne bli overtroisk... | |