Spillrom
Sjiraffen | 10 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 10 |
Mobilspill
Pågående | 8 417 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Kanarifuglen | 2025-09-04 20:32 | |
![]() | VALG! En tråd som denne er det ikke mange som vil delta i. Men, vel, jeg skriver i vilden sky når jeg synes det er artig. "Hemmelig Valg" sa en venn; mange år siden nå. Jaha. Jeg har ikke noe problem med å si hva jeg stemmer på. Denne gangen ble det MDG. For å dra AP i en grønnere retning. Da tenkte jeg på deg SPAR. Synes Hermstad fronter MDG på en god måte. Norge går ikke, helt, under med Listhaug og co. Men sånn som verden ser ut nå, så er det ikke bra med mer høyredreining; mener jeg. | |
Spar - Administrator | 2025-09-04 21:54 | |
![]() | Valget, ja. Godt trådtema, syns jeg. Men du trenger ikke tenke på meg i forbindelse med MDG. Det er flere år siden det var et aktuelt parti for meg. Så for meg at det skulle bli et slagkraftig parti, med fokus på dyrs stemme, men slik ble det ikke...... Årets valg; spennende! Blir det rød/grønt, blått, mørkeblått, eller hva? Hvem får statsministeren? Men også skuffende lite fokus på helse - eldreomsorg - skole, syns jeg. Og litt sånn komisk mye fokus på formueskatt..... ;-) | |
Spar - Administrator | 2025-09-04 21:57 | |
![]() | ps, jeg venter med å stemme til mandag. Har ennå ikke helt landet på hvilket parti som får min stemme i år. | |
Kanarifuglen | 2025-09-05 00:36 | |
![]() | MDG ja, det var langt unna for meg. Jeg vingla noe fælt, hehe. Tok valgomaten flere ganger... Nei, det var ikke lett. Visste at det ville bli på "støresiden"; men SV, RØDT eller MDG? Var helt sikker på SV en stund. Tenkte faktisk også på mikropartiet GP (Generasjonspartiet). MEN, de er for små og (andre faktorer). AP er på mange måter et trygt og traust valg. Men de trenger jo hjelp av småpartiene. Gjesp, natta nå. Mer skriving her i morra! | |
ingdag | 2025-09-05 10:49 | |
![]() | Har aldri vært så sikker i mitt valg, noen sinne :) Går til valgurnen den 8/9... Godt valg folkens :) | |
Kanarifuglen | 2025-09-05 16:16 | |
![]() | Godt Valg 8. september ingdag! | |
Kanarifuglen | 2025-09-05 16:44 | |
![]() | En liten historie: Vi var samla til "kakelag" nå nylig. 5 godt voksne folk. Jeg var nysgjerrig på om de andre hadde bestemt seg for hva de skal stemme på. Joda, det var en gemyttlig tone. Jeg og Sambo stemmer MDG, sa jeg. jeg har dilta etter Sambo. Bror til Sambo har landa på AP. Vertinna, Sambos søster, virka litegrann anspent. Broren sukka. Ta det med ro sa jeg. Ikke verdens undergang om noen stemmer Listhaug heller! Ikke helt uenig med FRP i "alt". Aktiv Dødshjelp for eksempel. Så da er det jo rom for meningsutvekslinger uten høy temperatur mellom kakestykkene. Fryd og Gammen. Hyggelig stund, og vi skal snart avslutte kakekallaset. Da sier vennen til vertinna at hun vurderer å stemme FOR. FOR? hæ. Det står helt stille for meg et øyeblikk. Å? Jeg finner ikke på noe fornuftig å si. Fred og Rettferdighet, og en liten dose krig og Putin; tenker jeg. Men sier ikke noe. Og tenker vel egentlig bare at det partiet blir aldri særlig stort... Og er bare glad for at ikke søster eller bror til sambo stemmer på dem. Glad på Sambo sine vegne, kan man si. For det hadde ikke vært godt for blodtrykket! | |
Spar - Administrator | 2025-09-06 13:18 | |
![]() | Friske takter i går kveld på NRK. "Du er en notorisk løgner"...... Ai ai. | |
Kanarifuglen | 2025-09-06 13:42 | |
![]() | Liten unnskyldning for Listhaug. AUF lederen hadde provosert henne med å si noe sånn som at hun var notorisk imot fagforeninga. Og da svarte hun med å si at han var en notorisk løgner. Så hun ble litt flau etterpå; og når hun ble konfrontert med det etter debatten, så tok hun jo en viss selvkritikk. Men jeg synes nok at det blir litt vel heftig det hele. Sirkus. Ser ut som "Støresiden" har et solid overtak. Hadde nok vært greit om de slapp å "dra med" seg SP inn i budsjettforhandlingene. Bli artig å følge med på tuttufruttigjengen! | |
Spar - Administrator | 2025-09-07 15:40 | |
![]() | Tok NRK sin valgautomat nå, endte på Pensjonistpartiet, Generasjonspartiet på andre plass. Dobbelgulp ;-) ;-) | |
Kanarifuglen | 2025-09-07 15:56 | |
![]() | Hehe; må le! Ja, man kan bli overraska. Jeg fikk også Generasjonspartiet høyt på lista; og vurderte dem seriøst, en stund. MEN, de er altfor små; har en rabiat leder; og vel. Uten rabiat leder; Med på "Størelaget" og over sperregrensa, Ja da hadde jeg stemt på dem. Men pensjonistpartiet? Hvordan greide du det? Jeg fikk et næringsparti høyt opp (det er vel bare 2?), husker ikke hvilket. Ble overraska da ja. Men Spar, kanskje ikke så gærent med Pensjonistpartiet (bortsett fra at de er for små); ikke allverdens lang tid til "pensjonistalderen". Så vidt jeg husker er du også 1966 modell? | |
Kanarifuglen | 2025-09-07 19:03 | |
![]() | 91 mot 78 viser siste måling. Så det skal vel ikke være mulig for Støre og co. å tape. Kanskje de til og med kan klare seg uten Senterpartiet i budsjettforhandlingene... "Pølsepartiet", hehe. Men uff, det står jo ikke helt bra til med det Norske folk, jevnt over, når det gjelder kosthold. Og dessverre belaster det helsevesenet mer enn godt er. Vi trenger ikke bli kaniner hele gjengen; men det må vel finnes en mellomting? Omlegging av landbruket mm. Og der kan MDG prøve å presse på. | |
Chiraff | 2025-09-08 21:19 | |
![]() | Jadddda! Det er hemmelig valg, men jeg har vel lov å nevne at min stemme til Støre ga solid bidrag til 4 år til med rød-grønt. | |
Kanarifuglen | 2025-09-08 22:20 | |
![]() | HURRA! Det eneste litt negative nå er at MDG ikke kom enda høyere. Men alle er over sperregrensa! Og "Pølsepartiet" er ikke så stort mer. Jeg har ikke mye peiling, men lurer på om Venstre hadde passa bedre på "Støresiden"? Og så hive "Pølsepartiet" over til Listhaug! Hehe. | |