Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 408

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Kanarifuglen2025-06-10 21:56
Antall innlegg: 1212

PARTIENE, de små
Har dere tatt Valgomaten? Har dere et fast parti? Jeg har savna nye tanker i politikken. At vi, folket, skal få mer og si i enkeltsaker. Nå slår "de etablerte" partiene hverandre i hodet med argumenter, som vanlig. Nå har det kommet et parti som vil ha mer folkestyre. Vil de lykkes? Nei, det vet man jo ikke. Men det er jammen godt at noen "tør" å tenke ut av politikerboksen. Vurderer du å stemme på et parti som ikke er på Stortinget?

Chiraff2025-06-10 22:52
Antall innlegg: 18308

Nei, jeg er så voksen blitt at jeg ikke «har tid til» å vente på at disse innovatørene klarer å få innpass på Stortinget.

Kanarifuglen2025-06-10 23:14

Jeg skal stemme på Generasjonspartiet. Det er kun dette partiet som ønsker mer folkestyre. OG, ja Chiraff, det er kanskje de yngre som ønsker forandring. MEN, hva hvis veldig mange av oss som også er over "den første ungdommen" stemmer for forandring? JA, da er det mulig for dem å komme inn på Tinget! De kan starte en folkebevegelse. Alt er i bevegelse nå, og jeg har troa på at mer folkestyre er fremtiden.

1976kjell2025-06-10 23:58
Antall innlegg: 555

Vurdert DNI (Den Norske Industripartiet) Kanarifuglen? Realistisk og rasjonell politikk uten f.eks symbolpolitikk som koster milliarder

Kanarifuglen2025-06-11 13:00

Nei, det blir Generasjonspartiet. Det er det eneste partiet som går inn for å få mer folkestyre. At hver og en av oss får en stemme. At det gamle partihierarkiet blir historie. Kanskje det ikke vil gå så raskt, og jeg ikke vil oppleve det helt og fullt; men jeg vil være med på å få utviklingen den veien. Veldig mange år som jeg har tenkt at det systemet vi har nå på mange måter er utdatert.

1976kjell2025-06-11 22:31
Antall innlegg: 555

Enig at mer folkestyre er ideelt. Sjekket absolutt alle andre partiers, også andre småe, at de ikke er for mer folkestyre?

Kanarifuglen2025-06-12 13:06

Så vidt jeg kan se så er Generasjonspartiet det eneste som har et helt klart mål om at hver enkelt av oss skal få større innflytelse. Så vi på sikt skal slippe politikere som liksom skal tale vår sak. De kan jo ofte ikke bli enige med seg selv. Eller så tviholder de på et standpunkt som partiet har kommet fram til. Vi lever i et godt demokrati; og nå er neste steg at vi alle er med! Jeg ønsker bedre omfordeling av rikdom og ikke minst at folk får sitt eget sted å bo. Det er jo mye å ta tak i, og det må åpnes opp for nye tanker om hvordan ting kan løses. - Slipp skaperkraften fri, mener Generasjonspartiet. Og det betyr IKKE at vi skal bli "altfor kreative", men se etter andre løsninger enn de helt "etablerte".

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?