Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 407

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Kanarifuglen2025-05-11 22:31
Antall innlegg: 1212

Hva synes dere om?
PRIDE og flagginga?
Må innrømme at jeg ikke helt skjønner det med denne regnbueflagging. Har lurt litt på hvorfor ikke denne tematikken kommer mer inn i pensum. Fra fjerde klasse, for eksempel. Det var temmelig mye mas her i denne lille byen i fjor om fotgjengerfelt i regnbuens farger. Kan ikke helt skjønne at sånt fungerer. Det må kunnskap til, tenker jeg.

1976kjell2025-05-12 16:27
Antall innlegg: 555

Har full respekt for de som er "skeive". Men i de siste årene har det kanskje blitt litt for mye ang. Pride. Fint at folk har kjærlighet uansett legning. Og Pride-tog er også helt ok. Men når det kreves at offentlige bygg som f.eks rådhus og skoler akal heise pride-flagg og skoleelever i tidlig alder skal ha dette temaet i pensum går det litt overstreken syns jeg. Dette er ingen trakassering eller avvik mht til f.eks likestillingsloven, det er vel nesten tvert i mot. Skal liksom vi som er heterofile heise et flagg som symboliserer det? Likhet for alle, men av og til blir det for mye fokus på Pride. Ganske sensitivt tema dette, slett inlegget hvis det er noe som er over streken

Spar - Administrator2025-05-12 16:40
Antall innlegg: 1150

Det ligger inne fra 5. klasse, i alle fall i det verket jeg kjenner til.

For min del liker jeg dårlig bøllete bajas oppførsel som f.eks å rive ned flagg, pride eller andre flagg. Samme gjelder flaggbrenning og brenning av koranen.
Ytringsfrihet? Ja, men bøllebajasfakter er ikke ytringsfrihet, det er bare håpløs, ynkelig oppførsel.

Kanarifuglen2025-05-12 21:14

Nei, vi liker ikke bøllete oppførsel!

Og så noe helt annet. Vegansamfunnet? Aldri hørt om før i dag på nyhetene. De vil ha statsstøtte, men fikk nei. De kaller seg livssynssamfunn. Jaha. At de har et livssyn er jo helt greit. Flere burde spise sunnere; der er vi enige. Jeg spiser lite kjøtt, veldig lite. Sambo er, nesten, veganer. Jeg hadde ikke orka det. Forbudt med fløte i kaffen!? Uff, det blir for ekstremt synes jeg. Blir Vegan også en slags religion tro? Jeg vil starte et livssynssamfunn som skal hete: Den Gyldne Middelvei! Veganpølsene på Ikea er gode. Vi er blitt for tjukke. Det er sikkert. Lurer på om et medlem i Vegansamfunnet blir ekskludert ved inntak at en liten kyllingbit? Eller kanskje det er tilgivelse å få fra Veganguden.

Kanarifuglen2025-05-12 23:59

Her i denne lille byen ble det arrangert Mangfoldsfestival. Det dekker mye mer enn legning. Jeg er hetero og introvert. Jeg er en minoritet! Hehe, joda faktisk. Samfunnet er i stor grad tilpassa de ekstroverte 80-85 prosentene. Sukk. Blessing som bor hos meg er definitivt en minoritet. Hun kommer fra Nigeria, og er hetero. Som du sier 1976kjell: Fokuset på legning blir fort for stort. Det plager meg ikke nevneverdig, men vil helst slippe Pridemaset.

Emil19602025-05-14 15:13
Antall innlegg: 12858

For meg virker det som om folk mener Pride er noe nymotens greier, og det er det jo forsåvidt, det burde jo egentlig aldri skulle ha bitt et ‘must’, men fortielsen av ikke heterofile gjennom århundrer har ført til nettopp dette vi opplever i dag ! Man kan mene og tro så mangt, men sånn er det vel med oss alle at vi må sjøl kjenne det på kroppen før vi kan uttale oss saklig , samme hva det gjelder ! Noen har kanskje evnen til å forstå, andre ikke ! Folk i mange land blir fremdeles trakassert og fengslet for sine følelser, sånn er det heldigvis ikke i Norge 🇳&#127476 ; ! Vi ser også at det er krig og elendighet i noen av disse landene…altså ikke noe vi burde backe opp ! La oss heller hegne om frihet , omtanke og KJÆRLIGHET !!!

Kanarifuglen2025-05-14 22:11

Hvofor? står, damene selvfølgelig, altså nyhetsopplesere og værmeldere; på Stiletthæler!? Er det noen andre enn meg som lurer på det? De er vel ikke sååå lave at det skulle være nødvendig. Liker de å stå der å vakle? Er det påbud om stiletthæler? Virker fryktelig ukomfortabelt! Hehe, jeg skjønner det ikke. Noen som skjønner?

Kanarifuglen2025-05-15 15:19

Joda Emil. Mange av oss har evnen til å forstå, men kan likevel gi uttrykk for at fokuset på ikke heterofile kan bli litt "masete". Da tenker jeg for eksempel på flagging og fotgjengerfelt i regnbuens farger. Og du har nok helt rett i at fortielse og undertrykking fører til det mange av oss opplever som "overfokusering" på denne gruppen. Selvfølgelig kan man ikke forstå denne gruppen helt og fullt når man er hetero; med andre ord tilhører majoriteten. MEN, det er jo helt ok. Det må holde å godta. Jeg har PTSD, og det kan ofte/innimellom gjøre at jeg føler meg annerledes og alene. Men jeg kan ikke regne med at de fleste forstår hvordan det er; det er ikke mulig. Ja, sånn er livet. Å godta får holde. Å helt forstå andres situasjon når man selv ikke er der; nei det kan man ikke forvente.

Kanarifuglen2025-05-31 00:07

Meg igjen. Er det virkelig mulig at menn som definerer seg som kvinner kan kreve å sone i kvinnefengsel? Ja, leste om det, og det var vel også på nyhetene nylig. Disse to transdamene hadde forgrepet seg på en jente; tror hun var mindreårig; husker ikke helt, men tror det var under en Pridemarkering et eller annet sted. De ER biologisk menn, og må da etter å ha forgrepet seg på en jente selvfølgelig sone i mannsfengsel! Det er sunn fornuft. Det er sånne absurde tilfeller som gjør at "vi", de heterofile, får avstand til Pride og trans og annet i samme gata. Vi vet at det ikke er representativt for denne gruppa, men det bidrar ikke positivt at det finnes sånne forkvakla lover. Menn som forgriper seg har rett til å sone i kvinnefengsel. Hvor har vett og forstand tatt veien?

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?